Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Concorso d’Eleganza LIVE: două locuri şi un cronometru de curse

23 Mai 2015 - 18:12
Ilie Toma
Concorso d’Eleganza LIVE: două locuri şi un cronometru de curse
Şi dacă tot am spus în relatarea anterioară că înainte se mergea adeseori repede, păi aflaţi că şi ediţiile speciale, focusate spre performanţele de circuit, nu erau o raritate. Da, la fel cum auzim astăzi despre lansări de versiuni de modele performante, create pentru performanţă maximă la cronometru, creaţii similare se tot lansează în lume de multe decenii. Şi în anii ’50 ai secolului trecut au existat, şi în anii ’60, şi ’70, şi tot aşa...

Priviţi cu atenţie acest Maserati 60/61 „Birdcage” din 1959 şi veţi înţelege de unde i se trage porecla „Birdcage”, adică o „colivie pentru păsări”. Structura maşinii e făcută din circa 200 tuburi de diametru mic, realizate dintr-un material uşor special – crom-molibden. Cutia de viteze e realizată dintr-un aliaj special de aluminiu, numit electron. Totul pentru a se ajunge la o greutate extrem de redusă, or, greutatea redusă a fost întotdeauna unul din ingredientele de bază a performanţelor de circuit. Maşina e propulsată de un motor de 4 cilindri, cu o cilindree de 2,890 cm cubi, care livrează 200 CP. Motorul poate fi turat până spre 7,800 rpm şi face maşina să atingă o viteză de 240 km/h.

Urmează un exemplar unic McLaren M1-A, produs în 1964, exemplar care a fost condus de însuşi Elvis Presley în filmul „Spinout” din 1966! Maşina e motorizată de un propulsor V8 de 5.7 litri de origine

Chrysler, care-şi transmite forţa punţii spate printr-o transmisie cu 5 trepte de origine ZF!

Din această categorie de maşini nu puteam să nu menţionăm şi un Ferrari Dino 206 S, prezent la concursul de eleganţă. Această versiune derivă din renumitul Ferrari Dino, primul Ferrari construit în număr mare şi disponibil la un preţ mai accesibil. Însă Dino 206 S era simţitor uşurat, cântărind doar 580 kg! Cine din producători nu şi-a dori astăzi o asemenea greutate totală pentru maşinile lor? Iar Dino 206 S era propulsor de un motor de 6 cilindri şi 2.0 litri. Da, este totuşi un Ferrari!

Eh, şi încheiem această listă cu un exemplar Lancia Stratos, adus la Concorso d’Eleganza. Stratos a fost un campion în cursele de raliu, iar sub capota exemplarului din imagini se află un motor V6 de 2,418 cm cubi, care livrează 190 CP. Maşina era de asemenea una uşoară, cântărind între 900 şi 950 kg.

Aţi avea curajul să alergaţi una din aceste bijuterii?...
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (14 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter