Premieră: Noul Mercedes-Benz SLC!
16 Decembrie 2015, 10:13
Cei de la Mercedes-Benz au dezvăluit noul SLC Roadster care îşi va face debutul la Salonul Auto de la Detroit.
Deşi este un model aparent nou, acest roadster, de fapt, este modelul SLK redenumit după facelift pentru a se conforma cu noua nomenclatură a brandului.
Pentru a se distinge de predecesor
şi a se integra în noua stilistică a brandului, noul SLC vine cu blocuri optice noi cu tehnologie LED, bare de protecţie redesenate şi sistem de evacuare modificat. Acoperişul rigid a fost modificat pentru a fi pliat la viteze de până la 40 km/h.
Interiorul, în mare parte a rămas neschimbat, aici făcându-şi loc noul volan, noul levier al transmisiei, noua planşă de bord, noul sistem multimedia COMAND Online cu display de 7 inch şi rezoluţie mai mare şi materiale de o calitate mai bună.
Deja în dotarea de bază noul SLC
vine cu sistemul DYNAMIC SELECT care oferă cinci regimuri de condus - Comfort, Sport, Sport+, Eco şi Individual. Noul SLC primeşte şi o cameră retrovizoare şi mai multe sisteme de siguranţă activă precum este Active Brake Assist.
Cele mai mari schimbări le-a suferit gama de motoare care cuprinde patru versiuni pe benzină şi una diesel. Versiunea diesel SLC 250 d este
echipată cu acelaşi propulsor
de 2.1 litri (204 CP şi 500 Nm) cuplat la transmisia automată cu 9 trepte 9G-Tronic care accelerează de la 0 la 100 km/h în 6.6 secunde, atinge o viteză maximă de 245 km/h şi indică un consum mediu de 4.4 l/100 km. Exact aceleaşi cifre le indica şi precedentul SLK 250 d.
Versiunea incipientă pe benzină, SLC 180, vine cu un propulsor turboaspirat de 1.6 litri (156 CP şi 250 Nm), care accelerează de la 0 la 100 km/h în 7.9 secunde (8.1 sec. cu 9G-Tronic), atinge viteza maximă de 226 km/h (223 km/h cu 9G-Tronic) şi indică un consum mediu de 5.6 l/100 km indiferent de transmisie.
Versiunile SLC 200 şi SLC 300 sunt echipate cu propulsorul turboaspirat de 2.0 litri. Pe SLC 200 el dezvoltă 184 CP şi 300 Nm, iar pe SLC 300 – 245 CP şi 370 Nm. Versiunea SLC 200 accelerează până la prima sută de kilometri în 7.0 secunde (6.9 sec. cu 9G-Tronic), atinge viteza maximă de 240 km/h (237 km/h cu 9G-Tronic) şi consumă în mediu 6.1 l/100 km (5.7 l/100 km cu 9G-Tronic). Versiunea SLC 300 va fi disponibilă doar cu cutia automată 9G-Tronic, aceasta având o acceleraţie de la 0 la 100 km/h de 5.8 secunde, o viteză maximă de 250 km/h şi un consum mediu de 5.8 l/100 km.
Cea mai mare schimbare şi dezamăgire însă, vine sub capota versiunii AMG. Propulsorul V8 aspirat
natural de 5.5 litri care dezvolta 421 CP şi 540 Nm pe SLK 55 AMG a fost înlocuit cu un V6 Bitrubo de 3.0 litri care dezvoltă doar 367 CP şi 520 Nm. Mai mult decât atât, acesta a primit indicele mai mici „43” în loc de „55”.
Astfel, noul model este numit Mercedes-AMG SLC 43 şi are un propulsor, care, de obicei se instalează sub capota modelelor AMG Sport şi anume C 450 AMG Sport, GLE 450 Coupe AMG Sport, situate cu o treaptă mai jos faţă de modelele originale AMG.
Versiunea SLC 43 nu dispune de logouri pe exterior nici la interior caracteristice modelelor adevărate AMG, nici de calandrul cu elementele
duble orizontale ce pornesc de la logo, nici de plăcuţa de pe motor cu numele celui ce l-a asamblat… Doar volanul mai aduce aminte de adevăratele AMG, iar lipsa celorlalte elemente doar calcă în picioare tradiţiile diviziei sportive din Affalterbach.
Nici performanţele nu sunt pe
măsura predecesorului, noul SLC 43 accelerând de la 0 la 100 km/h cu 0.1 secunde mai lent, în 4.7 secunde, în timp ce viteza a rămas aceeaşi –
250 km/h (limitată electronic). Noul Mercedes-AMG SLC 43 va fi lipsit
şi de sunetul magnific al V8-urilor
din Affalterbach, deşi cei de la Mercedes-Benz încearcă să
ne convingă contrariul.
Sperăm că va exista şi o versiune
SLC 63 care va veni cu noul V8 Biturbo de 4.0 litri şi va livra o putere decentă de 476 CP sau 510 CP în versiunea SLC 63 S.
Poate germanii ne vor face o surpriză?!

Vânzările noului Mercedes-Benz SLC vor demara în primăvara anului 2016.
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
1
2,436
GALERIE FOTO (48 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!