Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Concorso d’Eleganza 2016: limuzinele de lux de odinioară

21 Mai 2016 - 17:50
Ilie Toma
Concorso d’Eleganza 2016: limuzinele de lux de odinioară
Credeţi că un actual BMW Seria 7, Mercedes-Benz S-Class sau Audi A8 este mare? Ah, v-aţi gândit la versiuni cu ampatament mărit, sau chiar cele speciale, de tipul Pullman? Nu, domnilor, s-ar putea ca o maşină de 5 metri sau 5 metri şi un pic să nu impresioneze cu nimic în faţa limuzinelor de lux de odinioară. Şase asemenea limuzine uriaşe de lux din anii 1950 şi 1960 au fost aduse la Concorso d’Eleganza!

Rolls-Royce Phantom IV, 1952

Este Rolls-Royce-ul lui Ion Ţiriac, despre care v-am vorbit în relatarea anterioară, cu o istorie foarte specială despre cine-l putea deţine şi cine l-a deţinut. Nu v-am spus, însă, că sub capota acestui model se afla singurul motor cu 8 cilindri în linie pus în acele vremuri pe vreun model Rolls-Royce! Acel motor are o cilindree de 5,675 cm cubi şi era în mod evident un etalon al luxului desăvârşit în materie de limuzine, mai ales că maşina avea aproape 5.8 metri lungime, cu un ampatament de aproape 3.70 metri! Apropo, începând cu anul 1954 acest model a început a fi oferit standard cu o cutie de viteze automată cu 4 trepte!

BMW 503, 1956

BMW 503 nu e o limuzină, ci e un coupe, dar e cu siguranţă printre cele mai mari şi mai sportive coupe-uri ale vremii sale, cu un design ce deschidea calea unei noi ere. Totuşi, în vremea producţiei sale el a fost eclipsat de modelul BMW 507. Însă BMW 503 era mai scump şi mai mare, fiind şi cel mai scump automobil de serie oferit în Germania la acea vreme. A fost şi primul model german ce oferea geamuri acţionate electric, în versiune decapotabilă. Maşina expusă astăzi la Concorso este unul din primele coupe-uri din cele 273 produse în total, şi e echipată cu un motor V8 de 3.2 litri.

Rolls-Royce Silver Cloud I, 1958

Revenim din nou la Rolls-Royce, pentru că vorbim, totuşi, de cele mai mari şi mai luxoase automobile ale acelor vremuri. Iar acest Silver Cloud I e o decapotabilă uriaşă, opulentă. Da lungimea uriaşă nu-i revine habitaclului, ci portbagajului extra-lung, care poate adăposti toată zestrea unei mirese. Tocmai de asta, foarte curând după lansarea sa, vehiculul a fost poreclit „Expresul lunilor de miere”, pentru confortul desăvârşit la bord şi acel portbagaj uriaş. Doar o singură asemenea maşină, cu caroserie desenată de Freestone & Webb, a fost produsă. Sub capotă e amplasat un motor cu 6 cilindri în linie, de 4.9 litri.

Bentley S2 Continental Fastback, 1960

Maşina din imagine e singurul Bentley S2 Continental în caroserie fastback, construit vreodată. S-a întâmplat aşa pentru că ea a fost comandată de Aristotle Onsassis, un apreciator elevat al maşinilor bune din acele timpuri, dar ulterior acesta şi-a anulat comanda din motive necunoscute. Maşina le-a reuşit celor de la Mulliner, care au desenat caroseria, atât de bine, încât criticii auto consideră că mai multe lansări ulterioare au fost inspirate din liniile acestui exemplar. Maşina a primit şi un proaspăt motor V8 de 6.2 litri pe acele vremuri.

Facel Vega Facel II, 1962

Să găseşti maşina deţinută cândva de tatăl tău, pe care ai admirat-o în copilărie, şi s-o restaurezi, pare a fi visul unei vieţi. Proprietarul acestui Facel a căutat mulţi ani exemplarul tatălui său, dar într-un final nu a putut decât să constate că acela dispăruse, fiind distrus de vreme. Aşa că a găsit un alt exemplar identic, deţinut de cineva din Luxembourg, l-a cumpărat şi l-a adus la condiţia sa originală. Doar 183 de asemenea maşini au fost produse între 1961 şi 1964. Standard era oferită o cutie de viteze automată, iar pentru o supraplată se putea beneficia de una manuală, semnată de Pont-a-Mousson, iar exemplarul din imagine e unul din cele 77 cu transmisie manuală. Partea şi mai interesantă e faptul că doar exemplarele cu cutie manuală primeau două carburatoare în loc de unul, fapt care sporea motorului de 6.3 litri V8 de origine Chysler de la 355 la 390 CP!

Uh! Ce maşină!

Bentley T Speciale, 1968

Maşina asta e una din cele mai ciudate produse vreodată, şi a fost produsă în numai un singur exemplar. Are faruri faţă de la Opel Admiral, felinare spate de la Fiat Dino Spider, acoperiş de la Fiat 365 GT 2+2 şi o grilă clasică de Bentley. Întreg puzzle-ul a fost realizat de Pininfarina în 1968, în rolul unei maşini de expoziţie, cumpărată mai apoi de un lord britanic. Acesta a modernizat-o în anii ’80, cei de la Bentley instalând noi bare de protecţie de la Bentley Corniche Series II. Sub capotă exemplarului se află un motor V8 de 6,230 cm cubi. Vă place amalgamuri de stiluri a acestei maşini?

Staţi pe aproape, vor urma noi relatări speciale de la Concorso d’Eleganza la Villa d’Este!
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (26 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter