Germanii au ales: cel mai bun vehicul actual de teren e... Unimog. Iată şi de ce!
15 Iunie 2016, 09:54
Atunci când vine vorba sarcinilor dificile şi speciale în offroad, un SUV convenţional nu mai are ce face pe acolo şi până şi unele offroadere mai dârze, create pentru condiţii dificile, se pot dovedi cam ruşinoase. Unimog, însă, e un nume aplicat pe cele mai dure
camioane din gama Mercedes-Benz, camioane create special pentru cele mai insuportabile şi dificile condiţii de exploatare, de multe ori adaptate special pentru condiţii foarte specifice de muncă. Nu în zadar armata Elveţiei
cumpără aproape în exclusivitate Unimog-uri, pe care le exploatează câte jumătate de secol fără probleme.
Iată că acum a venit rândul publicului german să-şi aleagă favoriţii pentru offroad, iar cititorii celei mai reputate reviste de specialitate, Offroad, au votat în diverse categorii pentru cei mai buni reprezentanţi capabili de offroad. Peste 85,000 de voturi au fost
cumulate, cam câte în vreo 80 de sondaje de opinii şi barometre din Moldova, iar în final, fără mari surprize, Unimog a ieşit învingător la categoria vehiculelor create pentru scopuri speciale. Zicem fără mari surprize,
pentru că victoria i-a fost acordată lui Unimog pentru al 12-lea an consecutiv!...
Şi, într-adevăr, vehiculele Unimog au cu ce se lăuda la capitolul capacităţilor de offroad. Motoarele Euro VI sunt amplasate de obicei între axe, garda la sol e deosebit de mare, iar unghiul de virare a roţilor
ajunge şi până la 30 de grade, datorită tehnologiei tuburilor de cuplu. Axele portante au capacităţi de urcare de peste 45 de grade, ceea ce le face capabile de cele mai dificile condiţii de teren. Unghiul de înclinare laterală poate ajunge până la 38 de grade, iar traversarea apelor de până la 1.20 metri adâncime e floare la ureche. Sistemul de tracţiune integrală are întotdeauna diferenţiale blocabile, iar anvelopele pot fi umflate şi desumflate automatizat, la comanda şoferului, pentru mai multă
aderenţă în condiţii dificile. Atributele impresionante nu se opresc aici spre exemplu modelele U 4023 şi U 5023 au un motor diesel de 5.1 litri, cu 4 cilindri în linie, care dezvoltă 230 CP şi tocmai 900 Nm, iar cutia de viteze are 8 trepte pentru deplasarea înainte şi tocmai 6 trepte pentru deplasarea înapoi! Suplimentar, poate fi instalat şi un demultiplicator de cuplu pentru
şi mai multă capacitate la viteze mici în offroad. Cu asemenea calităţi, un Unimog poate face faţă oricărei regiuni geografice a planetei, fie că e vorba de tundră, taiga, sau deşert...