Tesla îmbunătăţeşte sistemul condusului autonom Autopilot
12 Septembrie 2016, 13:19
Cei de la Tesla Motors au lansat update-ul 8.0 pentru modelele sale Model S şi Model X, care, în mare parte, vizează sistemul condusului autonom – Autopilot. În comunicatul de presă, cei de la Tesla Motors încearcă să explice cum lucrează radarul şi care sunt punctele slabe ale acestuia, într-un fel, motivând de ce sistemul nu a reacţionat în unicul caz fatal produs din cauza Autopilot-ului.

Conform celor de la Tesla, radarul nu poate vedea obiectele din metal polisat ca oglinda, iar o băncuţă din aluminiu orientată către radar cu partea concavă, poate crea impresia unui obiect mare, iar maşina va frâna fără motiv. Pietonii sunt văzuţi de către radar parţial transparenţi, iar lemnul sau plasticul vopsit, sunt văzuţi la fel de transparenţi precum sticla. Astfel, cea mai mare problemă, este de a evita alarmele false pe care le vede radarul. Acest lucru nu i-a împiedicat pe cei de la Tesla să transforme radarul aplicat pe Tesla Model S începând cu anul 2014 în calitate de element auxiliar pentru camera de pe parbriz, în element de bază pentru sistemul condusului autonom!
Totuşi, radarul are un avantaj enorm faţă de camera video. În primul rând, acesta poate „vedea” prin ceaţă, ploaie, ninsoare şi alte condiţii climaterice nefavorabile, în care camera este practic inutilă. Conform lui Elon Musk, îmbunătăţirile vor spori de trei ori siguranţa în regimul condusului autonom, iar actualul sistem ar fi putut evita accidentul fatal, care a luat viaţa lui Joshua Brown. Musk a menţionat că sistemul nu este sută la sută perfect şi, probabil, niciodată nu va fi.

Peste 200 de îmbunătăţiri au fost făcute sistemului Autopilot, care la fel ca şi anterior se va învăţa pe parcurs şi va primi mai multe informaţii despre obiectele, pe care le poate întâlni în cale şi locaţiile, unde anterior, au mai circulat modelele echipate cu sistemul condusului autonom.

Informaţiile ample primite de către sistem, vor exclude lacunele radarului şi îl vor face mai sigur. Conform producătorului, sistemul va acţiona frânele chiar şi în cazul îăn care un OZN v-a ateriza pe carosabil în condiţiide vizibilitate nulă (ceaţă).
Mai mult decât atât, cei de la Tesla s-au asigurat ca conducătorii să nu exprime pretenţii faţă de sistemul Autopilot şi să-l învinuiască de fiecare dată, chiar şi atunci când singuri poartă vină de cele întâmplate. Astfel, de acum înainte, atenţionările auditive şi vizuale, vor fi mult mai sonore şi vizibile, iar dacă conducătorul nu va reacţiona după trei atenţionări şi nu va pune mâinile pe volan, automobilul îl va forţa să oprească şi să repornească maşina, pentru a continua drumul. În dependenţă de situaţie, conducătorul poate lua mâinile de pe volan pe o perioadă nu mai mare de 3 minute după includerea regimului Autopilot. În regimul condusului manual, atunci când conducătorul nu virează, iar probabilitatea unui accident este de 100%, sistemul include virarea autonomă (Autosteer), pentru a evita impactul.

Timpii de reacţie la frânarea automobilului din faţă, sunt mai mici, iar în momentul depăşirii, maşina nu va merge direct pe mijlocul benzii, dar un pic mai spre stânga, astfel, având un comportament firesc similar celui pe care îl are oricare conducător.
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
1
1,756
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!