Totuşi, radarul are un avantaj enorm faţă de camera video. În primul rând, acesta poate vedea prin ceaţă, ploaie, ninsoare şi alte condiţii climaterice nefavorabile, în care camera este practic inutilă. Conform lui Elon Musk, îmbunătăţirile vor spori de trei ori siguranţa în regimul condusului autonom, iar actualul sistem ar fi putut evita accidentul fatal, care a luat viaţa lui Joshua Brown. Musk a menţionat că sistemul nu este sută la sută perfect şi, probabil, niciodată nu va fi.
Peste 200 de îmbunătăţiri au fost făcute sistemului Autopilot, care la fel ca şi anterior se va învăţa pe parcurs şi va primi mai multe informaţii despre obiectele, pe care le poate întâlni în cale şi locaţiile, unde anterior, au mai circulat modelele echipate cu sistemul condusului autonom.
Informaţiile ample primite de către sistem, vor exclude lacunele radarului şi îl vor face mai sigur. Conform producătorului, sistemul va acţiona frânele chiar şi în cazul îăn care un OZN v-a ateriza pe carosabil în condiţiide vizibilitate nulă (ceaţă).