Volga GAZ-21 celebrează 60 de ani!
10 Octombrie 2016, 17:06
Acum 60 de ani, pe data de 10 octombrie 1956, de pe linia de asamblare au ieşit primele exemplare de producţie GAZ-21 „Volga”. Pentru că modelul M-20 „Pobeda”, produs
din 1946, se învechiseră moral,
producătorul rus se gândea la un succesor mai performant şi modern. Dezvoltarea noului model a început către sfârşitul anului 1953, iar în 1954, deja au fost construite primele prototipuri de teste, inclusiv cu cutia de viteze automată.
Designul modelului GAZ-21 era inspirat din şcoala de design americană, mai cu seamă din Ford Mainline din 1952, de la care au fost împrumutate liniile
de bază. Totuşi, Volga GAZ-21 avea un caracter aparte, o aură specifică, care diferea de cea, pe care o emanau maşinile americane din acei ani. Influenţele americane se puteau observa şi la interior, unde levierul cutiei de viteze era amplasat pe coloana de direcţie, lângă volan.
Primele exemplare au fost echipate cu un propulsor de 65 CP derivat din cel regăsit sub capota „Pobedei”, în timp ce din 1957, GAZ-21 a primit propriul propulsor de 2.4 litri, care livra 70 CP. Cutia de viteză automată a fost o premieră pentru un producător auto rus, însă doar 700 de exemplare au fost echipate cu aceasta.
În 1958 a apărut a doua serie GAZ-21 sau, cum se zice acum, primul facelift. Maşina se deosebea prin partea frontală modificată, având un calandru cu 16 găuri verticale şi indicatoare
de direcţie noi, în timp ce posteriorul a primit blocuri optice modificate. Barele de protecţie, de asemenea, au fost
redesenate. Modificaţiile pentru export au primit propulsoare de 85 CP şi elemente decorative deosebite.
În 1962 apare a treia serie sau, al doilea facelift. Odată cu aceasta, calandrul a fost din nou modificat, primind 36 de găuri verticale, precum şi indicatoarele de direcţie noi, dar şi blocurile optice spate, care au fost lipsite de carcasa din metal polisată, în timp ce barele de protecţie au devenit mai suple, fiind lipsite de „pinteni”.
Astfel, silueta a devenit mai dinamică şi arătoasă, deşi, caroseria în sine a rămas neschimbată.
În acelaşi an, apare şi versiunea break, GAZ-22, care putea duce o sarcină de 400 kg. Un rol important, GAZ-22 îl juca şi în calitate de ambulanţă.
Iarăşi, în acelaşi 1962, apare versiunea pentru serviciile secrete, GAZ-23, care avea sub capotă un V8 de 160 CP preluat de la modelul „Chayka” şi cuplat la o transmisie automată. Doar 603 de exemplare au fost produse până în anul 1970.
În 1965 a fost realizată o ultimă modernizare, care a ţinut mai mult de confort şi îmbunătăţirea părţii tehnice. Pe 15 iulie 1970 a fost produs ultimul exemplar GAZ-21, care a migrat din
uzină direct în muzeul producătorului rus. În total, din 1956 până în 1970, au fost produse 638,875 de automobile Volga GAZ-21 şi modificaţiile acesteia, care au fost extrem de multe la număr.
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
1
7,610
GALERIE FOTO (24 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!