Primele senzaţii de la bordul noului Ford Fiesta şi noi informaţii despre motoare, printre care şi noul 1.1 Ti-VCT!
1 Decembrie 2016, 16:05
Ştiţi deja că redacţia PiataAuto.md a fost de curând la uzina Ford din Cologne, acolo unde se produce modelul Fiesta, pentru a asista la dezvăluirea noii generaţii a modelului, dar şi la dezvăluirea planurilor de viitor ale celor de la Ford. Ei bine, iată că ieri am fost invitaţi din nou la uzină, pentru o inspecţie mai detailată a noii
generaţii Fiesta. Şi, fireşte, vrem să împărtăşim cu Dvs. aceste prime impresii de la bordul noului model Ford!

Ford ţine foarte mult la modelul Fiesta, el fiind şi unul dintre cele mai vândute din gama sa, dar şi unul dintre cele mai longevive modele pe continentul european, pentru care sonoritatea
numelui şi reputaţiei dictează necesitatea de proiecta fiecare nou model cu minuţiozitate maximă, pentru a reuşi continuarea istoriei de succes. Peste 17 milioane de unităţi au fost vândute în întreaga carieră a modelului! Astfel, şi noua Fiesta vine în rezultatul multor ani de eforturi de dezvoltare şi este şi prima Fiesta care se lansează
din start în patru interpretări diferite, pentru a muşca din mai multe segmente. Practic, fără a lansa un nou SUV de segment B, Ford vrea să muşte şi din acest segment cu Fiesta Active, fără a lansa un model premium dedicat, el vrea să muşte din acel segment cu Fiesta Vignale, iar segmentul hot-hatch-urilor va fi ochit de Fiesta ST Line. Pentru ceilalţi, mai practici şi mai conservatori, există Fiesta obişnuită, adusă la prezentare în ipostază Titanium.
Ne-a fost interesant să descoperim în primul rând versiunea obişnuită, pentru că în Vignale ştiam sau ST Line ştiam că o să descoperim picanterii frumoase. Totuşi, ce va primi un client al unei noi Fiesta obişnuite?
Ei bine, Fiesta se remarcă imediat printr-o poziţie la volan extrem de antrenantă, care te implică imediat în acţiune. Cadranele de bord sunt mult mai calitative în aspect, mai precise şi
mai contrastante, fapt care lipsea predecesoarei, iar pe consola centrală Fiesta aduce stilul display-urilor mari, montate dominant pe planşa de bord, cum se întâmplă deja la multe alte
mărci. Display-ul pare un pic prea mare şi apropiat poziţionat faţă de proporţiile interioare ale maşinii, dar ideea a fost, probabil, să se plaseze pe aceeaşi linie vizuală cu cadranele de bord, ca ochii
celui de la volan să rămână în zona vizibilităţii drumului. Probabil te obişnuieşti destul de repede cu toată treaba acestui enorm display, dar asta ne rămâne s-o descoperim într-un viitor test drive.
Planşa de bord pe versiunea
Titanium e realizată din polimer moale
la atingere, o urcare clară pe treapta
ierarhică pentru Fiesta. Totuşi,
plasticul din zona comenzilor de acţionare a geamurilor, pare mult mai
modest în factură, păstrând repede
urmele degetelor pe el. Fiesta aduce
şi piano black la interior, în trend cu tendinţele actuale, iar tapiseria scaunelor pare de o calitate foarte demnă.
Ne era interesant să descoperim şi locul furnizat pasagerilor spate, dacă tot menţionam în relatarea anterioară o modificare de siluetă. Am urcat pe bancheta spate după reglarea scaunului şoferului în poziţie potrivită pentru înălţimea mea şi am descoperit că Fiesta rămâne a fi destul de limitată la spaţiu oferit pasagerilor de aici, undeva la ceea ce e firesc pentru o maşină din segment B. Genunchii mei încap, şi împing niţel tapiseria scaunului din faţa mea, aşa încât pot lua o poziţie relaxantă. Plafonul panoramic, care e standard pe Fiesta Titanium (!), mă ajută să încap cu capul pe înălţime, graţiei plusului pe care-l oferă pe înălţime. Per, total, pentru un pasager de 1.87 ce ia loc într-o compactă de segment B, lucrurile stau destul de bine, pentru că astea sunt, în mare parte standardele segmentului. Marea noutate a interiorului e faptul că toate elementele de fixare a componentelor au fost ascunse de ochii ocupanţilor, astfel marcându-se o importantă
urcare pe scara ierarhică a ceea ce se oferă în habitaclu.

Portbagajul e destul de potrivit ca mărime pentru segmentul B, poate
chiar un pic peste media
segmentului. Bancheta spate e
rabatabilă, aşa că pentru cazuri
excepţionale Fiesta are soluţii
salvatoare.
Impresia generală e cea a unei evoluţii consistente, dar, pentru că şi generaţia ce-şi încheie acum cariera a fost una foarte bună şi consistentă, modificările aduse de noua generaţie par mai puţin
radicale, deşi toate sunt foarte bine punctate, exact acolo unde maşina avea nevoie de ele. Despre senzaţii de condus – ne rămâne să vă relatăm într-un viitor test drive, atunci când vom conduce noua Fiesta.

Acum vă putem anunţa lista de motorizări pentru noua Fiesta. Centrul de gravitaţie e oferit de motorul EcoBoost de 1.0 litru, cu 3 cilindri, care
va fi disponibil în 3 ipostaze –
100 CP, 125 CP şi 140 CP. Anume
pe acesta e pusă miza cea mare a
vânzărilor în Uniunea Europeană,
întrucât în acest segment benzinarele
sunt mai bine vândute decât
dieselurile pe multe dintre pieţe.
Fireşte, Ford va oferi şi motorizări
diesel pentru Fiesta – şi aici vorbim de propulsorul 1.5 TDCi, în două versiuni de putere – 85 CP şi 120 CP.
Un nou motor despre care Ford vorbeşte prea puţin – 1.1 Ti-VCT!

Demult, odată, existau modele Ford motorizare de propulsoare de 1.1 litri. Generaţia anterioară Fiesta avea un motor de 1.25 litri, iar noua Fiesta debutează cu un nou motor aspirat natural, de 1.1 litri – 1.1 Ti-VCT. Paradoxul e că Ford nu ne-a vorbit deloc de acest nou motor – noi l-am
surprins numai într-un slide afişat în timp ce oficialii Ford ne vorbeau lucruri frumoase din trendul mainstream. Poate tocmai pentru că e aspirat natural şi nu e în trend, cei de la Ford au preferat să omită un lucru atât de important! Pentru noi, însă, lipsa turboaspirării e mai degrabă o necesitate şi un avantaj
pentru ca Fiesta să poată cuceri cu succes şi alte pieţe, mai practice, aşa că am încercat să sondăm un pic mai adânc.

Deci, noul motor e un propulsor în 3 cilindri, aşa cum e şi fratele turboaspirat 1.0 EcoBoost. De fapt, noul motor
împarte arhitectura cu fratele său, fiind dezvoltat pe baza acestuia, dar beneficiind de o cilindree uşor crescută. Respectiv, beneficiază de aspirare naturală şi va fi disponibil în două versiuni de putere sub capota noii Fiesta – 70 şi 85 CP. Aceste două ipostase ale propulsorului vor constitui
trepte incipiente în gama de motorizări ale noii Fiesta şi cu siguranţă se vor dovedi extrem de populare pe piaţa noastră, dar şi alte pieţe specifice ale lumii.

Ambele ipostaze ale noului propulsor vor putea fi cuplate exclusiv cu o cutie de viteze manuală nouă, de 5 trepte.

Deci, ce părere aveţi Dvs. despre noua generaţie Ford Fiesta?
PiataAuto.mdIlie Toma
1
5,501
GALERIE FOTO (39 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!