BMW-ul care a strivit picioarele tinerei din accidentul de pe viaduct avea numerele de înmatriculare ale altei maşini, şi avem 9 întrebări fără răspuns de la poliţie

23 Februarie 2023, 17:47
Redacţia PiataAuto.md
Au ieşit la iveală noi detalii despre accidentul de pe viaduct, care a bulversat Moldova acum două săptămâni şi în care o tânără de 26 de ani a fost lovită de un BMW în timp ce instala triunghiul de avertizare în spatele unui Volvo, lovit cu puţin timp mai devreme de o altă maşină, iar în urma accidentului tânăra s-a ales cu picioarele amputate. La mai multe zile după accident, tânăra care a avut de suferit, Marcela Paladi, a publicat un mesaj de pe patul de spital, în care cerea şi ajutorul publicului, iar sora sa, cu care am discutat atunci direct, Livia Paladi, confirmase autenticitatea. Tot ea declarase pentru presă că şoferul BMW-ului nu a încercat nici măcar o dată să contacteze familia victimei, având o atitudine de neînţeles. Astăzi au ieşit la iveală detalii noi despre BMW-ul verde, Seria 4, care a provocat accidentul. Se pare că acesta avea numele de înmatriculare atribuite unui alt BMW Seria 4, de culoare albă, după cum au aflat cei de la Jurnal.md.
Cei de la Jurnal spun că există o probabilitate ca maşina să fie revopsită, dar până şi într-un asemenea caz, ar trebui schimbat certificatul de înmatriculare şi actualizate datele în sistem. Mult mai probabil este că aceste numere au fost puse pe altă maşină de model identic. Cei de la Jurnal au descoperit că numerele de înmatriculare, care erau amplasate pe BMW-ul Seria 4 care a provocat accidentul figurează în baza de date a ASP ca aparţinând unui BMW Seria 4 din 2014, de culoare albă, care aparţine aceluiaşi şofer. În acelaşi timp, mai există o maşină roşie, care figurează pe numele aceluiaşi şofer, dar niciuna verde. Cei de la Jurnal l-au contactat direct pe şofer, care n-a vrut să comenteze nici într-un fel situaţia.
Foto: Marcela Paladi, tânăra care a avut de suferit şi a rămas cu picioarele amputate, pe patul de spital, privind la un tablou făcut pe baza unei foografii anterioare de-ale sale, care i-a fost făcut cadou

Mai multe zile în urmă, în spaţiul public au apărut informaţii precum că numele şoferului ar fi Gheorghe B. şi apăruseră şi câteva imagini cu el. La data de 20 de februarie, am adresat o solicitare poliţiei, în care solicitam ca instituţia să confirme sau să infirme numele acestuia, dar mult mai important — solicitam detalii mai importante vizavi de circumstanţele accidentului.

Iată cele 9 întrebări adresate de noi Inspectoratului General de Poliţie:

1. Nume prenume (a apărut deja că e Gheorghe B., dacă puteţi să confirmaţi)

2. Îşi recunoaşte şoferul vina în cadrul anchetei sau nu? Colaborează cu organele de anchetă, există vreo explicaţie a lui pentru motivul accidentului?

3. Avea maşina asigurare RCA, revizie, etc, permis de conducere şoferul? Întrebăm de RCA pentru că-n asemenea cazuri asigurarea e super importantă pentru despăgubirea victimei pe termen lung.

4. Există rezultatul probelor biologice — influenţă băuturi, droguri, etc?

5. Anvelopele maşinii erau de iarnă? Asta e clar din start, nu trebuie vreo expertiză.

6. Ce măsură preventivă de restricţii i-a fost aplicată lui — interdicţie părăsire ţară, oraş, sau altceva?

7. Care sunt articolele în baza căruia e cercetat acum?

8. Care e etapa anchetei, există vreo expertiză în aşteptare, sau urmează punerea sub acuzare în curând şi trimiterea în judecată?

9. Rudele victimei menţionează că acesta evită orice contact cu ele. Puteţi comenta acest aspect?
Deocamdată, poliţa nu a răspuns la cele 9 întrebări, iar azi am încercat să îi contactăm şi telefonic, pentru a afla dacă putem obţine un răspuns. Cei de la comunicare IGP, ne-au menţionat că întrebările au fost transmise celor care efectuează nemijlocit ancheta şi vor verifica cât de curând dacă ne pot furniza răspunsurile aşteptate. Dacă vom primi aceste răspunsuri, vom publica un nou material, iar în acest articol vom include link-ul spre acel material.

Însă descoperirea de azi, cu numerele de înmatriculare ce nu aparţin maşinii, poate însemna o mare problemă în acest accident, pe lângă încălcarea evidentă. Asigurarea RCA ar putea deveni astfel nevalabilă, or, ea e cea care acoperă pagubele provocate nu doar maşinii victimei, ci şi sănătăţii şi integrităţii corporale ale victimei în asemenea cazuri, inclusiv plata unor eventuale retribuţii lunare pe termen lung. În acest caz, dacă se demonstrează, de exemplu, că maşina verde era una care nici măcar nu e înmatriculată în Moldova, de exemplu, şi doar purta nişte numere care nu-i aparţin, asta ar însemna că poliţa emisă pentru o altă maşină, ce n-a provocat accidentul, nu mai are nicio conexiune cu acest accident. Într-un asemenea caz, asta ar însemna că şoferul devine unicul responsabil de acoperirea directă a daunelor de accident, dar printr-un proces lung şi anevoios, şi e neclar dacă măcar biroul naţional de asigurări auto poate interveni. Cu siguranţă există mari neclarităţi, încă, iar noi vom continua să insistăm pe răspunsuri de la autorităţi.

Am vorbit înainte de publicarea materialului cu Livia Paladi, sora Marcelei Paladi, pentru a întreba dacă până la această oră şoferul BMW-ului aşa şi nu i-a contactat, pentru a le propune măcar un minim ajutor. Livia ne-a confirmat că în continuare şoferul BMW-ului evită orice contact cu victima şi familia victimei.
1
8,458
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!