Un pasionat din România şi-a adus colecţia de maşini clasice să treacă ITP-ul, printre ele şi un Mercedes din 1937, în valoare de 3,5 milioane de euro

27 Iunie 2023, 10:37
Redacţia PiataAuto.md
Ce faci atunci când deţii o colecţie valoroasă de maşini clasice în România şi vine acel moment când trebuie să treci ITP-ul? Legislaţia României e mult mai permisivă cu maşinile istorice, având chiar şi o prevedere prin care inspecţia tehnică periodică poate fi făcută atât la o reprezentanţă RAR, cât şi în orice staţie ITP autorizată, cu ieşirea în teren a unui inginer RAR, asta pentru ca acele vehicule istorice să poată parcurge o distanţă cât mai mică până la locul unde sunt inspectate. De curând o asemenea ieşire în teren a avut loc la Bacău, şi s-a făcut simultan pentru mai multe maşini din colecţia unui pasionat din România.
Proprietarul colecţiei a venit la volanul cei mai scumpe maşini din garajul său, un Mercedes-Benz Type 290 W18, fabricat în 1937. Maşina a fost restaurată complet la un atelier din Germania şi valorează, conform proprietarului, 3,5 milioane de euro!
Am căutat niţel în arhivele Mercedes pentru a găsi informaţii despre numărul de exemplare produse ale acestui model. Astfel, maşina a fost fabricată între 1933 şi 1937, în două versiuni de ampatament, standard şi lung, şi a avut o mulţime de versiuni de caroserie, de la sedan cu 4 uşi sau tourer, până la 5 versiuni de convetible sau doar şasiul, dacă-ţi doreai să încredinţezi lucrarea de caroseriei unui atelier specializat. Motorul e unul cu 6 cilindri în linie, de 2,9 litri, cu o rată de compresie de doar 5,75-6,0, iar din 1935 — cu o rată de 6,6. Puterea versiunilor produse până în 1935 era de 60 CP, iar celor ulterioare, deci şi a maşinii din România — de 68 CP. Fiecare cilindru are două valve, poziţionate lateral vertical, motorul având un arbore cu came lateral pentru a le dirija. Maşina putea atinge o viteză de 108 km/h, iar în versiune cu amptament standard a fost produsă în doar 3.476 exemplare.
Maşina valoroasă a fost adusă la ITP pentru că urma să meargă la Concursul de Eleganţă de la Sinaia, unde a fost expusă spre admiraţia publicului şi a defilat în mişcare, inclusiv pe porţiuni de drumuri publice.
Pe lângă acest Mercedes, din aceeaşi colecţie au mai trecut ITP-ul şi un Mercedes SL clasic, dar şi un Jaguar Mark V 3 1/2 litre, ambele fiind modele foarte valoroase azi, chiar dacă nu depăşesc cifra primei maşini, menţionate mai sus.
Lista bijuteriilor nu s-a oprit aici, însă. Au mai fost aduse un Jaguar XK140, un Mercedes 220 SE Cabrio şi un Porsche 356!
Dar au venit şi câteva clasice mai accesibile din aceeaşi colecţie — un Mercedes W123 şi un Abarth clasic.
Despre faptul că inginerii RAR nu au putut decât să constate condiţia impecabilă a tuturor acestor maşini este probabil de prisos să mai spunem.
Un fapt e absolut clar, deci, românul pasionat care deţine această colecţie o tratează cu un entuziasm şi o grijă deosebită pentru mentenanţa sa tehnică!
2
2,311
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!