Mercedes a lansat noul E-Class All-Terrain, un model pe care-l va vinde pentru prima dată şi în SUA, unde va fi singurul model de acest fel

6 Septembrie 2023, 11:18
Redacţia PiataAuto.md
Mercedes E-Class All-Terrain a ajuns la cea de-a doua generaţie, creat acum pe baza lui E-Class W214. Prima generaţie, bazată pe W213, a fost lansată în 2016, ca un răspuns pentru Audi A6 allroad şi Volvo V90 Cross Country, iar atunci noi am mers în Austria pentru a testa acel E-Class prin Alpi. Noua generaţie pare să-şi fi redus un pic din caracterul de offroader, apropiindu-se mai mult de un break obişnuit, doar cu nişte mici elemente de decor suplimentare, ce inspiră aventură. Cel puţin aşa pare la prima vedere.
Însă, ca şi generaţia precedentă, noul E-Class All-Terrain vine echipat standard cu sistemul de tracţiune integrală 4MATIC, şi cu suspensia pneumatică, ce-i permite să-şi ajusteze garda la sol, iar astfel şi caracterul de aventurier se poate pronunţa prin apăsarea unui buton.
De fapt, la noul E-Class All-Terrain suspensia poate creşte garda la sol cu 46 mm, în timp ce generaţia precedentă o putea creşte cu 35 mm. Astfel, designerii Mercedes i-au putut asigura maşinii un aspect prin care roţile par mai apropiate de arcurile aripilor în poziţia cea mai coborâtă, conferindu-i maşinii un aspect mai „civilizat” în varianta sa „de stradă”.
Maşina preia în mod firesc designul actualei generaţii E-Class, atât a interior, cât şi exterior. Desigur, în faţă şi în spate există elemente de plastic, sugerând o protecţie suplimentară în offroad, iar a interior e oferit un sistem de camere la 360 grade, pentru a putea manevra cu precizie în condiţii dificile.
Noul model debutează în 3 motorizări — benzină, diesel şi plug-in hibridă. Cea diesel e incipientă, făcând uz de un motor de 2,0 litri şi 197 CP, ajutat de un electromotor de 23 CP, care îşi dă contribuţia la turaţi joase, într-un sistem mild hibrid, motiv din care puterile celor două unităţi nu se sumează.
Spre marea noastră mirare, Mercedes a lansat şi un motor de 6 cilindri pe noul model, pe benzină, tot într-un sistem mild hibrid. E vorba de un propulsor de 3,0 litri, de 381 CP, pe versiunea E 450 4MATIC.
Şi, în fine, ipostaza plug-in hibrid face uz de acelaşi propulsor diesel de 197 CP, pe care-l combină cu un electromotor de 129 CP. Aici puterile îşi aduc contribuţie împreună, aşa că Mercedes anunţă o putere sumară de 313 CP şi un cuplu de 700 Nm. Această versiune are o autonomie pur electrică de circa 85-102 km în ciclu WLTP, ceea ce se apropie de o medie de 100 km în regim pur electric, iar asta le-a permis germanilor să invoce un consum oficial de 0,6-0,9 litri 100 km, într-un parametru despre care spunem întotdeauna că e absolut irelevant pentru plug-in hibrizi, pentru că e valabil doar pentru prima sută de kilometri, când se mai consumă şi aproape 20 kWh de electricitate din baterie.
Pe lângă toate lucrurile admirabile din acest model nou, Mercedes mai ţine să ne amintească despre dotările absurde de la bord, precum camera selfie şi aplicaţia TikTok. Se pare că cineva acolo, în departamentul de marketing de la Mercedes, e tare mândru de aceste dotări şi nu uită să le amintească de fiecare dată. Dacă întrebi un inginer, însă, probabil te va privi lung şi-ţi va spune totul din priviri.
În fine, partea curioasă este că Mercedes va lansat noul E-Class All-Terrain şi în SUA, pentru prima dată, acolo unde nici Audi, nici Volvo nu vând asemenea break-uri. Iar aici cei de la marketing-ul Mercedes par să fi ochit bine, întrucât americanii par deja foarte entuziasmaţi că vor avea acest model în regiunea lor.
0
5,057
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!