Chinezii au lansat noul GAC Aion Hyper HT, un SUV electric cu uşi de Tesla Model X, care vine cu parametri surprinzători şi preţ neaşteptat de mic

23 Octombrie 2023, 13:26
Redacţia PiataAuto.md
Chinezii au creat marca GAC Aion abia acum 13 luni, în toamna anului 2022. Şi în doar un an noul producător a reuşit să lanseze acum al doilea model deja, după hipercar-ul electric GAC Aion Hyper SSR, cu o acceleraţie comparabilă cu Rimac Nevera, care a debutat acum două săptămâni. Modelul lansat acum e un SUV electric cu siluetă ce aminteşte foarte mult de Tesla Model X, în special datorită uşilor de tip foarfecă, dar e ceva mai compact. Şi noul model chinezesc vine cu parametri tehnici de-a dreptul admirabili.
În primul rând, dacă germanii se tot zgârcesc în a-şi trece modelele noi la arhitectură de 800 volţi, atunci chinezii o iau deja ca pe o normalitate, chiar şi la maşini relativ accesibile. Noul GAC Aion Hyper HT va veni cu sistem de 800 V pe motorizările superioare, în timp ce versiunea incipientă va avea un sistem de 400 V.
Noul SUV chinezesc va fi cu 10 cm mai scurt decât Tesla Model X, însă nu e nicidecum un model mic, pentru că măsoară 4,94 metri lungime, fiind exact cât un BMW X6 în lungimea sa. Iar silueta îl califică, la drept vorbind, tot ca un SUV coupe. În acest context, având o linie a plafonului care coboară în asemenea mod, e şi mai dificil să faci uşi de tip foarfecă. Dar designerii chinezi au reuşit să o facă.
Versiunea incipientă va avea un singur electromotor pe puntea spate, de 245 CP şi 355 Nm. Aceşti parametri sunt deja suficienţi pentru a-i imprima maşinii o acceleraţie de 6,8 secunde până la prima sută. Şi mai impresionant e că această versiune a SUV-ului electric promite o autonomie de 600 km! Şi vorbim de SUV-ul în versiunea sa incipientă!
Pe lângă asta, vor mai exista încă 3 alte versiuni, toate având deja arhitectură de 800 volţi. Aceste trei versiuni vor avea aceeaşi configuraţie a sistemului de propulsie, cu 340 CP la activ. Două versiuni vor fi diferite doar la echipări şi vor avea o baterie ce asigură 670 km autonomie, iar versiunea de top absolut va oferi 770 km autonomie! Datorită faptului că dispune de arhitectură de 800 volţi, această ipostază de top va putea fi încărcată la putere mult mai mare, astfel încât în 10 minute să pună în ea suficientă energie, încât să parcurgă încă 450 km! Iar asta e ceva cu totul fascinant! Chinezii nu anunţă puterea exactă e încărcare, însă de obicei ea e de circa 350 kW la maşinile de 800 volţi, iar asta ar însemna că-n 10 minute maşina alimentează cu circa 58,4 kWh, ceea ce, împărţit la 450 km, rezultă într-un consum mediu de circa 13 kWh/100 km.
Maşina e burduşită cu tehnologii şi dotări, de la senzor LiDAR la un interior care aproape că se transformă într-o sufragerie relaxantă. Preţurile exacte nu sunt anunţate, dar a fost sugerat un preţ de start ce echivalează cu circa 30.000 dolari, pe piaţa internă a Chinei!
Sigur, dacă maşina asta ar veni în Europa, ar costa mai mult. Dar doar suma ei de parametri şi dotări ar trebui să-i facă pe cei de la Mercedes sau VW să roşească. Dar, ar mai putea exista diferenţe în calitate, longevitate şi multe alte mici detalii. Dar consistenţa inginerească şi nivelul parametrilor e cu un cap mai sus, obiectiv, contrapunând volţi şi kilowaţi, fără emoţie implicată.
Iar această abordare a chinezilor, pune picătură cu picătură în ceea ce va fi o mare cucerire a unei mari părţi globale a pieţei de maşini. Iar producătorii japonezi şi germani au nevoie urgentă să acţioneze. Să formeze echipe care să doarmă la fabrică, aşa cum făcea Elon Musk, până nu scot produse geniale. Să programeze noaptea softuri cu zeci de mii de linii de cod, până nu fac produsul superb. Să fiarbă în febra creării unui nou produs. Din păcate, cu programul de la 8 la 5, şi cu planificare lentă pentru 7-8 ani înainte aici nu mai merge.
0
5,994
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!