Porsche a lansat noul Taycan facelift, modelul care aduce progrese consistente în tehnologie şi se apropie de Tesla Model S Plaid în puterea livrată

7 Februarie 2024, 09:46
Redacţia PiataAuto.md
Porsche a lansat astăzi noul Taycan facelift, un model pe care l-a prefaţat de ceva vreme bună încoace, şi care a reuşit să marcheze şi un record fascinant pe Nurburgring, devansând recordul anterior al lui Tesla Model S Plaid cu 20 secunde, la o diferenţă enormă deci. Azi aflăm informaţii curioase şi despre substratul tehnic al noului model, sau mai bine zic progresele de tehnologie care au făcut posibil acel record. Pe lângă asta, săptămâna trecută Porsche promitea şi o autonomie mult mai mare pentru Taycan. Şi dacă acum ceva timp, la premiera noului Macan electric, spuneam că acel model nu e deloc mai progresist în tehnologie decât Taycan, lansat 4 ani în urmă, atunci astăzi Taycan face în sfârşit paşi majori de progres în tehnologia propulsiei electrice a celor de la Porsche.
Taycan a rămas bazat pe arhitectura de 800 volţi, dar are baterii noi cu densitate energetică mai mare, întrucât maşina a devenit cu 15 kg mai uşoară deşi a primit multe dotări standard noi, şi în acelaşi timp capacitatea bateriilor a crescut, bateria cea mai mare având acum 105 kWh în loc de 93 kWh. A crescut şi puterea de încărcare de la 270 kW la 320 kW, ceea ce face ca toate versiunile să poată încărca de la 10 la 80% în numai 18 minute! Anterior, acest timp era de 37 minute, ceea ce ne sugerează că nu doar puterea maximă de încărcare a crescut, ci şi curba puterii scade mult mai lent, menţinând puterea mare pe o perioadă mai lungă.
Bateria nouă a permis şi puteri de descărcare mai mari, ceea ce a permis şi echiparea lui Taycan cu electromotoare mai puternice. Taycan-ul standard va livra cu 60 kW putere mai mult, deci o creştere de 82 CP.
Cel mai important e că noul Taycan Turbo S, versiunea cea mai puternică, se apropie de Tesla Model S Plaid în puterea livrată. Cu Launch Control activat, acest model poate deja livra 952 CP sau 700 kW putere, fiind astfel la doar 68 CP diferenţă de Model S Plaid. Noua versiune de performanţă a lui Taycan a devenit acum cu 140 kW mai puternică decât versiunea de dinainte de facelift, deci are aproape 190 CP în plus!
La acceleraţia în linie dreaptă, noul Porsche Taycan Turbo S încă nu-l ajunge pe Tesla Model S Plaid, întrucât modelul german prinde prima sută în 2,4 secunde, faţă de circa 2 secunde pentru cel american. În schimb ştim deja că pe trasee unde contează şi virajele, şi frânările, modelul german e net superior în performanţe.
Aşa cum spuneam, Taycan şi-a crescut simţitor şi autonomia, modelul de bază beneficiind de cea mai mare autonomie, de 678 km în ciclu mixt WLTP, cu 175 km mai mare decât până la facelift. Turbo S poate avea de la 558 la 630 km autonomie, ceea ce e la fel de impresionant pentru un model de aproape 1.000 CP.
Desigur, facelift-ul a adus şi mici diferenţe estetice în configuraţia blocurilor optice, iar la partea posterioară emblema Porsche va fi iluminată acum. Porsche a actualizat întreaga familie Taycan, adică şi Taycan Cross, aşa că modificările sunt valabile pentru toate modelele.
În interior, noul Taycan are un display pentru cadranele de bord, încă unul central şi al treilea pentru pasager, iar zona comenzilor de climatizare este şi ea formată din afişaje digitale.
Aşadar, dacă în cazul lui Macan s-a simţit dorinţa Porsche de a păstra costurile de producţie mai mici, mai reducându-se din tehnologiile de vârf ce puteau fi implementate, la Taycan germanii au pus din nou cele mai avansate tehnologii de care sunt capabile. Iar Porsche Taycan e unul din puţinele exemple de maşini electrice create în Germania în ultimii ani în chiar s-a mers pe o abordare absolutistă în tehnologie, punându-se tot ce e mai bun, mai nou şi mai performant şi totodată păstrându-se abordarea inginerească Porsche de arhitecturi de suspensie, plăcere în condus, menţinere a greutăţii sub control. Deci, Taycan rămâne în continuare probabil cel mai avansat model electric german în materie de inginerie şi şi-a luat un progres tehnologic necesar pentru a lupta cu demnitate pe piaţă în următorii ani.
2
1,491
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!