Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Premieră: Ferrari F12berlinetta, cel mai puternic cal italian

1 Martie 2012 - 09:03
Ilie Toma
Premieră: Ferrari F12berlinetta, cel mai puternic cal italian
Ferrari a dezvăluit cel mai rapid model pe care l-a creat vreodată. Deşi se presupunea că numele noului model va fi 620 GT, italienii fac un pas neaşteptat şi îşi numesc creaţia F12berlinetta. Noul model vine să-l înlocuiască pe 599 GTB Fiorano, iar faptul că F12berlinetta are o literaţie neobişnuită e o altă mostră de originalitate italiană…

Designul noului Ferrari F12berlinetta pare să se inspire din cel al lui Ferrari FF, mai ales în partea frontală. Pe lateral, există o incizie masivă, care porneşte de la aripile faţă până spre sfârşitul uşilor. Privit din lateral, proporţiile acestuia amintesc şi de clasicul 550/575 Marranelo. Noul Ferrari F12berlinetta măsoară 4,618 mm în lungime, 1,942 mm în lăţime şi 1,273 mm în înălţime. Conform inginerilor italieni, la viteze de peste 200 km/h noul bolid generează o forţă de apăsare cu 76% mai mare decât predecesorul său, fapt care îi va asigura o aderenţă sporită şi, deci, o manevrabilitate şi mai bună. Coeficientul aerodinamic al lui F12berlinetta constituie 0.299. Şi acum să vorbim despre inima oricărui Ferrari: motorul. Acesta este amplasat în faţă, are o arhitectură V12 şi o cilindree de 6,262 cm cubi. Blocurile de cilindri sunt amplasate la un unghi de 64 grade unul faţă de celălalt, iar puterea maximă, de care este capabil propulsorul, atinge valoa- rea de 740 CP! Dintr-un propulsor aspirat natural, cu putere lineară!

Puterea maximă se realizează la turaţii generoase, de tocmai 8,500 rpm. Cuplul maxim are şi el o valoare demnă, de 690 Nm la 6,000 rpm. Şi deoarece vorbim de un Ferrari, linia roşie a turaţiilor vine abia la 8,700 rpm! Motorul este cuplat la o transmisie F1 cu dublu ambreiaj, însoţită de padele de schimbare a treptelor pe volan. Datorită caroseriei din aluminiu, noul Ferrari F12berlinetta cântăreşte doar 1,575 kg, sau cu 70 kg mai puţin decât predecesorul său. Rigiditatea torsională a sporit şi ea cu 20%. Puterea motorului, raportată la greutatea maşinii, rezultă într-un raport fascinant de kilograme per cal-putere. Doar 2.1 kg de sarcină îi revin fiecărui căluţ italian atlet de sub capotă! Iar asta îl face pe F12berlinetta al naibii de rapid: doar 3.1 secunde sunt necesare pentru a atinge prima sută şi 8.5 pentru a atinge 200 km/h. Viteza maximă este parcă preluată din aviaţie: 340 km/h… Odată ce o maşină poate atinge astfel de viteze, e nevoie şi de un sistem de frânare performant, pentru a putea stăpâni maşina. Asftel, F12berlinetta vine cu frâne de ultimă generaţie, realizate din carbon şi ceramică. Suspensia aduce şi ea cea mai recentă evoluţie a sistemului SCM-E, iar sisteme precum E-Diff, ESP Premium şi F1-Trac se regăsesc la bordul oricărui Ferrari modern. Tehnologiile de ultimă oră şi puterea imensă a motorului îi permit bolidului să treacă circuitul de acasă, din Fiorano, în doar 1 minut şi 23 secunde – mai rapid decât oricare Ferrari produs până acum. Să vorbim despre consum şi emisii, atunci când avem în vizor cel mai puternic model Ferrari creat vreodată, pare absurd. Şi totuşi, italienii anunţă şi aceste cifre. F12berlinetta are nevoie de 15 litri la sută, în cazul în care conduceţi cu viteza şi caracterul unui Prius. Doar în asemenea caz şi emisiile vor fi ca la carte, adică de doar 350 g/km… Şi în fine, interiorul noului bolid Ferrari este rezultatul inspiraţiei celor de la Ferrari Styling Center, dar şi a atelierului Pininfarina. Habitaclul lui F12 Berlinetta se inspiră şi din cel al lui 458 Italia, dar şi din FF. Noul bolid italian îşi va face premiera publică la Salonul Auto de la Geneva, peste doar câteva zile. Preţul acestuia nu a fost deocamdată anunţat.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (8 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter