Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Premieră: BMW Zagato Coupe

28 Mai 2012 - 07:03
Ilie Toma
Premieră: BMW Zagato Coupe
În momentul apariţiei actualei generaţii BMW Z4 pe piaţă, la începutul anului 2009, bavarezii au considerat oportun să nu mai producă un coupe Z4, ci doar un roadster veritabil. S-o fi vânzând el roadsterul bine, dar nu la fel de bine ca şi în cazul existenţei şi a unei versiuni coupe. Prin urmare, acum bavarezii şi-a propus să corecteze această situaţie. Şi nu oricum, ci apelând la ajutorul renumitei case italiene de design Zagato. Rezultatul este un coupe unic şi extrem de atrăgător, creat pe platforma lui Z4 Roadster şi numit BMW Zagato Coupe. Debutul public al noului coupe va avea loc la Concursul de Eleganţă Villa d’Este. Amestecarea sângelui fierbinte italian cu pendatismul german a născut un automobil de clasă înaltă, care întruchipează ADN-ul ambelor naţiuni. Partea frontală trădează imediat rădăcinile bavareze, însă cea laterală abună în linii italiene. Linia negativă a conturului geamurilor, spre exemplu, e una din semnăturile tipice Zagato. Pe capotă şi pe aripile frontale şi-au făcut loc incizii musculoase de aerisire, iar în arcurile aripilor au fost încadrate jante imense, de 19 inch. Şi nuanţa caroseriei poartă urmă italiană, fiind numită Rosso Vivace. Lista elementelor exotice poate continua. Chiar dacă forma calandrului dublu e tipică BMW, barele din interiorul acesteia sunt formate dintr-o serie lungă de „Z”-uri mici, executate după emblema celor de la Zagato. Plafonul are două proeminenţe masive, rezervate fiecăruia din cei doi ocupanţi de la bord, pentru ca aceştia să beneficieze de ceva spaţiu pe verticală. Şi dacă modelele BMW se laudă aproape întotdeauna cu o proporţionare aproape perfectă, mai ales dacă sunt privite din lateral, atunci BMW Zagato Coupe aduce proporţii mult mai neobişnuite şi vulgare, faţă de ceea ce ne oferă de obicei bavarezii.

Dacă partea frontală începe previzibil, cu o capotă lungă şi continuă în volumul habitaclului, atunci spatele ia o formă masivă şi sfârşeşte într-un mod inpredictibil. Privit din spate, noul model bavarez aduce blocuri optice ascunse după un geam masiv care acoperă întreaga zonă mediană a spatelui.

Cei de la BMW se laudă şi cu un coeficient aerodinamic de excepţie, atins de Zagato Coupe, însă nu menţionează deocamdată valoarea lui precisă. În secret rămâne şi unitatea de propulsie montată sub capotă, bavarezii sugerând doar că acolo se ascunde “un motor foarte puternic”. Deoarece avem de-a face cu un automobil GT veritabil, ar fi păcat ca sub capotă să nu fie montat V8-ul bi-turbo de 4.4 litri al germanilor, capabil să dezvolte 560 CP, preluat de pe actualul M5. Totuşi, judecând după sunetul eşapamentului din materialele video de mai jos, e mult mai probabil să aflăm că sunt capotă se află motorul de 3.0 litri cu 6 cilindri în linie, capabil de 320 – 340 CP, prezent pe actualul 1 M Coupe.

La interior, designul bordului se deosebeşte foarte puţin de cel al modelului donator, Z4 Roadster, însă materialelel sunt mult mai fine şi mai rare, iar tapiţeria de piele a fost lucrată manual. Logo-ul “Z” al celor de la Zagato tronează măreţ pe tetierele scaunelor. Dacă publicul va primi cu căldură noul model, s-ar putea să vedem noua formă a părţii frontale răspândită şi către roadster, facelift-ul căruia ar trebui să aibă loc în maxim un an.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE VIDEO (2 MATERIALE):
GALERIE FOTO (62 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter