Un Fisker Ocean electric a fost declarat daună totală în SUA după ce i-a fost acroşată o uşă
29 Aprilie 2024, 10:35 Redacţia PiataAuto.md
Maşinile electrice pot avea adeseori costuri de reparaţie mult mai mari, dar de obicei asta e valabil atunci când bateria e afectată structural şi necesită înlocuirea. Asemenea cazuri au fost raportate periodic în ultimii ani, chiar dacă necesitatea înlocuirii bateriei complete era discutabilă. Însă acum un caz din SUA cu un Fisker Ocean electric a întrecut orice imaginaţie rezonabilă a costurilor de reparaţie, raportate la o problemă simplă.
Proprietara acestui Fisker, Joy Warner, şi-a povestit istoria într-un grup de proprietari şi fani Fisker, apoi şi câtorva entităţi de presă din SUA. O altă maşină a acroşat uşa lui Fisker Ocean în timp ce aceasta era deschisă. Uşa s-a deschis până la limita sa şi a extins limitatorul care există alături de balamale, iar pe partea exterioară uşa a atins uşa din faţă şi a provocat o zgârietură mică.
Joy a mers la un mecanic pentru a primi o estimare iniţială de reparaţie, pentru a putea avea dosarul procesat cât mai repede şi la compania de asigurări. Mecanicul i-a estimat iniţial un preţ de 910 dolari pentru o reparaţie calificată drept minoră, care ar fi necesitate vopsirea şi înlocuirea uşii şi limitatorului de balama. Dar mecanicul i-a menţionat că, întrucât e vorba de Fisker, o companie auto care e mai specifică, ar putea exista surprize.
Timp de o lună, compania de asigurări, service-uri şi chiar Joy în rol de proprietar, au încercat să obţină de la Fisker un preţ pentru aceste piese de care era nevoie şi un termen de livrare. Şi niciun răspuns clar sau un ajutor n-a venit de la companie.
După mai mult de o lună, compania de asigurări a decis să declare Fisker daună totală şi să-i plătească lui Joy 53.303 dolari, care era preţul maşinii, minus calculele de franciză. Motivul a fost că cei de la Fisker aşa şi nu au putut promite o livrare clară de piese şi un preţ, iar compania de asigurări pur şi simplu nu mai putea aştepta, ţinând dosarul nerezolvat.
Joy şi-a cumpărat o altă Tesla Model Y acum, dar spune că pe lângă lecţia dură pe care a învăţat-o cu reparaţia Fisker acum, ea şi familia ei au investit mai demult şi în acţiuni cumpărate la Fisker, având încredere în acest start-up. Acum, însă, după scăderea drastică a preţului, investiţiile lor de 20.000 dolari în acţiunile companiei s-au redus aproape la zero.
Prin urmare, pentru acest proprietar pierderea e dublă — pe de o parte prin pierderi directe la maşina sa, iar pe de altă parte această eşuare a Fisker i-a adus şi pierderi în rol de investitor în companie. Pentru că oricum am privi această situaţie, din orice perspectivă, casarea unei maşini electrice perfect funcţionale din cauza acroşării unei uşi e pur şi simplu absurdă dincolo de orice imaginaţie.