Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Ford Mustang RTR – născut pentru drift

20 Iulie 2012 - 14:14
Ilie Toma
Ford Mustang RTR – născut pentru drift
Născut în Japonia, driftul a devenit popular în întreaga lume, inclusiv în SUA, unde a provocat schimbarea identităţii unor modele populare în maşini perfecte pentru drift. Chiar şi Hyundai Coupe, odată o maşină cu tracţiune pe puntea faţă, a evoluat într-un sportcar accesibil şi popular, numit astăzi Genesis Coupe, care are deja tracţiune pe puntea spate, devenind unul din modelele preferate ale publicului. Însă dacă vorbim de SUA, acolo unde patriotismul american îşi lasă întotdeauna amprenta, adevărata legendă a driftului american e chiar marele Ford Mustang.

Unde există pasiune pentru maşini şi performanţă, apar imediat şi versiuni care oferă mai mult decât o pot face maşinile ieşite de pe linia de asamblare stardardizată a producătorilor.

O astfel de versiune a lui Mustang vine de la compania RTR, care tocmai a dezvăluit ediţia pentru anul 2013 a lui Ford Mustang RTR, desăvârşită chiar de Vaughn Gittin Jr., campion american în seria Formula Drift. Mustangul celor de la RTR va fi disponibil în două pachete de modificări faţă de un Mustang obişnuit – Spec 1 şi Spec 2. Spec 1 poate avea sub capotă versiuni de serie ale propulsoarelor V6 sau V8. În lista de modificări operate de cei de la RTR se include bara de protecţie faţă cu spoiler, un alt spoiler pe spatele maşinii, un set de jante argintii sau negre mate de 19 inch, încălţate în anvelope Falken FK 453... Arcurile suspensiei au fost înlocuite cu altele de la Ford Racing, care au coborât suspensia cu 25 mm. A fost înlocuit şi sistemul de evacuare cu unul de tip RTR Axleback. Tabloul este completat de aerografierea opţională a caroseriei şi aplicarea emblemelor RTR. De asemenea, Mustangurile RTR vor avea şi o plăcuţă cu numărul de ordine, semnată de Vaughn Gittin Jr. Întregul pachet Spec 1 adaugă 6,250 dolari la preţul unui Mustang standard.

Al doilea pachet, RTR Spec 2, este rezervat exclusiv motorizării V8 şi, pe lângă toată lista de modificări din Spec 1, mai aduce câteva condimente tentante. La exterior, Mustang RTR Spec 2 a primit o pereche de splitter-e laterale, un difuzor de aer în spate, precum şi o aerografiere stilată pe capotă şi pe părţile laterale. Modificările mai radicale vin, însă, la partea tehnică. Şasiul a primit amortizoare scurtate, cu reacţie ajustabilă, cuplate cu arcuri sport cu 25 mm sau 38 mm mai scurte. Pentru un drift profesionist, Ford Mustang RTR Spec 2 a primit şi bare stabilizatoare ajustabile care îi conferă maşinii o rezistenţă „de fier” la forţele laterale. De asemenea, muscle- car-ul a primit şi discuri de frână ventilabile, de dimensiune sporită. Motorul V8 de 5.0 litri a primit un alt bloc electronic de comandă, care a sporit putea cu 18 CP şi, mai important, cuplul cu 80 Nm. Pentru ca imensul propulsor să respire mai uşor, a fost montat şi un filtru cu rezistenţă nulă K&N. Toate aceste modificări vor uşura bugetul proprietarului cu 11,995 dolari SUA.

Pentru încă o sumă „rezonabilă” de bani, specialiştii de la RTR mai pot cupla şi un compresor mecanic la motor, mediu sau mare, în funcţie de bugetul clientului. Compresoarele pot creşte puterea până la 525 CP şi, respectiv, 624 CP. În ciuda listei lungi de modificări, „câlcâiul lui Ahile” al Mustang-ului rămâne în continuare puntea rigidă spate. Către sfârşitul acestei veri, suspensia spate ar putea primi în plus şi un sistem Watt link, care ar trebui să corecteze devierile permanente ale punţii spate.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE):
GALERIE FOTO (11 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter