Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Replica franceză pentru MQB-ul german: PSA Peugeot Citroen prezintă noua platformă modulară EMP2

24 Ianuarie 2013 - 09:30
Ilie Toma
Replica franceză pentru MQB-ul german: PSA Peugeot Citroen prezintă noua platformă modulară EMP2
Anul trecut germanii ne-au impresionat cu noua lor platformă modulară MQB, concepută pentru a fi folosită pentru un număr impresionant de modele din tot soiul de clase. Până şi conceptul CrossBlue al unui SUV mai mare decât Touareg a fost gândit tot pe aceeaşi platformă!

Idea modularităţii platformelor nu e una nouă în industria auto şi mai mulţi producători au folosit-o cu succes de ani buni. Spre exemplu, BMW foloseşte o platformă modulară pentru Seria 5 şi Seria 7, făcând cu uşurinţă diferenţa de ampatament şi reducând astfel costurile de producţie. Doar că îndrăzneala celor de la Volkswagen de a folosi o singură platformă pe un număr atât de mare de modele, din segmente atât de diferite, a fost cu adevărat inedită.

Acum francezii de la PSA Peugeot Citroen vin să dea replica. Aceştia au dezvăluit propria lor platformă tehnică modulară, numită EMP2 (Efficient Modular Platform 2), care va sta la baza viitoarelor hatchback-uri, sedanuri compacte, sedanuri de talie medie, break-urilor, coupe-urilor, decapotabilelor, crossover-elor şi chiar vehiculelor comerciale uşoare! A mai rămas ceva?

Noua platformă modulară franceză e concepută la scară globală, şi va debuta pe succesorii lui Peugeot 308 şi Citroen C4/C4 Picasso. În scurt timp de la debut, aceasta se va răspândi pe tot mai multe modele din segmentele C şi D.

Ingineria noii platforme franceze presupune integrarea unor tipuri de oţel ultra-rigid, a aluminiului şi a materialelor compozite, soluţii ce vor asigura o reducere a greutăţii cu aproximativ 70 kg, în raport cu platforma actuală. Folosirea tehnologiilor moderne, precum sistemul start/stop şi catalizatorul pentru motoare Euro6 vor favoriza reducerea emisiilor, în medie, cu 22%. În acelaşi timp, compatibilitatea noii platforme cu automobile atât de diverse presupune şi o construcţie simplificată a acesteia, fapt care va reduce semnificativ costurile de producţie. Iar dacă mai luăm în consideraţie şi intenţia francezilor de a folosi noua platformă pentru cel puţin 50% din totalul vehiculelor produse de ei, atunci raţionalizarea de costuri va fi cu adevărat substanţială.

În acelaşi timp, aceeaşi compatibilizare de care tocmai am vorbit presupune că segmentul din spate a platformei va putea adăposti atât o suspensie cu bară de torsiune, cât şi una multilink, pentru modelele din segmentele superioare. De fapt, aceeaşi caracteristică e valabilă şi în cazul platformei germane MQB.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter