CITIRE ŞTIRE:
Turboaspirarea câştigă teren: Lexus LF-NX Turbo
22 Noiembrie 2013 - 08:00
Ilie Toma
După ce acum câteva zile Honda a anunţat o nouă generaţie de motoare turbo, dând startul unei noi ere de adio pentru de motoarele aspirate natural, Toyota prefaţează o strategie similară, aducând la Los Angeles conceptul LF-NX Turbo. Reamintim, Toyota este, deocamdată, unul din puţinii producători auto care menţin în producţie motoare pe benzină aspirate natural. Noi ne-am convins de multe ori în
testele noastre drive că propulsoarele naturale ale celor de la Toyota se dovedesc ultra-eficiente în condiţii realiste de exploatare, în timp ce motoarele turbo ale multor concurenţi arată bine în fişele tehnice la capitolul consum, dar mult mai puţin bine atunci când sunt puse în peisaje realiste. Să renunţe, deci, şi Toyota la tradiţia motoarelor aspirate natural?
Conceptul LF-NX este acelaşi cyborg adus de Lexus la Salonul Auto de la Frankfurt, unica diferenţă făcând-o motorul de sub capota sa. Aici vorbim de un propulsor cu 4 cilindri în linie, de 2.0 litri, turboaspirat primul motor turbo de la Lexus creat vreodată! Acesta va face uz de renumitul sistem de gestiune variabilă a valvelor VVT-i şi de sistemul de injecţie D-4S. Turbina va fi una de tip twin-scroll, pentru a garanta reacţii rapizi la turaţii mici, pe de o parte, şi un surplus admirabil de putere la turaţii mari, pe de altă parte. Cei de la Lexus nu dezvăluie deocamdată puterea noului lor propulsor, dar e cât se poate de clar că turboaspirarea a mai câştigat o bătălie în faţa motoarelor aspirate natural şi în viitorul apropiat modelele Toyota şi Lexus vor primi primele propulsoare turbo în arsenalul lor.
Voi ce spuneţi, preferaţi motoarele turbo sau cele aspirate natural?
GALERIE FOTO (7 IMAGINI):