Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Şoc la EuroNCAP: 3 stele pentru 4 dintre modelele testate, doar unul ia calificativul maxim

25 Iunie 2014 - 14:14
Ilie Toma
Şoc la EuroNCAP: 3 stele pentru 4 dintre modelele testate, doar unul ia calificativul maxim
Ultima serie de teste EuroNCAP, rezultatele căreia au fost date publicităţii astăzi, a provocat un adevărat şoc: din cele 6 modele testate, 4 au luat doar 3 stele, unul – 2 stele şi doar unul singur s-a învrednicit de calificativul maxim.

Marele şoc vine de la Renault Megane facelift, or Megane a fost un model exemplar întotdeauna la testele de siguranţă. Între timp, însă, criteriile organizaţiei europene au devenit mai dure, iar Megane, se pare, nu a reuşit să ţină pasul. Modelul francez a fost criticat pentru protecţia slabă din zona pieptului ocupanţilor adulţi la impactul lateral cu stâlpul, iar la impactul spate pasagerii spate sunt expuşi unei protecţii slabe. De altfel, EuroNCAP i-a criticat pe francezi şi pentru faptul că nu există un semnal sonor sau luminos de cuplare a centurilor spate, ocupanţii de acolo fiind îndemnaţi doar să respecte necesitatea cuplării printr-un text, care nu e disponibil în toate limbile. EuroNCAP menţionează că dacă sistemul de avertizare pentru bancheta spate ar fi fost conform cerinţelor, modelul ar fi obţinut 4 stele, iar inginerii francezi s-au şi apucat de treabă în vederea perfecţionării. Megane, însă, a fost criticat şi pentru lipsa multor sisteme de siguranţă prezente astăzi pe foarte multe modele în industrie.

Tot de 3 stele s-au învrednicit şi fraţii Peugeot 301 şi Citroen C-Elysee. Sedanurile compacte bugetare ale francezilor au oferit o protecţie slabă la impactul frontal din cauza componentelor planşei de bord, deşi celula habitaclului a rămas relativ intactă. Impactul lateral a oferit o protecţie bună, însă impactul cu stâlpul pe lateral denotă acelaşi simptom de protecţie slabă în zona pieptului.

Cel de-al patrulea vehicul testat la EuroNCAP, care a obţinut calificativul de 3 stele, e MG3, modelul derivat din fosta marcă a uzinei Rover, produs astăzi de



















chinezi. Acesta a demonstrat o protecţie relativ slabă la impactul frontal, iar la impactul spate protecţia gâtului a fost critică, existând riscul fracturii şi chiar decesului. Modelul a primit un punctaj mic şi la capitolul sistemelor de asistenţă, doar ESC-ul fiind oferit standard.

O performanţă mai bună a avut Ford Tourneo Connect, care s-a învrednicit de 4 stele. Protecţia ocupanţilor a fost bună atât la impactul frontal, cât şi la cele laterale, doar impactul spate oferind o protecţie marginală.

Tourneo Connect a acumulat mai multe puncte şi la sistemele de siguranţă. În fine, cel mai bun rezultat a fost obţinut de Volkswagen Golf Sportsvan, noul monovolum familist al germanilor. Modelul a acumulat punctaje bune la toate capitolele, calificându-se la final pentru obţinerea notei maxime de 5 stele.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE VIDEO (4 MATERIALE):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter