Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Premieră: noua generaţie Skoda Superb!

18 Februarie 2015 - 08:30
Ilie Toma
Premieră: noua generaţie Skoda Superb!
E o zi mare pentru producătorul ceh: noua generaţie a vârfului de gamă, Skoda Superb, tocmai şi-a făcut apariţia, dezvăluindu-şi formele atletice, inspirate din ultimele concepte din seria „Mission” ale celor de la Skoda. Judecând după popularitatea uriaşă a ultimei generaţii Skoda Superb în Moldova, şi pentru concetăţenii noştri această ştire e una de importanţă majoră!

Dacă până acum Skoda Superb era apreciată mai ales datorită ampatamentului lung, de care beneficiau în primul rând ocupanţii locurilor spate, aflaţi că noua generaţie vine cu o creştere de ampatament de 80 mm. O parte din spaţiul suplimentar va ajuta la un confort sporit pentru ocupanţii scaunelor faţă, însă oricum cei de pe bancheta spate vor fi în continuare răsfăţaţi mai mult decât în oricare alt model concurent apropiat. Totuşi, proporţiile maşinii par să nu mai accentueze atât de mult lungimea, parţial datorită lăţimii mai armonizate, dar şi datorită unei distanţe mai scurte de la axul faţă la extremitatea faţă a maşinii.

Câteva din elementele renumite ale generaţiei precedente au fost păstrate şi chiar accentuate, altele, însă, nu se mai regăsesc la bordul noii generaţii Superb. În locul renumitei umbrele, încadrate în portiera şoferului, acum există două umbrele, montate în ambele portiere faţă. Portbagajul este în continuare uriaş, măsurând 625 litri volum cu poziţie normală a banchetei spate, însă renumitul concept Twin Door de deschidere prin două modalităţi a hayonului a fost dat uitării, inginerii ezitând să-şi mai amintească de el pentru noua generaţie. În schimb, hayonul este propulsat electric acum (opţional, cel mai probabil) şi poate fi suplinit de un senzor de deschidere a lui la o mişcare a piciorului.

Noua generaţie Skoda Superb vine cu un arsenal de cinci motorizări TSI pe benzină şi trei dieseluri TDI. Motorizările pe benzină au puteri cuprinse între 125 CP şi 280 CP, în timp ce dieselurile variază între 120 CP şi 190 CP. Patru dintre motoare pot fi combinate şi cu un sistem de tracţiune integrală. Cu excepţia motorizării entry-level pe benzină, toate propulsoarele pot primi cutii de viteze automate cu dublu ambreiaj.

O veste bună vine de la arhitectura suspensiei. Noul Superb este construit pe noua platformă tehnică modulară MQB a grupului Volkswagen, însă această platformă presupune că, la marea majoritate a modelelor la care este aplicată, motorizările de până la 150 CP vin cu o bară de torsiune pe puntea spate, în timp ce motorizările superioare vin cu suspensie multilink.

Noi ne-am declarat în repetate rânduri foarte plăcut impresionaţi de modelele MQB cu suspensie multilink pe spate şi foarte dezamăgiţi în acelaşi timp de cele cu bară de torsiune, care au un comportament net inferior oricărui concurent direct cu arhitectură similară a suspensiei spate. După cum se poate vedea mai sus, noua Skoda Superb primeşte în continuare motorizări cu puteri mai mici de 150 CP, iar asta ar trebui să însemne, teoretic, dotarea modelului cu bară de torsiune pe puntea spate în acele versiuni. Vă puteţi imagina ţinuta de drum a unui sedan atât de mare şi de lung, cu bară de torsiune pe spate! Din fericire, inginerii cehi şi germani ne dau vestea salvatoare: indiferent de motorizare, noul Superb va primi doar suspensie multilink pe puntea spate, iar asta constituie garanţia unei ţinute de drum exemplare. Nu putem să nu menţionăm că, pe alocuri, declaraţiile lor mai lasă loc de interpretări, dar noi sperăm că noua generaţie Skoda Superb va rămâne doar cu varianta echipării cu suspensie multilink pe puntea spate!

Dvs. ce părere aveţi de noua generaţie Skoda Superb?
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (11 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter