Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Premieră: noua generaţie Mercedes-Benz G-Class! Tot ce trebuie să ştii despre noul Gelandewagen!

15 Ianuarie 2018 - 10:43
Ilie Toma
A fost lansat în 1979 şi a trecut printr-o mulţime de îmbunătăţiri tehnice, dar niciodată prin schimbări radicale de design. Acum, însă, a venit timpul celor mai radicale îmbunătăţiri pe care le-a primit G-Class vreodată, întrucât Mercedes-Benz s-a încumetat şi a dezvoltat o nouă generaţie a legendarului offroader Gelandewagen.
Schimbări de exterior

Ca şi toate legendele, însă, designul său a rămas recognoscibil de la prima vedere. Dimensiunile modelului, însă, au crescut – cu 53 mm în lungime şi 121 mm în lăţime. Toate îmbinările de caroserie au fost realizate prin metode noi, astfel încât să se reducă spaţiile dintre ele, iar noua generaţie G-Class să lase mai mult ca oricând impresia că este construită „dintr-o bucată”. În acelaşi timp, creatorii săi au lăsat intenţionat prezente toate elementele-cheie – precum forma capotei, poziţionarea farurilor şi a indicatoarelor, poziţionarea mânerelor uşilor sau silueta sa rectangulară.
G-Class rămâne tot un offroader construit pe cadru dur!

Schimbările minore de design îi bucură pe fanii modelului, cu siguranţă, dar adevăratele temeri vin la schimbările tehnice, întrucât producătorii auto ne-au obişnuit de prea multe ori cu schimbări radicale când vine vorba de legende, schimbări care le privează de tot ce au mai de preţ acele legende. Însă nu e şi cazul noului G-Class! Noua generaţie Mercedes-Benz G-Class şi-a păstrat construcţia pe cadru dur, iar creatorii săi îl declară cel puţin la fel de capabil în offroad ca şi predecesorul său!
Trei diferenţiale 100% blocabile

În mare parte, capacităţile de offroad vor fi asigurate de cadrul dur, de cursele extrem de lungi ale suspensiei şi de păstrarea a trei diferenţiale 100% blocabile mecanic, noul G-Class fiind astfel unul din extrem de puţinele offroadere din lume, care au mai rămas cu asemenea dotări! Astfel, un diferenţial va bloca distribuţia cuplului între punţi, în timp ce celelalte două vor avea grijă de fiecare dintre cele două punţi.
Totuşi, un nou tip de suspensie faţă

Totuşi, inginerii Mercedes-Benz au recurs şi la o schimbare mai radicală la capitolul suspensiilor. Dacă puntea spate a rămas una portantă, fiind adăugate braţe de stabilizare pentru o mai bună ţinută pe asfalt, atunci puntea faţă a trecut la o arhitectură independentă. Braţele punţii faţă, însă, nu sunt fixate de un sub cadru, care ar fi fixat la rândul lui de cadrul principal al maşinii, ci direct de cadrul scheletic al lui G-Class. Acestea au fost gândite pentru a asigura o cursă excepţional de lungă a roţilor, iar datorită noii arhitecturi ţinuta de drum pe asfalt a lui G-Class va fi îmbunătăţită esenţial, în timp ce ţinuta de offroad promite să fie cel puţin la fel de bună.
Capacităţi de offroad şi mai bune

Da, aceasta declaraţie îndrăzneaţă e făcută de creatorii lui G-Class, chiar dacă mulţi n-ar fi crezut niciodată că se poate şi mai bine decât parametrii legendei. G-Class a păstrat cele 3 diferenţiale blocabile, la fel ca şi demultiplicatorul de cuplu, dar capacităţile mai bune de offroad vin din arhitectura nouă a suspensiilor şi aranjamentele noi ale componentelor sensibile pentru înaintarea în offroad.
Astfel, G-Class va putea acum înainta prin ape şi noroi de până la 70 cm adâncime, cu cel puţin 10 cm mai adânci decât predecesorul său. Garda sa la sol ajunge până la 24.1 cm între axe şi 27 cm la axa faţă, unghiul de atac a crescut cu un grad, până la 31 de grade, iar cel de degajare – până la 30 de grade. G-Class poate urca în continuare pante de 100%, adică cu o înclinare unghiulară de 45% faţă de orizont.
De asemenea, noul G-Class beneficiază şi de un regim G-Mode, care ajustează reacţiile suspensiei, evită schimbările nenecesare de trepte în offroad şi ajustează reacţiile pedalei de acceleraţie, pentru a uşura la maxim înaintarea pe teren dificil.

Mai multă agilitate pe asfalt

G-ul era adeseori criticat pentru o ţinută de drum maleabilă pe asfalt, fapt firesc dacă ne gândim la construcţia sa. Însă noua generaţie vrea să minimizeze acest efect prin folosirea noilor arhitecturi de suspensie, despre care am vorbit mai sus, dar şi prin adoptarea amortizoarelor cu reacţii ajustabile, la fel ca la alte modele curente Mercedes-Benz. Astfel, acestea îşi vor putea ridigiza reacţii şi ajusta cursele în funcţie de regimul ales, iar cei care-şi vor dori manevre rapizi de asfalt, vor fi cu siguranţă tentaţi să pună maşina tot mai des în regim Sport. Selectarea regimurilor se va face ca şi la alte modele ale mărcii, printr-un selector DYNAMIC SELECT.
O cutie de viteze cu 9 trepte, special adaptată pentru G-Class

Noua generaţie G-Class a primit şi renumita cutie de viteze 9G-TRONIC a celor de la Mercedes-Benz, dar aceasta a fost special adaptată pentru a face faţă cu brio provocărilor pe care le poate întâmpina un Gelandewagen. Astfel, ea va beneficia de convertor de cuplu special, iar timpii de reacţie şi de schimbare a treptelor au fost şi mai mult reduşi prin adaptări de soft.
G-Class se va produce la aceeaşi uzină

De la lansarea sa, în 1979, şi până astăzi, G-Class a fost produs la o uzină din Austria, care nu aparţine celor de la Daimler, ci celor de la Magna-Steyr. Uzina a devenit legendară pentru modelele sale indestructibile pe care le produce şi care poartă emblemele mai multor producători pe ele. Fanii G-Class pot fi linilştiţi: noua generaţie Gelandewagen va fi produsă la aceeaşi uzină, cu procese îmbunătăţite, dar cu aceeaşi filosofie de a crea un model ultra-durabil în timp.
Motorul lui G-Class

În momentul lansării, G-Class debutează cu versiunea G500, care vine cu un motor V8 biturbo sub capotă, de 4.0 litri. Acesta livrează 422 CP şi 610 Nm, cifre care pot cu siguranţă lipi spatele de scaun în acceleraţii. Ceva mai târziu vom vedea cu siguranţă noi adiţii în familia lui G-Class, inclusiv o motorizare diesel, dar şi versiuni AMG.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (23 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter