Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Premieră mondială: Mazda MX-30! Tot ce trebuie să ştiţi despre primul electromobil din gama niponilor

23 Octombrie 2019 - 09:49
Denis Godorozea
Cea mai importantă premieră din gama Mazda are loc astăzi — niponii prezintă primul său model de serie cu propulsie 100% electrică. Deşi au păşit într-un segment de automobile absolut nou, cei de la Mazda nu uită de tradiţii, iar la bordul noului SUV electric au revenit o serie de picanterii distinctive, caracteristice modelelor legendare cu sigla constructorului nipon. Să-l descoperim, deci, primul electromobil Mazda!
"O maşină cu baterii, nu o baterie pe roţi" — aşa îşi caracterizează cei de la Mazda noua creaţie, sugerând că sistemul de propulsie electrică, unul absolut nou în gamă, nu va sacrifica din caracterul dinamic şi plăcerea din condus pe care o poate oferi o adevărată Mazda. Astfel, niponii promit că experienţa celui din spatele volanului noului MX-30 va fi identică cu trăirile proprietarilor modelelor Mazda echipate cu motoare termice tradiţionale. Afară de aceasta, niponii au integrat un sistem ce produce sunetele unui propulsor termic şi a unui schimbător de viteze la bordul electromobilului, difuzate prin intermediul boxelor integrate.
Nu în ultimul rând, noua Mazda MX-30 vine cu picanterii în materie de design. Deşi aspectul exterior a fost dezvoltat pe baza concepţiei de design Kodo, designerii au dezvoltat ideea iniţială, iar în unele elemente s-au inspirat de la modelele anterioare, precum portierele spate, care se deschid în partea opusă celor din faţă.
Caracterul eco-friendly este inspirat şi la interior, unde niponii utilizează materiale eco şi reutilizabile, iar în versiunile de top pielea naturală va ceda locul pielei artificiale. Totodată, cu noul electromobil debutează noua concepţie de desing interior, aerat, cu mult spaţiu dedicat pasagerilor şi spaţii utilizate inteligent pentru depozitarea obiectelor personale, precum planşa de bord şi consola centrală.
Mazda MX-30 are un sistem de tracţiune pe puntea faţă cu motorul electric e-Skyactiv, cu suspensie MacPherson în faţă şi bară de torsiune la posterior. Niponii nu au dezvăluit caracteristicile unităţii de propulsie, dar au relatat că aceasta este alimentată de la un set de baterii cu o capacitate de 35.5 kWh, capabilă să ofere o autonomie de până la 200 km, una suficientă, din punctul de vedere al niponilor, pentru un regim de exploatare european, or şoferii din Europa, potrivit studiilor executate de niponi, parcurg zilnic în mediu 152 km.
Noul SUV electric poate fi comandat din momentul premierei. Primele unităţi vor fi livrate clienţilor europeni în cea de-a doua jumătate a anului viitor.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE):
GALERIE FOTO (27 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter