Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Premieră: noile BMW M3 şi M4 se prezintă în 4 versiuni de performanţă! Toate informaţiile tehnice

23 Septembrie 2020 - 08:46
Denis Godorozea
După ce ieri am avut ocazia să descoperim în detaliu designul noilor bolizi de performanţă BMW M3 Sedan şi M4 Coupe, astăzi bavarezii îşi prezintă creaţiile cu informaţii tehnice complete şi o galerie foto mai generoasă. Tradiţional pentru divizia de performanţă M, sedanul şi coupe-ul au beneficiat de câte două versiuni de performanţă din momentul lansării: M3 şi M3 Competition, dar şi M4 şi, respectiv, M4 Competition. Să vedem dacă sunt la fel de performante, precum de agresive.
Bavarezii susţin că această generaţie se laudă cu cele mai performante caracteristici din istoria modelului iconic M3, ce trasează peste 35 de ani de la prima apariţie, or de această dată inginerii diviziei M au ochit multe tehnologii şi echipamente la versiunile de circuit care-şi vor face apariţia mai târziu. Tootdată, acum M3 Sedan şi M4 Coupe oferă cea mai variată gamă de motorizări şi versiuni, o bună parte dintre care abia urmează să apară în următoarele luni şi ani. De exemplu, sportivele bavareze sunt singurele în segment, care mai oferă acum un tandem dintre motorul de performanţă de top şi o cutie manuală.
Aşadar, versiunile "standard" M3 şi M4 sunt oferite cu o cutie manuală cu 6 trepte şi un sistem de tracţiune clasic, cu roţi motrice doar pe puntea spate. Astfel, pentru purişti acestea vor fi şi cele mai savuroase versiuni. Cei ce sunt în căutarea performanţelor de top vor opta, însă, pentru variantele M3 Competition şi M4 Competition, care sunt oferite standard doar cu cutia automată M Steptronic cu 8 rapoarte, fiind doar niţel mai scumpe, iar opţional pot avea un sistem performant de tracţiune integrală M xDrive, dar care tot va favoriza puntea spate pentru emoţii maxime.
Indiferent de versiune, însă, în postură de "inimă" pentru aceşti prădători vine motorul twinturbo de 3.0 litri cu schema clasică cu 6 cilindri în linie. În cazul versiunilor M3/M4 motorul dezvoltă o putere maximă de 480 CP şi 550 Nm, resursele fiind livrate punţii spate. În această ipostază cât sedanul, atât şi coupe-ul accelerează până la 100 km/h în 4.2 secunde. Versiunile mai performante Competition mizează pe acelaşi motor, dar care oferă la activ 510 CP şi 650 Nm. În tandem cu sistemul M xDrive şi cutia automată, această combinaţie propulsează sedanul şi coupe-ul până la 100 km/h în doar 3.9 secunde — record în istoria acestor modele. Repriza 0-200 km/h are lor în 13.7 secunde în cazul M3/M4 şi, respectiv, în 12.5 secunde în cazul ambelor versiuni Competition. Indiferent de varianta alesă, însă, viteza maximă va fi limitată electronic la 250 km/h, dar intuim deja că această limită va putea fi majorată ulterior.
Dar fanii apreciază nu doar puterea nebună dezvoltată de motorul de sub capota unui M3 sau M4 şi cifrele de acceleraţie scrise cu negru pe alb, nu? Probabil cea mai apreciată în cazul Seriei 3 per general, şi versiunilor M3 şi M4 este plăcerea din condus ireproşabilă, pe care o pot oferi aceşti bolizi. Aceasta este asigurată de suspensia adaptivă M şi direcţia M Servotronic, condimentate de specialiştii diviziei de performanţă şi incluse standard pentru toate versiunile.
În variantele de top cel din spatele volanului va avea la dispoziţie o listă generoasă de ajustări şi reglări pentru motor, transmisie, suspensie şi direcţie. Versiunile cu xDrive, conform noii tradiţii bavareze, au un regim de rulare 2WD, cu roţi motrice doar pe puntea spate şi sistem de stabilitate deconectat — deci posesorii versiunilor Competition nu-i vor privi cu invidie pe cei ce optează pentru versiunile puriste, ba vor savura din plin din toate posibilităţile puse la dispoziţie de ingineria bavareză.
De altfel, inginerii au fost cu gândul şi la cei ce-şi doresc să iasă la grila de start cu noul lor bolid, or BMW lansează pentru prima dată sistemul M Drive Professional, un asistent inteligent care să analizeze mai multe date, precum timpul parcurgerii unui tur de circuit, dar şi alte caracteristici vitale pentru ca şoferul, sau mai bine zis pilotul să-şi poată evalua şi îmbunătăţi abilităţile.
Bineînţeles, fiind modele de top în gama Seriei 3 şi Seriei 4, noile versiuni de performanţă au incluse standard toate sistemele de siguranţă activă şi pasivă, disponibile pe versiunile inferioare. Opţional este disponibil un pachet M Race Track Package, menit să reducă cu circa 25 kg greutatea proprie a fiecărui exemplar, prin instalarea frânelor carbon ceramice, jantelor M şi scaunelor de tip scoică cu suport din fibră de carbon. Mai multe versiuni şi pachete de tuning de uzină — abia urmează să apară!
Lansarea comercială va avea loc în primele luni ale anului viitor. Ulterior gama va fi completată cel puţin cu o versiune break a sportivei M3 şi cu o variantă decapotabilă pentru M4.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE VIDEO (2 MATERIALE):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter