Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Acesta e un VW neştiut şi rar, pe nume Beutler, care costa mai mult decât un Porsche cândva

23 Iunie 2022 - 21:34
Ilie Toma
Maşina asta ar putea stârni nedumeriri pentru cei mai mulţi dintre noi. Chiar şi acei care cunosc că VW a avut un coupe şi o decapotabilă pe nume Karmann-Ghia, după numele atelierelor care au contribuit la apariţia acelui model, vor rămâne miraţi, pentru că maşina de azi e altceva. Karman-Ghia a fost produs între 1955 şi 1974, în timp ce maşina despre care vorbim azi, Beutler, a fost lansată în martie 1954 la salonul auto de la Geneva. Mai mult ca atât, am putea spune că a servit drept sursă de inspiraţie pentru Karman-Ghia.
Ceea ce vedem în imaginile acestui articol e unul din cele mai rare şi mai neştiute modele VW. Ca şi Karman-Ghia, numele de Beutler vine de la atelierul care construia caroseria acestei maşini şi care a conceput designul. De fapt, atelierul era fondat de fraţii Fritz şi Ernst Beutler din oraşul Thun din Elveţia. Ei au conceput întreg designul acestei maşini şi au folosit platforma de VW Beelte pentru ea.
Caroseria era lucrată cu iscusinţă, fiind compusă din aluminiu, iar cei doi aveau o reputaţie impecabilă pe atunci. Până şi Ferdinand Porsche, când s-a apucat de construit primul său model, Porsche 356, i-a contractat pe cei doi fraţi să-i construiască primele 10 caroserii!
Aşa că atunci când au desenat liniile acestui VW, au avut inspiraţie şi talent de a crea o maşină cu un design superb. Avea 4,35 metri lungime şi o ţinută de drum mult mai bună decât Beetle-ul pe care se baza. Din păcate, punctul slab al acestei creaţii frumoase venea toto din rădăcinilă de Beetle, fiind în motor de doar 1,2 litri, care dezvolta numai 31 CP.
Pentru că VW Beutler era produs în Elveţia şi la caroseria lui se muncea mult manual, preţul final al maşinii era 14.950 de franci pe atunci, faţă de 6.490 franci pentru un Beetle. VW-ul creat de fraţii Beutler era chiar mai scump decât Porsche 356, care avea un motor mai puternic. Aşa că cifrele de vânzări au fost foarte modeste. Dar, totuşi, au existat clienţi care s-au lăsat cuceriţi de design şi de calitatea superbă de asamblare a acestui VW elveţian.
Maşina avea un confort de excepţie la bord, avea un portbagaj mare, şi o planşă de bord pe care o puteai compara cu Mercedesurile vremii. Până şi scaunele erau concepute special pentru acest model de către Beutler. Mai târziu, unii clienţi întrebaseră dacă n-ar putea primi un motor de pe Porsche 356 în schimbul celui de pe Beetle şi cei doi fraţi elveţieni le-au îndeplinit acelor clienţi şi această dorinţă, instalând totodată şi frâne de Porsche.
Istoria a înregistrat doar 28 de exemplare de VW Beutler produse în total, dintre care 6 au motoare de Porsche şi celelalte 22 — de VW Beetle. Exemplarul despre care vorbim zi e unul din cele 22 şi e fabricat în 1957.
Maşina a fost comandată pe atunci de un elveţian din Vevey, un orăşel de lângă Montreux. Şi şi-a petrecut toată istoria de 65 de ani în Elveţia. În anii 90 a trecut şi printr-o restaurare, care a durat 11 ani, tot la un atelier elveţian, cu certificări şi documentări necesare. Iar construcţia din aluminiu a caroseriei îi garantează o viaţă excepţional de lungă în timp, imună la rugină.
Acum, bijuteria asta e scoasă la vânzare, tot în Elveţia, pentru că tot acolo e deţinută. De fapt, se va vinde la o licitaţie, celui care va oferi cel mai mare preţ, la începutului lunii iulie, în Gstaad. Nu se ştie exact preţul cu care se va vinde, dar cei de la casa de licitaţie estimează o sumă cuprinsă între 80 şi 120 mii de franci. Iar pentru ea obţii probabil cel mai rar VW construit vreodată, unul din 28 exemplare construite vreodată, şi foarte probabil singurul care şi-a petrecut 65 de ani în Elveţia.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter