Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Acesta e un camion autonom Kamaz, care n-are nevoie de cabină, dar care are şanse să rămână doar în teorie

5 Iulie 2022 - 18:16
Redacţia PiataAuto.md
Uzina Kamaz era în plin avânt până la începutul războiului din Ucraina. Un şir imens de victorii la Dakar, Mercedes în rol de acţionar, modele noi dezvoltate în parteneriat cu germanii şi chiar modele Mercedes produse parţial la fabricile Kamaz pentru Rusia, dar şi camioane îndrăzneţe pregătite pentru viitor. Toate astea, însă, s-au spulberat odată cu invazia Rusiei în Ucraina, sancţiunile internaţionale ce au urmat dar şi părăsirea companiilor internaţionale a pieţei Rusiei. Daimler a fost printre companiile care s-au retras din Rusia şi din acţionariatul Kamaz la doar câteva zile de la începutul războiului, iar de atunci Kamaz se zbate în tentative de reanimare, singurul plan anunţat fiind revenirea la motoarele din anii 70 şi încercări de producţie a unor modele simplificate.
Şi în timp ce pe linia de producţie acum nu pot fi asamblate nici măcar modelele concepute deja şi pregătite la etapa de serie, cei de la Kamaz au prezentat un camion autonom, care n-are nevoie de cabină şi care e creat pentru munca în cariere şi mine.
Camionul poartă numele de Jupiter 30 ca nume de proiect şi Kamaz 6559 ca model intern. Acesta e dotat de jur împrejur cu radare simple şi din cele de tip LiDar, senzori de ultrasunet, antene GPS. Toate astea îl fac capabil să se mişte complet autonom, fără nevoia unui om care să-l manevreze direct, iar astfel din construcţie a fost exclusă total cabina.
Sistemul de propulsie anunţat e unul hibrid. De fapt, ambele punţi sunt propulsate de câte un electromotor, care e alimentar de un motor diesel cu rol de generator, acest motor fiind unul cu 6 cilindri în linie, de 11,9 litri şi 450 CP. O asemenea formulă de propulsie cu generare de electricitate şi punere în mişcare de electromotoare se foloseşte la vehiculele miniere de zeci de ani.
Camionul ar fi capabil să transporte 30 de tone de sarcină utilă, iar bena are un volum de 21,3 metri cubi. Sistemul de evacuare de la motorul diesel trece în apropiere de benă, pe care o încălzeşte, pentru ca iarna conţinutul benei să nu îngheţe.
În ciuda tehnologiilor care sună frumos, însă acest camion autonom are toate şansele să rămână doar la nivel de teorie şi prototip demonstrativ. Or, dacă deocamdată nici măcar modelele curente nu pot fi produse la Kamaz din lipsă de motoare, semiconductoare şi inginerie, un camion autonom rămâne a fi doar o idee bună, dar neaplicabilă în practică.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter