Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Cea mai mare şi mai ecologică navă transportatoare de maşini a fost pusă în operare, pregătită să poată oferi transporturi cu zero CO2 prin motoare în doi timpi

1 Octombrie 2024 - 19:09
Redacţia PiataAuto.md
La fel ca şi navele transportatoare de containere, şi cele specializate în transportul de maşini, numite PCTC, cresc tot mai mult în capacităţi. Iar odată cu aceste nave tot mai mare, mai ales într-o lume a tot mai multor maşini electric, apare şi presiunea de a minimiza impactul de CO2 la transportul acestor automobile de pe un continent pe altul. De curând, una din cele mai vechi şi mai mari companii din lume cu flote de asemenea nave specializate, Hoegh Autoliners, a anunţat punerea în operare a celei mai mare nave transportatoare de maşini, care e pregătită totodată să poată oferi transporturi cu zero CO2.
Noua navă are numele de Hoegh Aurora şi face parte din noua clasă de modele Aurora Class, dezvoltată de inginerii din mai multe companii norvegiene şi internaţionale. În total, cei de la Hoegh Autoliners au comandat construcţia a 12 asemenea nave, cu posibilitatea de a mai adăuga încă alte 4, iar prima din ele şi-a celebrat finalizarea construcţiei în august 2024, la şantierul CMHI din Jiangsu, China. Ulterior, ea a navigat spre Norvegia pentru a fi inaugurată oficial în operare.
Noua navă Hoegh din clasa Aurora are o capacitate de 9.100 CEU, ceea ce înseamnă echivalentul a 9.100 automobile standard. În practică, bineînţeles, ea poate transporta mai puţin vehicule şi camioane dacă acestea sunt mai mari, dar unitatea de măsură universală pentru aceste nave e CEU.
În prezent, există nave aprobate spre construcţie în China, care ajung şi la 11.000 CEU, însă Hoegh Aurora, cu 9.100 CEU, e cea mai mare navă transportatoare de maşini dintre cele construite şi operaţionale deja.
Prima navă, la fel ca şi celelalte 11 în proces de construcţie, a primit motoare ce pot funcţiona acum pe gaz lichefiat LNG şi combustibil marin cu compoziţie redusă de sulfuri, ceea ce o face deja cu 58% mai ecologică per unitate transportată decât media industriei. Însă doar asta n-ar fi suficient, aşa că autorii proiectului navei i-au contractat pe cei de la MAN B&W să le livreze motoare în doi timpi care pot opera pe bază de amoniac sintetic, amoniacul fiind un produs în condiţii industriale, pe baza reacţiilor asigurate prin energie regenerabilă, iar la combustie nu elimină CO2 deloc.
Problema e că acum în lume nu e produs suficient amoniac verde încât noile nave să poată opera doar pe baza lui, primele mari fabrici abia fiind acceptate pentru construcţie, aşa că la o etapă iniţială acestea vor funcţiona cu gaz LNG, după care, peste câţiva ani, ele vor fi trecute la funcţionare pe bază de amoniac şi vor putea asigura transportări cu zero CO2 ale automobilelor.
Apropo, noua navă are şi panouri fotovoltaice instalate pe acoperiş, cu o suprafaţă de 1.500 metri pătraţi, cu baterii în care poate stoca energia generată de ele, energie care poate fi utilizată pentru necesităţile operaţionale de la bord, inclusiv în timp staţionării în porturi, fără a fi nevoie să se conecteze generatoarele.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter