Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Vânzările modelelor electrice Mercedes sunt în cădere liberă, marca germană a ajuns la jumătate din cifrele BMW şi nici 10% din ce vinde Tesla

12 Octombrie 2024 - 12:02
Redacţia PiataAuto.md
Dacă acum câteva zile raportam despre faptul că BMW şi-a crescut substanţial vânzările de maşini electrice, datorită unei politici consecvente în această direcţie şi a continuării dezvoltării de modele inovative, atunci la Mercedes situaţia e exact inversă şi a de-a dreptul catastrofală chiar şi faţă de contextul general mai turbulent al pieţei de maşini electrice. Vânzările Mercedes de maşini electrice au scăzut atât de mult, încât marca germană a ajuns la doar jumătate din cifrele BMW şi la sub 10% din ce vinde Tesla.
Mercedes a publicat de curând rezultatele sale de vânzări pentru ultimul trimestru, care au relevat probleme imense atât în segmentul modelelor din vârful ierarhiei, precum S-Class, cât şi la gama de modele electrice ale mărcii. Dacă e să vorbim de S-Class, în ultimele luni am publicat şi ştiri la acest subiect, menţionând că vânzările modelului au scăzut brusc, iar acum Mercedes a anunţat că toate modelele de vârf, precum S-Class, GLS şi alte variaţii inclusiv Maybach, au cumulat doar 61.800 maşini în 3 luni la nivel global, în scădere cu 12% faţă de cifrele de anul trecut.
Dar cea mai gravă situaţie e la vânzările modelelor electrice Mercedes, care sunt în ceea ce putem numit cădere liberă, întrucât înregistrează o scădere de -31% faţă de perioada similară a anului trecut, iar scăderea s-a accentuat cu 7% faţă de trimestrul anterior.
Mercedes a ajuns să vândă la nivel global doar 42.500 de maşini electrice, cifră care cumulează toată multitudinea sa de modele, de la EQS, EQE, EQS SUV, EQE SUV, EQA şi EQB, dacă n-om fi uitat vreunul. De la începutul anului până acum, Mercedes a vândut doar 135.900 maşini electrice. Pentru comparaţie, marca BMW a vândut 266.151 maşini electrice în acelaşi interval de timp, deci aproape dublu faţă de Mercedes, iar la nivelul trimestrului BMW are rezultat mai multe decât duble faţă de Mercedes în direcţia maşinilor electrice.
Cele 42.500 maşini electrice vândute de Mercedes la nivel global nu reprezintă, totodată, nici măcar 10% din vânzările de electrice ale Tesla pentru aceeaşi perioadă, americanii înregistrând 462.890 maşini electrice vândute în aceleaşi 3 luni. Aceeaşi comparaţie e valabilă şi cu chinezii de la BYD, care au vândut 443.426 maşini electrice în acelaşi trimestru.
Dacă scăderea globală de electrice la Mercedes e de 31%, atunci în unele regiuni marca are scăderi şi mai drastice de atât. În SUA, spre exemplu, una din pieţele pe care germanii mizau cel mai mult la electrice, vânzările acestor modele Mercedes au scăzut cu 42% în trimestrul 3, ajungând la doar 5.769 maşini vândute în 3 luni pe întreaga piaţă SUA. Unele modele, precum EQE, înregistrează -58% în cifrele de vânzări.
Deci, e cât se poate de clar că modelele electrice Mercedes nu au nici de departe atractivitatea scontată pentru cumpărători, dacă alte mărci vând relativ bine, iar Mercedes are aceste scăderi dramatice. Însă schimbările permanente de strategii privind viitoarele S-Class şi E-Class şi designul mult mai amorf dau rezultate slabe şi în acele direcţii. Spre exemplu, noua generaţie Mercedes E-Class W214, cea care se lansa cu marele accent că avea cameră selfie în interior şi aplicaţie TikTok, spre deosebire de generaţiile anterioare care puneau accent pe inginerie, confort şi longevitate, are deja scăderi drastice de vânzări în SUA, de -51%, în doar al doilea an de la lansare.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter