Prima pagină  »  Ştiri  »  Gemballa MIG-U1: un Enzo Ferrari la patrat!
13 IANUARIE 2010, 19:04
1,579
0
Gemballa MIG-U1: un Enzo Ferrari la patrat!
De Constantin Mihalachi
0
GALERIE FOTO (15 IMAGINI)
Uwe Gemballa este un atelier foarte apropiat de renumitul constructor din Stuttgart – Porsche, unul care transforma de 27 ani modelele Porsche in niste monstri cu sute de cai-putere insetati de viteza. Insa iata ca a venit un moment cand Gemballa isi indreapta atentia spre un alt producator, si nu doar asa, dar s-a decis sa-i modifice unul din cele mai puternice modele produse vreodata – Enzo Ferrari!

Rezultatul? Gemballa MIG-U1, un Enzo modificat foarte minutios din punct de vedere aerodinamic, mai luxos la interior, dar in acelasi timp si unul ceva mai puternic decat originalul. In total vor fi produse la comanda doar 25 unitati din cele 400 exemplare Enzo Ferrari asamblate manual in Maranello. Asta DA editie limitata, se pare ca pana si seicii arabi vor sta mult si bine la coada, ce-i drept unuia deja i-a reusit sa puna mana pe un exemplar.

Va trebui sa uitati de binecunoscutul exterior pe care il are un Enzo… Gemballa a avut grija ca toate elementele sa fie revazute, altele chiar modificate pentru a oferi un coeficient aerodinamic si mai bun, in cazul in care mai exista unul, mai ales ca cei de la Ferrari s-au straduit bine la timpul lor. In asa mod, adoptand renumita tehnologie ce nu a fost acceptata initial in Formula 1 – Active aerodinamics (aceasta presupune ca spoiler-ul isi poate modifica forma in dependenta de viteza cu care ruleaza bolidul), Gemballa MIG-U1 este dotat cu un spoiler fata modificat fata de original, unul ce adauga o forta de apasare pe puntea fata cu 35 kg mai mare decat cea initiala. Analogic, eleronul ofera o forta de apasare adaugatoare fata de original cu 85 kg pe puntea spate, iar pentru conditii optime de manevrabilitate, acesta are grija sa-si schimbe pozitia la viteze de peste 120 km/h. Pentru comparatie, Enzo Ferrari avea o forta de apasare de 775 kg pe puntea spate la momentul cand atingea viteza maxima de 355.6 km/h.

Adaugator au fost instalate prize de aer pe acoperis si in lateral, acestea au grija sa livreze propulsorului V12 aer rece atat de necesar pentru racirea sistemului si alimentarea cu aer a cilindrilor. In spate este regasit difuzorul de aer, care conceput la fel ca celelalte elemente aerodinamice din fibra de carbon, ofera la randul sau o forta suplimentara de apasare la viteze mari. Deoarece in mod normal un Enzo are o garda la sol extrem de scazuta, Gemballa a pastrat sistemul de ridicare a suspensiei cu 45 mm, foarte util in conditiile urbane, acolo unde pot fi intalnite multe obstacole.

Interiorul la randul sau este foarte diferit de ce cel original… Daca in Enzo Ferrari gaseam un habitaclu indreptat spre performantele sportive, ceea ce ar insemna cat mai putine elemente ce ar putea adauga greutate la masa totala, atunci in Gemballa MIG-U1 situatia este inversa. Se pare ca inginerii au contemplat pe marginea carbonului utilizat din abundenta la exterior si care a oferit o reducere de greutate. In aceasta ordine de idei, ocupantii noului MIG-U1, in continuare doi la numar, se vor bucura de sistemul audio performant cu amplificator si subwoofer cu o putere de 950 Watt, iar pe langa acesta, vor mai avea la dispozitie ecranul touch screen la care pot fi urmarite filmele preferate cu ajutorul DVD player-ului sau a IPod-ului personal.

Probabil va intrebati, insa ce modificari au fost aplicate motorului?! Pot sa va spun ca Gemballa MIG-U1 este propulsat de acelasi motor V12 natural aspirat regasit si pe Enzo. Insa datorita optimizarilor aduse la unitatea de control al propulsorului si ajustarilor de la nivelul sistemului de esapament, acesta emite acum 700 cai-putere! Chiar daca Gemballa nu a facut publice informatiile cu privire la abilitatile dinamice, pentru comparatie pot sa va amintesc ca Enzo Ferrari emitea 651 cai-putere si 657 Nm, iar astfel acceleratia 0-100 km/h dura doar 3.3 secunde, in timp ce viteza maxima inregistrata era de 355.6 km/h.

Cum un Enzo Ferrai costa in jur de 1 mln Euro, cam cat credeti ca costa un Gemballa MIG-U1?! Din pacate nici noi nu stim, insa sunt sigur ca cu totii ne gandim la un pret cu sase cifre trecut bine de cel de mai sus.
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!