Prima pagină  »  Ştiri  »  Acesta este noul Audi A6!
1 DECEMBRIE 2010, 04:08
1,462
0
Acesta este noul Audi A6!
De Ilie Toma
1
Fierbinte si neasteptat! Astazi noapte Audi a dezvaluit noua generatie a lui A6! Cu noul model, Audi isi propune sa aduca noi standarde in clasa business premium, care le vor face amara viata concurentilor... Debutul noului Audi A6 are loc la exact un an de la prezentatea noului A8, or, noul Audi A6 isi merita din plin comparatia de un “A8 mai mic”.

Noul Audi A6 se bucura de experienta producatorului din Ingolstadt in domeniul constructiei usoare, beneficiind de o structura compusa in mare parte din aluminiu, fapt care ii confera un avantaj greu de neglijat in totalul greutatii proprii. Noul A6 a capatat o silueta mult mai dinamica, avand aproape 5 metri lungime (4.92 m), 1.87 metri in latime si doar 1.46 metri inaltime.

In interior, habitaclul capata un element nou, materializat printr-o zona continua dinspre bord spre portiere, care “cuprinde” soferul si pasagerul din fata, dandu-le senzatia unei atmosfere calde si confortabile. Ceasurile de bord sunt executate in stilul fratelui mai mare – Audi A8 – iar intre acestea este amplasat, ca si la A8, un display color multifunctional, de o forma complexa. Si display-ul central, al sistemului MMI, este asemanator celui din A8, si poate masura, in functie de dotari, 6 sau 8 inch.

Totusi, consola centrala difera fata de cea din A8, in noul Audi A6 ea fiind orientata spre cel de la volan. Aici sunt amplasate comenzile sistemului de climatizare, slotul pentru CD-uri si cateva din comenzile de functionare a automobilului. La o privire detasata insa, aceasta se apropie destul de mult de conceptul consolei centrale a modelelor BMW, in special de cea din noua Serie 5.

Materialele din interior sunt de inalta clasa, iar insertiile din lemn sunt din nou aproape indentice celor din A8. Pentru un atmosfera desavarsita la bord, Audi A6 dispune de un set de lumini ambientale, care vor pune in evidenta cele mai placute zone din interior.

Sistemul MMI este unul de ultima generatie, aducand o lista enorma de optiuni, de la conexiune internet si navigatie compatibila cu Google Maps pana la conexiune Bluetooth si WiFi. Iar sistemul audio este un Bang and Olufsen, disponibil optional.

Tehnologiile nu se opresc aici, insa. Noul Audi A6 va fi si hibrid, aducand acelasi sistem de propulsie de pe A8, care combina motorul de 2.0 litri TFSI si 211 CP cu un motor electric de 45 CP. Audi A6 hibrid va putea rula in regim pur electric pe o distanta de pana la 3 km, iar performantele acestuia vor fi demne de invidiat: 7.3 secunde pana la prima suta la ora si 238 km/h viteza maxima, in timp ce consumul se situeaza la un nivel de doar 6.2 litri/100 km.

Pe langa trenul de propulsie hibrid, insa, noul Audi A6 ofera si un numar generos de motorizari traditionale cu puteri cuprinse intre 177 CP si 300 CP. Doua dintre motoare sunt pe benzina – 2.8 FSI si 3.0 TFSI – ceea ce inseamna ca pasionatii motoarelor aspirate natural, cu putere lineara, pot sa se bucure in continuare de unitatea V6 de 2.8 litri. Aceasta livreaza 204 CP si 280 Nm, iar acceleratia de la 0 la 100 km/h dureaza 7.7 secunde.

Motorul cel mai puternic este unul turboaspirat, in configuarie V6: 3.0 TFSI. Acesta produce 300 CP, iar cuplul maxim atinge valoarea de 440 Nm. Cu aceasta motorizare, noul Audi A6 accelereaza de la 0 la 100 km/h in doar 5.5 secunde, iar viteza maxima este limitata la 250 km/h.

Cel mai eficient propulsor din gama este turbodieselul in patru cilindri, de 2.0 litri. Livrand 177 CP si 380 Nm, acesta consuma doar 4.9 litri/100 km! Performantele masinii, cu acest motor sub capota, raman a fi demne: 8.7 secunde pana la prima suta si o viteza maxima de 228 km/h.

Noul motor din familia Audi, 3.0 TDI, vine pe noul Audi A6 in doua versiuni de putere: 204 CP sau 245 CP. Ultima versiune livreaza si un cuplu impresionant: 500 Nm.

Motorizarile 2.0 TDI si 2.8 FSI vin cuplate la o transmsie manuala sau la una automata multitronic, cu raport continuu variabil. Pentru toate celelalte motorizari, transmisia automata este una de tip S tronic. Cu exceptia propulsorului 2.0 TDI, toate celelate motoare sunt disponibile si in versiuni cu tractiune integrala, in timp ce motorizarea 3.0 TFSI este disponibila doar cu tractiune pe patru roti.

Sistemul de tractiune integrala ofera un comportament cu caracter sportiv pronuntat, distribuind cuplul in raport de 40 la 60 pe axele fata/spate, redandu-i masinii un comportament mult mai apropiat de cel al uneia cu tractiune pe spate. De asemenea, sasiul inteligent permite actionarea automata a franei selective pentru roata spate din interiorul virajului la abordarea curbelor in viteza mare, fapt care ii confera masinii un plus sesizabil de manevrabilitate.

De asemenea, directia este una asistata electric iar optional, noul Audi A6 va fi disponibil si cu suspensie pneumatica, cu reactii reglabile electronic.

Noua generatie a lui Audi A6 va ajunge in showroom-urile europene catre inceputul anului viitor.
GALERIE FOTO (21 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!