Prima pagină  »  Ştiri  »  Mazda, istoria logo-urilor timp de 90 de ani
2 DECEMBRIE 2010, 11:56
2,068
0
Mazda, istoria logo-urilor timp de 90 de ani
De Ilie Toma
0
In acest an, Mazda aniverseaza 90 de ani de existenta si cu acest prilej vom arunca o privire in trecutul marcii si in identitatea vizuala pe care aceasta si-a atribuit-o de-a lungul anilor.



1936

Primul logo oficial al celor de la Mazda dateaza abia cu anul 1936, acesta reprezentand si o marca inregistrata pentru Mazda, odata cu startul productiei camioanelor cu trei roti. Numele Mazda deriva de la zeul intelepciunii, armoniei si inteligentei – Ahura Mazda, in cultura popoarelor timpurii din partea vestica a Asiei. Numele aduce insa si o paralela cu forma sonorizata in engleza a numelui fondatorului directiei auto a companiei – Jujiro Matsuda.



Tot in 1936 Mazda introducea si acest insemn vizual in calitate de identitate vizuala proprie, inspirat din emblema orasului patrie al companiei – Hiroshima. Acest logo venea sa denote atasamentul puternic al companiei fata de orasul din care provine, si astazi sediul central Mazda aflandu-se in Hiroshima. Varfurile din centru reprezinta “M”-ul de la Mazda, in timp ce aripile isi doreau sa reprezinte agilitatea, viteza si potentialul marcii de a cuceri noi inaltimi.



1959

Odata cu introducerea in productie a primelor vehicule pentru pasageri, Mazda capata o noua identitate vizuala. Aceasta a fost aplicata pentru prima data pe modelul R360 Coupe.



1975

In 1975 a fost introdus logo-ul care a facut identitatea companiei recognibila in intreaga lume. Si astazi acesta constituie un element notoriu in perceptia vizuala a marcii.



1992

In 1992 un nou simbol vine sa completeze mesajul vizual al marcii, acesta fiind folosit impreuna cu cel din 1975. Forma acestuia isi dorea sa exprime dimensiunea aripilor, a soarelui si a unui cerc de lumina, fiind si baza logo-ului de astazi al marcii.



1997

Acest logo a fost introdus la scara globala in 1997, aripile acestuia dorind sa semnifice aspiratia companiei spre succes si progres. Acesta reprezinta creativitatea si provocarea continua de crestere si evolutie. In anul 2000, noua identitate vizuala a fost completata de introducerea filosofiei “Zoom-Zoom”, care isi dorea sa aduca un nou aspect al emotiei in miscare, pentru identitatea marcii.
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!