Prima pagină  »  Ştiri  »  Serghei Gavlitskii, Director General "Grand Premium": Mercedes-Benz este mandru de modul
28 DECEMBRIE 2010, 17:02
9,089
0
Serghei Gavlitskii, Director General "Grand Premium": Mercedes-Benz este mandru de modul in care este reprezentat in Moldova
De Ilie Toma
3
Serghei Gavitskii: Director General "Grand Premium" SRL – Distribuitor General Autorizat Mercedes-Benz in Moldova. Are 41 de ani, este casatorit si are doi copii. De 4 ani practica si Kyokushinkai Karate, iar la sfarsitul lunii noiembrie 2010 a castigat locul 3 la Cupa Europeana dedicata acestui sport.


PiataAuto.md:Domnule Gavlitskii, Vom incepe cu proaspata Dvs. realizare in sport. Spuneti-ne, de cat timp practicati acest sport, si cat de importanta este distinctia pe care tocmai ati obtinut-o?

Serghei Gavlitskii: Practic Kyokushinkai Karate de 4 ani, cu cel putin 3-4 antrenamente pe saptamana. Premiul obtinut acum in Olanda, la Cupa Europeana Kyokushinkai Karate este cel mai important de pana acum, si, desigur, este important sa obtii o astfel de distinctie, dar si sa auzi pronuntandu-se numele tarii tale printre castigatori.

PiataAuto.md: La care alte competitii sportive ati mai participat?

Serghei Gavlitskii: In mare parte, la competitia anuala de Kyokushinkai Karate, organizata in fiecare an de federatia japoneza de profil chiar in Japonia. Merg in fiecare an acolo, in luna august si din nou, imi este placut sa aud numele tarii noastre pronuntat acolo. (Zambeste). In primii ani, japonezii rosteau “Mordoba” in loc de “Moldova”, insa, in timp, s-au mai invatat sa pronunte corect.




PiataAuto.md: Cat de bine reusiti de inglobati sportul cu administrarea unei afaceri in viata Dvs?

Serghei Gavlitskii: Foarte bine, si ma bucur ca am inceput sa practic sport in regim bine stabilit acum 4 ani. (Isi indreapta spatele, si inspira adanc, pregatit de o dezvaluire importanta.) De fapt, pana la acel moment, ma complaceam uneori in seri lungi petrecute alaturi de prieteni, dupa care trebuia sa-ti revii, si nu reuseai sa realizezi in termen ceea ce-ti propuneai. Luasem multe kilograme in plus, pana intr-o zi, in care mi-am zis ca autoorganizarea este cheia unui mod corect de viata. Mi-am schimbat cu strictete modul de a ma alimenta, de a ma organiza si de a-mi sistematiza lucrurile in viata. Astazi, oriunde nu as fi, acasa sau intr-o calatorie de afaceri, ma trezesc la 6 dimineata si fac cel putin o ora de sport – alergare, sala de sport sau inot. Sportul te tonifiaza si iti da forta psihica necesara unei administrari eficiente si coerente in business, si, atat in sport cat si in business, organizarea inseamna totul.



PiataAuto.md: Si automobilele – care este locul lor in viata Dvs.?

Serghei Gavlitskii: Unul la fel de important, fara indoiala, atat pe plan de afaceri cat si pe plan personal. Imi place sa conduc o masina buna, si imi place sa conduc si pe distante foarte lungi.

PiataAuto.md: Stim ca aveti doi fii. Va impartasesc acestia pasiunea pentru sport, dar si pentru masini?

Serghei Gavlitskii:(Zambeste nitel impresionat de intrebare, dupa care urmeaza o dezvaluire facuta cu multa placere). Da, pot spune ca imi impartasesc. Pentru copii conteaza foarte mult exemplul dat de parinti si atunci cand vad parinti carora nu le pasa de ei insisi si de familie, isi formeaza caracterul intr-un mod corespunzator. Daca insa le dai un exemplu cu adevarat bun, ei prind toate elementele intr-atat de bine, incat iti depasesc si asteptarile. Cand vin acasa, de la antrenamente, copii imi ies intotdeauna in intampinare, si ma intreaba bucurosi daca am fost azi la antenament, ce am facut. Fiul cel mare a inceput a practica acelasi sport, fapt care, desigur, ma bucura. Cel mic – e prea mic pentru a incepe acest sport, insa deja stie ce face tatal lui si fratele mai mare, prin urmare, voi spune inca o data ca exemplul din familie este extrem de important in formarea caracterului unui copil. (Priveste cu placere peretele din fata sa, pe care sunt agatate cateva zeci de fotografii de familie). Da, si de masini, sunt cel putin la fel de pasionati, insa asta e ceva aproape firesc pentru baietei.



PiataAuto.md: Nu putem sa nu Va intrebam atunci care a fost prima Dvs. masina?

Serghei Gavlitskii: Ooo! A fost un Opel Kadett, acum 20 de ani. Avea niste gauri de rugina mari cat pumnul, insa era ceea ce-mi puteam permite la acea perioada. Mi-am adus-o din Germania, si trebuie sa va spun ca imi parea destul de confortabila la acea perioada.

PiataAuto.md: Si care a fost primul Mercedes-Benz?

Serghei Gavlitskii: A fost un W124. O masina foarte buna, pe care am exploatat-o cu placere. Astazi conduc un Mercedes-Benz S-Class, pe care, desigur, il consider un apogeu pe scara confortului.

PiataAuto.md: Calatoriile... cu avionul sau cu masina?

Serghei Gavlitskii: As prefera de multe ori cu masina. Insa din lipsa de timp, le fac mult mai des cu avionul.

PiataAuto.md: Tuturor le plac istoriile de succes, iar istoria Dvs. pare una exemplara in acest sens. Totusi, drumul pana la succes nu este, de cele mai multe ori, unul simplu. Am vrea sa ne povestiti in special despre modul in care ati reusit sa obtineti statutul de Distribuitor Autorizat Mercedes-Benz in Moldova. A fost greu?



Serghei Gavlitskii: Da, cu siguranta a fost foarte greu. Timp de 4-5 ani am tot expediat scrisori catre Daimler, spunandu-le ca vreau sa le reprezint camioanele Mercedes-Benz aici. La acea etapa reusisem sa punem bazele unui centru de deservire tehnica la aceasta adresa, care reusea deja sa ofere si o deservire buna pentru camioane. Am o pasiune speciala pentru camioanele mari, si de asta imi doream sa vand camioanele Mercedes-Benz, dar mai ales sa le si deservesc in mod autorizat aici. (Inspira din nou adanc, si incepe a povesti cu un entuziasm deosebit). Tocmai de asta imi displace expresia de “a deveni” distribuitor si o prefer pe cea de “a lucra, a functiona si a reprezenta cu adevarat marca”. Abia in 2006 am primit primele raspunsuri de la Daimler si a luat startul un proces de discutii despre o eventuala forma de conlucrare. Interesul celor de la Daimler a fost cauzat si de functionarea defectuoasa a dealer-ului de atunci, care lasase o multime de clienti ai masinilor Mercedes-Benz extrem de nesatisfacuti de tratarea pe care o obtineau si modul in care le erau deservite masinile. Mai multi dintre clientii din tara noastra au expediat atunci si scrisori oficiale catre Daimler, cerandu-le o explicatie vizavi de modul dezastruos in care erau reprezentati in Moldova. In 2007, in septembrie, ne-a vizitat o delegatie oficiala de la Daimler, formata din trei oameni. Pe atunci eram la etapa de finalizare a constructiei service-ului de camioane, iar la intrarea in acesta tocmai fusese turnat betonul. Unul din cei trei germani a calcat din greseala in acel beton, reusind cu greu sa-si dezlipeasca pantoful de acolo. Au zis si ei “poate ca e spre bine!” (Zambeste cu placere). Apoi ne-am ridicat aici, in cabinet, si stateam cu totii la acea masa (imi arata masa din colt) si m-au intrebat “Deci, doriti sa reprezentati camioanele Mercedes-Benz in tara Dvs.?” Le-am zis da, asta as dori. Apoi dansii mi-au spus “Nu este posibil. Nici intr-o tara nu delegam reprezentarea doar a camioanelor unei companii. O companie trebuie sa dirijeze intreaga arie de produse – atat autoturismele Mercedes-Benz, cat si camioanele, la care se mai adauga service-ul, vanzarea de piese, mentinerea garantiei, dirijarea politicilor strategice. Deci puteti sa alegeti fie totul, fie nimic”. “Cred ca o sa aleg totul, atunci”, le-am zis (zambeste cu o profunda satisfactie, imbinata cu o doza buna de amuzament). Peste cateva minute m-au intrebat daca nu doresc sa reprezint si marcile Jeep, Chrysler si Dodge, pentru ca la acel moment exista inca grupul Daimler-Chrysler. Le-am raspuns “Nu, multumesc. Jeep si Chrysler cu siguranta nu imi doresc sa le reprezint. Daca se poate, doar Mercedes-Benz”.

PiataAuto.md: Cat de satisfacuti sunt astazi cei de la Daimler de modul in care sunt reprezentati in Moldova?

Serghei Gavlitskii: Foarte, foarte satisfacuti. In modelul nostru de functionare nu am inventat bicicleta a doua oara. Nu mi-e jena sa recunosc ca am invatat foarte mult de la germani inca inainte de a functiona ca si Distribuitor Mercedes-Benz. Urmaresc structura de organizare a afacerilor lor, modul in care isi organizeaza ei procesele de lucru si de administrare, si le aplic in cadrul companiei noastre. Orice proces poate fi dezvoltat si fi transformat intr-unul functional daca exista o organizare inteligenta si eficienta. Acum pot spune ca marca Mercedes-Benz are asigurat un nivel conform al serviciilor de vanzare, service, promovare in tara noastra si cei din Stuttgart sunt mandri de evolutia de aici. (Vorbeste cu multa pasiune). Avem un respect deosebit fata de clientii nostri, ii tratam corect pentru ca tot conceptul nostru de business este focusat spre client. Iar respectul si corectitudinea fata de clientii tai se traduce in timp in respectul lor fata de tine si fata de compania pe care o administrezi. Pot spune cu siguranta ca Mercedes-Benz este mandru de modul in care este reprezentat in tara noastra.



PiataAuto.md: Si care ar fi planurile Dvs. de viitor, in afaceri, dar si in sport?

Serghei Gavlitskii: In sport, voi continua sa ma antrenez cu regularitate si ma voi pregati de noul turneu din Japonia, din luna august 2011. Sper sa adun noi titluri importante. Pe segment de afaceri, planurile sunt mari si importante. Daimler este, in prezent si o structura birocratica mare, si, pentru a obtine ceea ce-ti doresti in calitate de distribuitor, trebuie sa insisti in mod constant, sa ii convingi intotdeauna cu fapte si cifre, sa le demonstrezi ca ceea ce le propui este viabil si necesar, si atunci carul se misca din loc. Una din problemele de pana acum, care va fi rezolvata in 2011, este cea a pretului camioanelor Mercedes-Benz in Moldova. Acesta era deosebit de mare pana acum, pentru ca schema de import era una anevoioasa, care atragea dupa sine taxari duble. Din 2011 insa, compania cumparatoare a unui camion Mercedes-Benz nou isi va putea, spre exemplu, inmatricula imediat camionul achizitionat direct pe numele sau, figurand ca destinatar al importului, chiar daca noi vom gestiona in continuare intregul proces. Pare o mica schimbare, insa legea noastra favorizeaza anume un astfel de tip de import, iar compania care figureaza ca destinar isi poate include utilajul de productie – in cazul dat camionul – in capitalul sau statutar, iar asta il scuteste, conform legii, de la plata TVA-ului dureros. Si stiti cat va costa un Actros nou din 2011 in Moldova (Actros – cel mai mare model din familia camioanelor Mercedes-Benz, n.r.)? In jur de 65 mii euro! Este un pret care va bate piata, si va face camioanele noastre cu adevarat atractive si rationale in a fi achizitionate! Un alt pas important pe care il vom face la inceputul anului 2011 este cel legat de uleiurile originale Mercedes-Benz. In prezent, clientii nostri sunt obligati la fiecare schimb de ulei, atat timp cat automobilul dispune de garantie, sa achizitioneze doar ulei original Mercedes-Benz. Este un ulei foarte bun, insa are un pret pe care eu il consider prea mare. Si asta ne impiedica sa il vindem indata dupa finisarea garantiei. De luni de zile le demonstrez celor de la Daimler ca un pret moderat ar fi in avantajul nostru al tuturor – al clientilor, al nostru ca distribuitor si al producatorului. Le-am spus ca noi vindem cantitati importante de ulei BP si Liqui Moly, iar o parte din aceste cantitati ar putea fi substituita de uleiurile originale Mercedes-Benz, daca acestea ar avea un pret moderat. Avem atatia proprietari de automobile Mercedes-Benz – de 2, 3, 5, 10 ani, care ar achizitiona cu cea mai mare bucurie un ulei original la un pret rational. Am avut din nou o delegatie de la Daimler, care, atunci cand au vazut cifrele noastre de vanzari ale uleiurilor Liqui Moly si BP au ramas profund impresionati, iar la scurt timp a urmat si o decizie favorabila. Prin urmare, anunt cu placere proprietarii automobilelor Mercedes-Benz din Moldova ca in scurt timp uleiurile originale Mercedes-Benz vor avea un pret aproape identic cu cel al uleiurilor BP sau Liqui Moly! Iar asta e o realizare semnificativa, foarte importanta pentru noi din punct de vedere strategic si extrem de benefica pentru clientii nostri. Prin urmare, viitorul aduce doar dezvoltari frumoase si benefice pentru marca Mercedes-Benz in Moldova si ne vom bucura sa ne stim clientii tot mai satisfacuti de ceea ce le putem oferi.

PiataAuto.md: Va multumim!
GALERIE FOTO (7 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!