GALERIE FOTO (15 IMAGINI)
Mercedes-Benz publică o serie de informaţie cu caracter tehnic vizavi de noua generaţie a clasei B, însă menţine secretul asupra aspectului viitorului model. Doar pe alocuri, din imaginile publicate, se poate întrevedea silueta şi unele părţi din caroserie.
Actuala generaţie a Clasei B s-a remarcat printr-un confort de excepţie la bord şi spaţiu extrem de generos la interior. Însă construcţia sandwich i-a determinat un centru de greutate mai înalt, fapt care, împreună cu suspensia spate semi-independentă au tăiat din manevrabilitatea modelului la abordarea virajelor. Odată cu noua generaţie, producătorul german pare să pună accent anume pe identificarea unor soluţii superioare pentru aceste aspecte.
În primul rând, noua generaţie a Clasei B nu va avea o platformă de tip sandwich, deşi podeaua acesteia va putea în continuare găzdui o serie de componente importante. Totuşi, Clasa B rămâne un model cu tracţiune pe faţă, iar noua generaţie obţine şi propulsoare, şi transmisii noi.
B-Class va fi echipat cu o transmisie manuală cu 6 rapoarte, pentru cei care mai preferă stilul clasic. Transmisia automată va avea şapte rapoarte şi va fi o premieră pentru gama Mercedes-Benz purtând numele de 7G-DCT unde DCT vine, în mod evident, de la dublul ambreiaj.
La capitolul motoarelor, putem afirma că noua generaţie va debuta doar cu propulsoare turboaspirate în patru cilindri, atât pe benzină, cât şi diesel. Propulsoarele au fost concepute pentru a putea fi instalate atât transversal, cât şi longitudinal, iar astfel există şansa ca acestea să se regăsească ulterior şi în segmentele superioare din gama Mercedes-Benz. Costul mare de producţie a actualei generaţii era pus în mare parte pe seama motoarelor, compatibile doar cu A-Class şi B-Class, în timp ce generaţia nouă pare să debuteze din start cu această dilemă rezolvată. Producătorul german dezvăluie şi puterea noului propulsor turboaspirat pe benzină: cu o capaitate cilindrică de 1.6 litri, pe versiunea B 180 acesta va dezvolta 122 CP, cu un cuplu de 200 Nm, în timp ce pe versiunea B 200 puterea va creşte până la 156 CP, iar cuplul până la 250 Nm. E curios şi faptul că valoarea maximă a cuplului este disponibilă încă de la 1250 rpm!
Propulsorul diesel îşi are originea în cel, care a debutat pe Clasa S pe versiunea S 250 CDI. Pentru B-Class, capacitatea cilindrică a acestuia a fost redusă la 1.8 litri. Astfel, pe versiunea B 180 CDI propulsorul va dezvolta 109 CP, iar pe B 200 CDI 136 CP.
Toate motoarele şi transmisiile au fost dezvoltate de inginerii Mercedes-Benz, astfel fiind dezminţite din start orice presupuneri vizavi de rezultatele unor colaborări cu alţi producători, precum Renault.
Silueta noului B-Class va fi ceva mai coborâtă, cu o linie a plafonului mai fluidă. Producătorul german dezvăluie şi dimensiunile viitorului B-Class: 4359 mm (lungime) x 1786 mm (lăţime) x 1557 mm (înălţime), iar coeficientul aerodinamic devine chiar fascinant: de doar 0.26. Ceva mai târziu, pentru B-Class va fi disponibil şi un pachet opţional, numit ECO Technology, elementele văruia vor face posibil un coeficient aerodinamic de 0.24. Adică exact atât căt are cel mai aerodinamic model din gama Mercedes-Benz E-Class Coupe.
Deşi Mercedes-Benz nu a vrut să ne dezvăluie decât silueta generală a modelului, redacţia noastră a încercat o prelucrare digitală forţată a imaginii de profil, iar în rezultat se poate observa foarte clar pe lateral va exista o linie proeminentă de tip lamă, asemeni conceptului clasei A, prezentat acum câteva luni!
Noua generaţie B-Class va fi echipată în toate versiunile cu sistem start/stop, iar platforma noului model este din start concepută pentru compatibilitatea cu tehnologii alternative de propulsie.
Debutul oficial al modelului va avea loc la Salonul Auto de la Frankfurt, iar în showroom-urile europene noua Clasă B va ajunge către luna noiembrie 2011.