Prima pagină  »  Ştiri  »  Mercedes-Benz dezvăluie noi informaţii despre noua generaţie B-Class
12 IULIE 2011, 11:32
2,020
15
Mercedes-Benz dezvăluie noi informaţii despre noua generaţie B-Class
De Ilie Toma
0
GALERIE FOTO (15 IMAGINI)
Mercedes-Benz publică o serie de informaţie cu caracter tehnic vizavi de noua generaţie a clasei B, însă menţine secretul asupra aspectului viitorului model. Doar pe alocuri, din imaginile publicate, se poate întrevedea silueta şi unele părţi din caroserie.

Actuala generaţie a Clasei B s-a remarcat printr-un confort de excepţie la bord şi spaţiu extrem de generos la interior. Însă construcţia sandwich i-a determinat un centru de greutate mai înalt, fapt care, împreună cu suspensia spate semi-independentă au tăiat din manevrabilitatea modelului la abordarea virajelor. Odată cu noua generaţie, producătorul german pare să pună accent anume pe identificarea unor soluţii superioare pentru aceste aspecte.

În primul rând, noua generaţie a Clasei B nu va avea o platformă de tip sandwich, deşi podeaua acesteia va putea în continuare găzdui o serie de componente importante. Totuşi, Clasa B rămâne un model cu tracţiune pe faţă, iar noua generaţie obţine şi propulsoare, şi transmisii noi.

B-Class va fi echipat cu o transmisie manuală cu 6 rapoarte, pentru cei care mai preferă stilul „clasic”. Transmisia automată va avea şapte rapoarte şi va fi o premieră pentru gama Mercedes-Benz purtând numele de 7G-DCT – unde DCT vine, în mod evident, de la dublul ambreiaj.

La capitolul motoarelor, putem afirma că noua generaţie va debuta doar cu propulsoare turboaspirate în patru cilindri, atât pe benzină, cât şi diesel. Propulsoarele au fost concepute pentru a putea fi instalate atât transversal, cât şi longitudinal, iar astfel există şansa ca acestea să se regăsească ulterior şi în segmentele superioare din gama Mercedes-Benz. Costul mare de producţie a actualei generaţii era pus în mare parte pe seama motoarelor, compatibile doar cu A-Class şi B-Class, în timp ce generaţia nouă pare să debuteze din start cu această dilemă rezolvată. Producătorul german dezvăluie şi puterea noului propulsor turboaspirat pe benzină: cu o capaitate cilindrică de 1.6 litri, pe versiunea B 180 acesta va dezvolta 122 CP, cu un cuplu de 200 Nm, în timp ce pe versiunea B 200 puterea va creşte până la 156 CP, iar cuplul până la 250 Nm. E curios şi faptul că valoarea maximă a cuplului este disponibilă încă de la 1250 rpm!

Propulsorul diesel îşi are originea în cel, care a debutat pe Clasa S pe versiunea S 250 CDI. Pentru B-Class, capacitatea cilindrică a acestuia a fost redusă la 1.8 litri. Astfel, pe versiunea B 180 CDI propulsorul va dezvolta 109 CP, iar pe B 200 CDI – 136 CP.

Toate motoarele şi transmisiile au fost dezvoltate de inginerii Mercedes-Benz, astfel fiind dezminţite din start orice presupuneri vizavi de rezultatele unor colaborări cu alţi producători, precum Renault.

Silueta noului B-Class va fi ceva mai coborâtă, cu o linie a plafonului mai fluidă. Producătorul german dezvăluie şi dimensiunile viitorului B-Class: 4359 mm (lungime) x 1786 mm (lăţime) x 1557 mm (înălţime), iar coeficientul aerodinamic devine chiar fascinant: de doar 0.26. Ceva mai târziu, pentru B-Class va fi disponibil şi un pachet opţional, numit ECO Technology, elementele văruia vor face posibil un coeficient aerodinamic de 0.24. Adică exact atât căt are cel mai aerodinamic model din gama Mercedes-Benz – E-Class Coupe.

Deşi Mercedes-Benz nu a vrut să ne dezvăluie decât silueta generală a modelului, redacţia noastră a încercat o prelucrare digitală forţată a imaginii de profil, iar în rezultat se poate observa foarte clar – pe lateral va exista o linie proeminentă de tip „lamă”, asemeni conceptului clasei A, prezentat acum câteva luni!



Noua generaţie B-Class va fi echipată în toate versiunile cu sistem start/stop, iar platforma noului model este din start concepută pentru compatibilitatea cu tehnologii alternative de propulsie.

Debutul oficial al modelului va avea loc la Salonul Auto de la Frankfurt, iar în showroom-urile europene noua Clasă B va ajunge către luna noiembrie 2011.
COMENTARII (15)
Amator
Chişinău
la 12 Iulie 2011 - 15:33
Bine ca sa creat classa B fiindca clasa A nu prea sa asociaza cu Luxul lui Mercedes ( in special generatile precedente )
0
1
Eugen
Frankfurt am Main, Germania
la 12 Iulie 2011 - 15:35
Nu am inteles faza cu propulsorul diesel. 250 CDI a debutat pe E Class ceva mai devreme decit pe S Class. Capacitatea cilindrica e 2143 cm3 si e aceeasi pentru toate modelele care poarta in spate inscriptia 200 CDI, 220 CDI si 250 CDI. Deci si pe B Class presupun ca nu a fost micsorata capacitatea cilindrica ci doar "eticheta" pentru a face deosebire intre diferite versiuni de putere.

Apropo, cam asa va arata urmatoarea generatie
http://www.autobild.de/bilder/erlkoenig-bilder-1er-gt-a-klasse-b-klasse-1857043.html#bild7|ref=http://www.autobild.de/artikel/bmw-1er-gt-mercedes-a-und-b-klasse-erlkoenige-1857254.html
0
1
G e o
Floreşti, Moldova
la 12 Iulie 2011 - 16:08
Frumuase planuri au germanii!!!unicullucru ce nu mi-a placut e ca o sa fie cu tractiunea pe fata....da eu urasc acesta tractiune....
0
1
Mihail
Chişinău
la 12 Iulie 2011 - 17:05
GHITON hai la prosti... :) de ce le urasti? vrei sa faci drift?iarna tractiunea pe fata e mutl mai buna ca cea pe spate si asta nui masina de facut drift da e masina de familie :)
3
1
dima
Chişinău
la 12 Iulie 2011 - 20:06
caatare clasa b exista demult, asta e deja o generatie noua, atitea polemici in jurul acestei clase b incit chiar si eu astept sa vad ce o sa iasa
0
1
G e o
Floreşti, Moldova
la 12 Iulie 2011 - 23:38
Mihai..asta tu la prosti te duci.....eu nu am nevoie de acest drift....dar oricum e cel mai iubit sport cu masinile....si iti sun una...eu nu sunt la minte sportiv ka alt de voi...daca aceti masiuna cu tractiune pe spate deam gata toti va aratati ce puteti....si va spun eu ce puteti face....NIMIC.....sa iti psun eu care tractiune e mai buna?...e acea pe spate deoarece e mai puternica....in orice caz tine mai mult decit grenadele tractiunei pe fata...si in plus cind mergi pe drum trebuie sa fii gata de orice cu masina si credema ca ce faci cu tractiune pe spate nu pori face cu cea pe fata si credema ca la noi numai 3 luni din an meri pe zapada si in acelea cine stie daca e zapada mare...si cu tractiunea pe pe fata daca iti fuge de pe drum spatele masini cu aceasta tractiune nu faci nimic..e mai greu sa te opresti sau sa restabilesti masina daca a fugit mai mult de 45 grade....dar cutractiunea pe spate e cu mut mai usor...dar iarna la vale cu tractiunea pe fata poti sa curati zapada de pe marginea drumului...si inca ceva....nu fi pliz asa de destept...ca de aceste aca alt de tine am vazut multishorii sau daca ai de spus ceva vb frumos fara (hai la prosti sau alte idei de ale tale prostesti ca drift cu tractiunea pe fata)..te rog...hai sa fim oameni..
0
2
BMWPower.MD
Chişinău
la 12 Iulie 2011 - 23:49
Demult asteptam sa vad pe cineva care afirma ca tractiunea fata e mai buna, raspunsul meu:
"tractiunea pe spate e la fel de periculoasa pe cat e si dorinta soferului de a se afirma"
De la 15 ani am condus (nu ma laud) doar tractiune spate si am inceput cu motoare de 2.3, asa ca va rog, lasati-ma cu ideile astea ca tractiunea fata e mai buna, am trecut prin ierni grele si nu am ajuns in copaci in santuri, etc, ce tine de drift trebuie sa intelegeti un pic termenologia, ce fac unii cu tractiune spate inclusiv si eu candva alea sunt mici burnouturi sau donuts (cerculete) nimic mai mult, driftul e subiect aparte.
0
1
G e o
Floreşti, Moldova
la 13 Iulie 2011 - 11:24
BMWPower...ai dreptate....bravo...uite chia riti pun un UP la comentul tau...da cu capacitatea cilindrica de la 2.0 in sus iarna cam nu placut sa mergi cu maisna....dar am spus ca iarna tine dfoar 3 luni...in fine nu ma agat de nimic...da la capaciattea cilidrica de de 1.8 , 1.6 , 1.4 . eu cred ca se poate si tractiunea pe spate...si nu prea cred ca acum cu preturile de la benzina ii aranjeaza pe cineva capacitataea cilidrica de la 2,0in sus...
0
1
BMWPower.MD
Chişinău
la 13 Iulie 2011 - 13:24
eu am avut 2.5, forumul de BMW in MD avem baieti cu 3.0, 2.8 degraba si 5.4 :) avem si cu 5.0 cel mai mic sunt 1.8 de la noi, nimeni nu se plinge de probleme cu tractiunea spate ;)

@GHITON thx ;)
0
1
G e o
Floreşti, Moldova
la 13 Iulie 2011 - 15:15
pai iata eu spu ca acesta tractiune e mai buna in unele sensuri.....si BMWPower,ian inchipuieti un BMB M3 sau M5 cu tractiunea pe fata....eu deexemplu as muri de ris....asa ca dermanii stiu ce trebuie de facut si cum sa faca...
0
1
BMWPower.MD
Chişinău
la 13 Iulie 2011 - 16:26
Ferrari cu tractiune pe fata :D toate masinile de competitie sunt facute cu tractiune spate, nu pun aici competitii cu masini de serie, unde e si Seat sau VW sau Alfa, etc, dar nici Lambo, Veyron, Koenigsegg nu imi pot imagina cu tractiunea pe fata
0
1
Amator
Chişinău
la 13 Iulie 2011 - 17:41
Tractiunea pe spate, fata si 4*4 toate is bune. Dar daca nu poti conduce cu toate poti sa ajungi in copac. Fiecare din tractiuni au plusurile si minusuri sale, alegerea ramine dupa noi
0
2
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 13 Iulie 2011 - 20:43
Eu ca deobicei optez pentru Symmetrical AWD (All Wheel Drive) de la Subaru.
0
1
Mihail
Chişinău
la 14 Iulie 2011 - 20:20
eu tot prefer tractiune pe spate ... e ceva parca specifica automobilelor :) ... adrenalina etc... da tractiunea pe fata are benficiile ei.. nas puen cas mai putin fiabile ca altele...
0
0
Roman Greni
Chişinău
la 21 Iulie 2011 - 13:25
parca renault trebuia sa faca motor diesel pentru noua b class
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!