Se întâmplă extrem de rar ca trecutul să se apropie atât de mult de viitor. Şi totuşi, ediţia din acest an a Raliului Silveretta a luat startul nu doar cu 160 de bijuterii clasice, ci şi cu 30 de vehicule propulsate electric. Cei de la Volkswagen au delegat 9 exemplare clasice şi 6 Golf-uri moderne, cu propulsie electrică.
Chiar de la startul raliului, din Austria, în Alpii estici, concurenţii au fost întâmpinaţi cu o provocare măreaţă: drumul alpin de mare altitudine din Partenen spre Bielerhohe. Cu o diferenţă de altitudine de 1,000 m în doar 15 km de traseu, drumul dispunde de 32 de viraje solicitante. Ceva mai târziu, şi câteva pasaje montane au trebuit a fi trecute.
Divizia Volkswagen Classic a ales 9 exemplare legendare pentru a participa la frumosul raliu. Printre ele a fost şi bolidul VW-Porsche 914, din 1973. Pilotul de Formula 1 şi a seriilor Le Mans Hans-Joachim Stuck a condus vehiculul şi a obţinut şi o poziţie de frunte la sfârşit. De asemenea, în raliu au mai participat şi modele VW precum Polo G40, Golf GTI, Beetle 1302 sau VW Karmann Ghia TC145.
De asemenea, şi Golf-urile electrice au asigurat legătura trecutului cu viitorul. Aflate deocamdată la stadiu de cercetare şi testare, Volkswagen analizează o introducere, în viitorul apropiat, a unei motorizări electrice pe Golf. La această etapă, prototipul testat dezvoltă o putere de 116 CP. După epuizearea bateriilor, puterea este generată de un motor termic, cu rol de generator.