Pentru pasionaţii muscle-car-urilor americane, prima generaţie a lui Ford Mustang rămâne un model de apogeu. Tocmai de asta, restaurea unui astfel de model reprezintă, la rândul său, împlinirea visului american al libertăţii.
Să restaurezi un Ford Mustang de primă generaţie, folosind doare piese noi, şi mai ales originale, de la miezul caroseriei până la ultimul şurub de roată, era o misiune imposibilă. Şi tocmai când fanii deplâng reducerea constantă a numărului de unităţi rămase în viaţă, compania Ford face un anunţ miraculos: producătorul american va produce caroseria originală a Mustang-ului de primă generaţie, din 1965!
Astfel, fanii vor putea să-i redea o nouă tineţe oricărui exemplar, montându-i un schelet absolut nou, abia ieşit de pe porţile uzinei! Mai mult ca atât, noua caroserie, deşi este identică celei originale ca formă, este construită pe baza noilor tehnologii, cu metode moderne de sudare şi din oţel de o rezistenţă cu mult mai mare decât cea a modelului din 1965. În rezultat, un model restaurat cu o caroserie nouă va căpăta o rigiditate torsională cu mult mai mare, şi deci un comportament sportiv şi mai accentuat. Mai mult ca atât, noua caroserie promite şi o viaţă mai lungă, fiind trată cu soluţie anti-corozivă modernă.
Acum, atelierele de restaurare, spre exemplu, pot comanda noua caroserie, iar ulterior o pot vopsi şi instala pe ea motorul, suspensiile şi interiorul Mustangului original. Până acum, caroseriile vechi şi ruginite erau restaurate manual, printr-un proces lung şi anevoios, dar şi foarte costisitor.
Cât preţuieşte o nouă viaţă pentru Mustangul din 65? Cei de la Ford au anunţat un preţ de 15,000 dolari, însă în preţ nu se includ capota şi aripile, aceste piese fiind cumpărate separat.