GALERIE FOTO (13 IMAGINI)
Opel îşi face public arsenalul de modele cu care va veni la Salonul Auto de la Geneva, din luna martie. Vorbim despre două modele de serie, în premieră mondială noul SUV compact Mokka şi versiunea de serie a celei mai sportive Astra Astra OPC.
Cu ocazia dezvăluirii acestor informaţii, cei de la Opel au publicat şi prima imagine cu interiorul noului lor SUV, Deşi e construit pe platforma lui Corsa şi are dimensiuni destul de compacte, Mokka se laudă că va putea adăposti în confort deplin 5 adulţi la bord. După cum se anunţase mai devreme, Mokka va fi disponibil atât cu tracţiune pe faţă, cât şi integrală, iar în lista de motorizări se vor regăsi iniţial două propulsoare pe benzină şi unul diesel.
Cea mai fierbinte premieră Opel de la Geneva va fi, însă, noua Astra OPC hatchback-ul care îl va lăsa pe Golf GTI cu mult în urmă, concurând cu cele mai nebune hot-hatch-uri din lume Golf R, Renault Megane RS sau Ford Focus RS. Şi asta pentru că turbopropulsorul de sub capota sa nu se mai joacă în curtea celor 200 CP, ci a trecut la tocmai 280 CP, toţi pe puntea faţă! Dacă vă întrebaţi cum va putea stăpâni puntea faţă o putere atât de mare, însoţită de un cuplu de 400 Nm, aflaţi că efectele nedorite ale mega-puterilor transmise exclusiv roţilor anterioare vor fi minimizate de suspensia McPherson cu HiPer Strut, care asigură o distribuire eficientă a cuplului între roţi chiar şi în virajele accentuate cu pedala la pământ. De altfel, şi Megane RS, şi Focus RS, dar şi Astra GTC de serie, sunt dotate cu acelaşi tip de suspensie pe faţă.
Cei de la Opel au petrecut mai mult de 10 mii de kilometri de teste pe circuitul nordic al Nurburgring-ului la bordul noii Astra OPC, încercând să găsească cele mai potrivite setări pentru motor, direcţie şi transmisie. Şi deoarece Opel dă o mare atenţie scaunelor modelelor sale, aflăm că noua Astra GTC va veni cu scaune-coică, ultra-sportive, care vor avea o poziţie cu 17 mm mai joasă decât într-o Astra standard.
În fine, lista premierelor o încheie conceptul unei biciclete electrice, numit RAD e, dezvoltat ca parte a programului de electromobilitate a mărcii. Cu un motor de 250 W (0.34 CP), bicicleta ar putea avea o autonomie de 60-145 km. Mai multe detalii despre aceasta vor fi dezvăluite în ajunul Salonului Auto de la Geneva.