Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Performanţa franceză: Peugeot 208 GTi

20 Februarie 2012 - 07:54
Ilie Toma
Performanţa franceză: Peugeot 208 GTi
Golf a transformat combinaţia de litere "GTI" în sinonim cu performanţa şi adrenalina în segmentul hatchback-urilor compacte, însă nu sunt puţine nici cazurile când aceste trei litere magice au fost puse şi de alţi producători pe maşinile lor, în speranţa alinierii la succesul liderului gierman. Se pare că şi Peugeot planifică să revină la numele GTi pentru o ediţie de înaltă performanţă a noului său hatchback – Peugeot 208.Francezii vor aduce la Geneva un concept hot hatch al lui 208, care, însă, vine cu un design prea cuminte pentru a fi şi fierbinte. Practic, acesta de deosebeşte de un 208 standard prin forma diferită a calandrului, cu LED-uri chiar pe centrul părţii sale frontale, prin jante mai mari şi, desigur, prin emblemta GTi, amplasată pe montanţii spate. În partea spate modificările sunt ceva mai vizibile, că doar concurenţii ar trebui să vadă această maşină mai ales din spate, după ce îi depăşeşte, nu? Hayonul lui 208 GTi a primit un spoiler generos, bara de protecţie are inserţii metalice acum, iar gura de evacuare a devenit dublă, fiind accentuată cu un contur cromat.

Iar pentru o imagine generală mai dinamică, francezii l-au vopsit pe 208 GTi într-un roşu intens şi au coborât garda la sol cu câţiva centimetri. Şi dacă la exterior modificările se limitează la detalii, atunci habitaclul maşinii e modificat parcă de mâna unui atelier de tuning înrăit. Indicatoarele de bord au primit iluminări cu LED-uri, planşa de bord a fost tapiţată cu piele de căprioară, pe bord au apărut mai multe inserţii roşii, iar şoferul se va bucura de un volan sportiv cu inserţii metalice şi de un schimbător de viteze agresiv. Scaunele sport au fost şi ele tapiţate cu piele Nappa. Şi acum vom vorbi despre cel mai important ingredient: motorul. Sub capota micuţului 208 GTi, aflat deocamdată la stadiul de concept, şi-a făcut loc un propulsor turboaspirat în patru cilindri, de 1.6 litri, capabil să dezvolte 200 CP şi 275 Nm. Desigur, e vorba de propulsorul dezvoltat de cei de la Peugeot împreună cu Grupul BMW, care se regăseşte şi sub capota celor mai performante modele MINI. Motorul va fi cuplat la o transmisie manuală în 6 rapoarte, cu ajutorul căreia 208 GTi ar putea fi capabil să prindă prima sută în mai puţin de 7 secunde. Deşi vorbim deocamdată de un concept, e aproape sigur că 208 GTi se va transforma într-un model de serie din gama Peugeot.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (34 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter