CITIRE ŞTIRE:
Premieră: Bentley Mulsanne Mulliner
23 Februarie 2012 - 09:58
Ilie Toma
Bentley va dezvălui la Salonul Auto de la Geneva o interpretare sportivă şi distinctă a lui Mulsanne, pentru cei care ţin să simtă de la volan performanţa motorului de 512 CP de sub capotă, şi nu de pe bancheta din spate...
Foarte mulţi clienţi ai maşinilor din această nişă lasă în seama şoferilor condusul maşinilor lor, iar aceştia savurează confortul banchetei spate. Totuşi, există şi unii proprietari care ţin să îşi conducă fără asistenţi sedanul ultra-luxos. Şi e o decizie inspirată, pentru că ultra-luxul vine în tandem cu ultra-performanţa, iar în cazul lui Bentley, modelul Mulsanne are sub capotă un V8 de 6.75 litri, capabil să dezvolte 512 CP la 4,200 rpm şi un cuplu de 1,020 Nm la 1,750 rpm.
Acelaşi propuslor, cu aceeaşi putere, şi-a făcut loc şi sub capota versiunii Mulliner. Bentley Mulsanne Mulliner vine să accentueze acest potenţial dinamic prin detalii discrete, fără a deteriora alura lucioasă a maşinii. Să vedem deci prin ce vor englezii să sublinieze caracterul sportiv al lui Mulsanne. În primul rând, printr-un nou set de jante de 21 de inch, fixate cu nituri din titan, preluate din tehnologia curselor de performanţă. Noile jante sunt şi mai late, fiind încălţate în anvelope 265/40 ZR21. Pe aripi, Mulsanne Mulliner a primit incizii discrete cromate în partea de jos, iar forma acestora imită renumitul B zbutător din emblema mărcii. De asemenea, cromul îşi face simţită prezenţa prin noile inserţii de-a lungul părţilor laterale ale maşinii, dar şi pe partea interioară a barei de protecţie spate, care a primit o grilă de tip matrice.
Pe lângă modificările estetice, Mulsanne Mulliner aduce şi distincţii tehnice. Cea
mai importantă dintre acestea
vine de la suspensie, care a primit sistemul Dynamic Control, cu ajutorul căruia poate modifica reacţiile şi comportamentul maşinii. Acest sistem este operat printr-un rotor amplasat lângă selectorul transmisiei şi dispune şi de o poziţie Sport, care trasnformă limuzina de lux într-un bolid de performanţă. Regimul "Sport" îmbunătăţeşte caracteristicile de aderenţă, sporeşte acuitatea direcţiei şi rigidizează
reacţiile suspensiei, fără a compromite, însă, confortul
suprem de la bord.
La interior, habitaclul somptuos a
fost focusat spre cel de la volan. Bentley a lucrat la detalii atât de
specifice, încât pot fi apreciate
doar ce adevăraţii cunoscători ai
maşinilor din acest segment. Spre
exemplu, pielea scaunelor este perforată într-un mod special,
găurile acesteia formând, imaginar, sliuetele unor diamante... Mânerele
uşilor sunt executate în stilul
metalului rece, fiind şlefuite ore întregi de muncitorii englezi.
Pedalele au primit şi ele inserţii metalice, în dorinţa de a accentua
sportivitatea ediţiei Mulliner.
Ca şi pentru toate celelalte versiuni
Mulsanne, clienţii lui Mulliner vor
putea alege din 22 de tapiţerii
diferite de piele, iar la exterior
alegerea se va face dintre 100 de nuanţe posibile...
GALERIE FOTO (17 IMAGINI):