Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Topul limuzinelor prezidenţiale Cadillac

22 Februarie 2012 - 07:45
Ilie Toma
Topul limuzinelor prezidenţiale Cadillac
Presei îi place foarte mult să întocmească topuri de tot soiul, însă de această dată chiar cei de la Cadillac şi-au format propriul clasament cu cele mai notorii limuzine prezidenţiale livrate de ei către Casa Albă. În SUA există o lungă tradiţie, ca preşedinţii să circule cu marca amiral a naţiunii americane, Cadillac. Atunci când un nou preşedinte este investit în funcţie, Cadillac se grăbeşte să îi ofere o limuzină pe măsură, care întruchipează cele mai inovative tehnologii de siguranţă şi securitate. Să vedem, deci, care au fost cele mai memorabile limuzine de preşedinte şi defilări cu acestea, după părerea celor care le-au creat. În 1919, preşedintele Woodrow Wilson participa la o paradă militară somptuoasă pe străzile Boston-ului, dedicată victoriei în primul război mondial. Preşedintele era purtat la bordul unui Cadillac Series 53 (imaginea alăturată). Şi în timpul războiului Cadillac-urile erau folosite în Europa, motoarele lor fiind considerate deosebit de rezistente. În 1928, administraţia preşedintelui Calvin Coolidge decisese să folosească un Cadillac Series 341. Sub capota acelui model se afla un propulsor V8 de 90 CP, cuplat la o transmisie manuală în 3 trepte. După atacul de la Pearl Harbor, noul preşedinte al SUA, Franklin D. Roosvelt, a decis să folosească un Cadillac Town Sedan blindat (în imagine), cumpărat de la nimeni altul decât gangsterul Al Capone! În 1938, cei de la Cadillac livrau două limuzine decapotabile preşedinţiei SUA, numite „Regina Mary” şi „Regina Elizabeth”, după numele a două nave transoceanice renumite din acea perioadă. Maşinile aveau 6.55 metri lungime şi cântăreau câte 3,474 kg fiecare. Acestea aveau la bord chiar şi un mic arsenal de arme, precum şi comunicare radio şi generatoare de mare putere. Durabile şi fiabile, cele două „regine” s-au aflat în serviciul preşedinţilor Roosvelt, Truman şi Eisenhower.

Preşedintele Eisenhower, el însuşi un pasionat de automobile, a ales să defileze la ceremonia sa de inaugurare din 1953 la bordul unuia din primele exemplare Cadillac Eldorado produse vreodată.

Tot preşedintele Eisenhower a fost cel care a recepţionat în 1956 modelele succesoare ale „reginelor”, Elizabeth II şi Mary II. Ambele exemplare au continuat să servească preşedinţilor John F. Kenedy şi Lyndon B. Johnson, până în 1968. În 1983, GM livra administraţiei Reagan o nouă limuzină, Cadillac Fleetwood. Se spune că acest vehicul a fost folosit în 1993 în filmul „The Line of Fire”, cu Clint Eastwood, dar de fapt, maşina din film era o replică atent construită. Şi asta pentru că, din motive de securitate, maşinile preşedinţilor SUA nu pot fi folosite în alte scopuri decât cele oficiale.

Cadillac-ul, care a debutat în 1993 în timpul administraţiei preşedintelui William J. Clinton, deschidea o nouă eră. Până în acel moment, limuzinele prezidenţiale erau, de fapt, nişte versiuni puternic modificate a unor modele de serie, modificări care erau făcute de unele ateliere specializate pe baza maşinilor Cadillac.

Limuzina din 1993, numită Presidential Brougham, a fost concepută, dezvoltată şi construită exclusiv de Cadillac, printr-un proces securizat special. Această metodă este folosită şi azi, iar limuzinele prezidenţiale au specificaţii tehnice cu totul speciale, departe de cele ale modelelor de serie.

Lumuzina prezidenţială de astăzi a fost oferită Casei Albei în 2009, atunci când preşedintele actual al SUA, Barack Obama, fusese investit în funcţie. Numită uneori drept „Cadillac One”, în analogie cu numele aeronavei prezidenţiale „Air Force One”, specificaţiile limuzinei sunt cunoscute doar unui cerc restrâns de ingineri, care au participat la dezvoltarea acesteia.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter