CITIRE ŞTIRE:
Şi mai multă putere pentru SL: noul Mercedes-Benz SL 65 AMG
20 Martie 2012 - 16:13
Ilie Toma
Dacă, dintr-un oarecare motiv, consideraţi că cei 564 CP ai modelului SL 63 AMG sunt cam puţini la număr, pentru Dumneavoastră germanii au lansat astăzi versiunea SL 65 AMG, care vine cu un arsenal de 630 CP şi 1,000 Nm..
Sub capota noului Mercedes-Benz SL 65 AMG a fost montat un propulsor
V12 biturbo de 6.0 litri. La testele de omologare oficiale, acolo unde motorul s-a purtat ca un lup în blană de oaie, acesta a indicat un consum 11.6 litri la 100 km. Puterea propulsorul V12 este transmisă roţilor spate prin intermediul unei transmisii automate AMG SPEEDSHIFT PLUS cu 7 trepte.
Forţa imensă a motorul se traduce şi prin caracteristici dinamice admirabile. Acceleraţia de la 0 la 100 km/h ia doar 4 secunde, iar bariera de 200 km/h este atinsă la doar 11.8 secunde de la pornire. Cât priveşte viteza maximă aceasta nu aduce nimic captivant, fiind limitată electronic la 250 km/h.
Cifrele sunt impresionante, însă senzaţia de condus s-ar putea să aibă de suferit din cauză că noua generaţie a lui SL 65 AMG a adoptat o asitare electrică a direcţiei. Chiar dacă aceasta a fost dezvoltată şi calibrată de inginerii AMG, s-ar putea ca senzaţia puritană a sportivităţii să nu mai fie aceeaşi.
Pe lângă toate deosebirile cu caracter
tehnic pe care le aduce noul roadster,
acesta îşi atribuie şi rolul de a fi primul
model care aduce un nou look pentru
gama AMG, cu o grilă a radiatorului cu
două linii orizontale foarte apropiate una de cealaltă. Asta o spune
producătorul. Însă, dacă e să
comparăm alături noul SL 65 AMG cu
modelul apărut acum câteva luni, SL
63 AMG, sesizăm că grilele sunt de-a
dreptul identice. Unica diferenţă în faţă e dată de inserţia cromată din
partea inferioară a barei de protecţie,
în cazul lui SL 65 AMG. Desigur, o
altă diferenţă e inscpripţia V12 biturbo de pe aripi, în locul celei V8 biturbo.
Evident, noul roadster îşi va desfăta ocupanţii cu un sunet absolut unic al motorului V12. Pentru pefecţiunea acustică îşi pune umărul şi sistemul de evacuare, conceput să amplifice tonalitatea imensului propulsor.
Până la urmă, cât adaugă în factura clientului 4 cilindri în plus, un sunet mai pătrunzător, o inserţie cromată pe faţă şi o inscriptie V12 pe lateral, faţă de ceea ce oferă un SL 63 AMG, preţul căruia porneşte de la 157,675 Euro? Ei bine, SL 65 AMG va avea un preţ de pornire de
236,334 Euro, adică aproximativ cu aproape 80,000 de Euro mai mult
Vânzările noului SL 65 AMG vor lua startul în luna septembrie a acestui an.
GALERIE FOTO (21 IMAGINI):