Aventura pe două roţi: noua Honda CRF250L
3 Mai 2012, 14:52
Arşiţa de afară ne face să aruncăm privirea şi spre vehiculele cu două roţi, în lumea cărora tocmai a avut loc o premieră fierbinte: Honda a lansat noua CRF250L, motocicleta care se vrea la fel de bună şi pe stradă, şi în noroi...
De fapt, tendinţa de a crea motociclete cu scopuri dualiste este o tradiţie lungă la Honda. Încă din anii 1970 ai secolului trecut exista un astfel de model, numit XL250S. Acea motocicletă aducea un confort excelent pe drumurile publice, dar făcea faţă cu brio şi terenurilor accidentate.
Astăzi, inginerii Honda au continuat tradiţia. Platforma tehnică a noii motociclete a fost dezvoltată pentru a fi un model cu adevărat global, iar asta însemna că nu doar motorul trebuia să fie unul performant şi eficient, ci şi şasiul trebuia să fie unul capabil de exploatare în cele mai diverse şi dure condiţii. Ei bine, rezultatul e pe faţă.
Să vedem ce motor poate propulsa o astfel de motocicletă. După cum aţi intuit, probabil, din numele modelului, avem de-a face cu un motor de 250 cm cubi. Sau 249 cm cubi, dacă e să fim mai exacţi. Propulsorul are o configuraţie DOHC de un singur cilindru, şi este capabil să asigure o mare parte din valoarea cuplului maxim încă de la turaţii moderate. Puterea maximă, livrată de motor, ajunge la 23 CP, realizaţi la 8,500 rpm, iar cuplul maxim atinge valoarea de 22 Nm la 7,000 rpm. Pentru noi, cei obişnuiţi cu sutele de cai-putere de sub capotele maşinilor, poate părea o cifră prea puţin impresionantă, însă Honda CRF250L cântăreşte doar 144 kg, iar asta înseamnă că sarcina asupra motorului este una mult mai diminuată. Şi unde mai pui că motorul poate fi turat cu uşurinţă până la 10,500 rpm!

Pentru a face faţă în offorad, garda la sol a motocicletei o depăşeşte şi pe cea a maşinilor de teren. Aceasta constituie 25.5 cm, la un ampatament de 1.45 m. Roata din faţă este fixată cu o furcă inversată de tip Showa, de 43 mm diametru, renumită pentru
rigiditate şi rezistenţă în condiţii dure. Roata din spate poate culisa pe verticală până la 240 mm, făcând faţă celor mai pronunţate denivelări. În spate Honda CRF250L vine cu o suspensie Pro-Link.

Roţile sunt realizate din aluminiu, pentru a fi mai uşoare şi a reduce astfel masele inerte. Ambele roţi sunt încălţate în anvelope de tip enduro, capabile să „roadă” terenul alunecos. În faţă, japonezii au montat o roată de 21 de inch, iar în spate – una de 18 inch.

Honda nu a anunţat deocamdată preţul european al noii motociclete, dar, judecând după celelalte versiuni ale familiei CRF, noul model ar trebui să coste în jur de 7,500 Euro
PiataAuto.mdIlie Toma
4
3,244
GALERIE FOTO (8 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)
COMENTARII (5)
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 3 Mai 2012 - 17:17
Bun aparat pentru ripile autohtone :-)
0
0
Mihail
Chişinău
la 3 Mai 2012 - 17:57
xD
0
0
constantin
Bălţi, Moldova
la 3 Mai 2012 - 18:03
nu se compară nimic cu o bijuterie pe patru roți.)))))
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 4 Mai 2012 - 18:21
Constantin: nici kiar un Goldwing alb kromat?
0
0
G e o
Floreşti, Moldova
la 4 Mai 2012 - 23:19
Constantin iti pare tie...Sunt unele modele de moto ca as da totul pt ele..imi cirg ochii dupa as aceva..dar mne ata ne svetit.
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!