E oficial, BMW X1 primeşte un facelift
3 Mai 2012, 07:58
Acum o lună, la Salonul Auto de la New York, BMW aducea pentru prima dată în SUA cel mai mic SUV din gama sa – X1. Ne întrebam atunci dacă nu cumva avem de-a face şi cu un facelift al modelului, întrucât să făceau remarcate câteva mici deosebiri
estetice. BMW ezita să specifice clar acest fapt, declarând că este vorba de modelul destinat pieţei SUA. Astăzi, însă, BMW anunţă oficial faceliftul lui X1 european, iar imaginile ne dezvăluie, de fapt, acelaşi X1 adus acum o lună la New York.
Prin urmare, modificările estetice, aplicate lui BMW X1, sunt foarte discrete şi se concentrează în special la partea frontală. Partea inferioară a
barei de protecţie este printre cele mai sesizabile elemente împrospătate. S-a modificat uşor şi structura interioară a blocurilor optice faţă. X1 a mai primit şi o nouă formă a corpurilor oglinzilor exterioare. Par ceva mai proeminente şi liniile hayonului portbagajului, iar BMW declară că a modificat uşor şi structura LED-urilor din blocurile optice spate.
La interior, a fost modificată uşor consola centrală. Facelift-ul aduce pentru BMW X1 şi două linii distincte de
stilizare – xLine şi Sport Line. Prima din ele, xLine, e focusată spre cei ce-şi doresc un X1 care să arate mai bine pregătit de offroad – cu zone de protecţie din plastic pe partea
inferioară a caroseriei, scuturi de protecţie în faţă şi spate, precum şi câteva posibilităţi de vopsire în mat a grilei radiatorului. Pe de altă parte, Sport Line va accentua calităţile dinamice ale SUV-ului compact, pentru cei care adoră silueta de SUV, dar nu
ţin neapărat să se murdărească în offroad.

BMW anunţă modificări şi în gama de propulsoare disponibile pentru X1. La capitolul motoarelor pe benzină nu există schimbări. Cea mai accesibilă versiune va fi, ca şi până acum, sDrive18i, care vine cu tracţiune spate şi 150 CP sub capotă, generaţi de un motor de 2.0 litri. Urmează versiunile sDrive20i şi xDrive20i şi benzinarul de top, xDrive28i.

Schimbările majore vin în segmentul diesel pentru X1. Modelul va beneficia de o nouă motorizare entry-level – sDrive16d. Sub capota acesteia va fi montat un propulsor de 2.0 litri, care va dezvolta doar 116 CP la 4,000 rpm, cu un cuplu maxim de 260 Nm la 1,750-3,000 rpm. Avantajul acestui propulsor este, fără îndoială, consumul, de doar 5.7 litri/100 km în regim urban, 4.4 litri/100 km în regim extra-urban şi 4.9 litri/100 km în regim mixt. Totuşi, cel mai eficient X1 rămâne a fi versiunea sDrive20d EfficientDynamics Edition, cu un consum mixt de 4.5 litri/100 km.
În continuarea listei de versiuni motorizările 18d şi 20d rămân intacte, iar motorizarea de top xDrive23d este înlocuită cu una nouă – xDrive25d. Sub capotă rămâne acelaşi propulsor diesel de 2.0 litri, însă puterea lui a crescut de la 204 CP la 218 CP, în timp ce valoarea cuplului maxim s-a ridicat la 450 Nm, faţă de cei 400 Nm disponibili anterior.

BMW X1 a reuşit să înregistreze vânzări de peste 275,000 unităţi în cei peste 2 ani şi jumătate de carieră.
PiataAuto.mdIlie Toma
7
2,727
GALERIE FOTO (31 IMAGINI)
COMENTARII (3)
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 3 Mai 2012 - 17:20
Nici nu am dovedit bine sa-l kunoastem, ka ne-au adus deam si facelift-ul...
1
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 3 Mai 2012 - 17:20
Nici nu am dovedit bine sa-l kunoastem, ka ne-au adus deam si facelift-ul... Kam devreme...
1
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 4 Mai 2012 - 18:32
M-am referit la bavarezi, nu la redactie, pentru cei ce au dat down...
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!