Incredibil, dar adevărat: Mercedes-Benz A-Class, cu acelaşi motor diesel ca şi Dacia Logan
15 Mai 2012, 07:10
Parteneriatele din industria auto dau naştere uneori la nişte soluţii mutant, greu de înghiţit de fanii unor mărci. Ce-o fi fost în capul celor de la Daimler când au semnat un parteneriat cu francezii de la Renault? Profitul maxim imediat, desigur. Am văzut „noul” Mercedes-Benz Citan de curând, care nu e nimic altceva decât un Renault Kangoo cu siglă germană pe calandru, iar acum mai asistăm la o ştire-şoc pentru fanii Mercedes-Benz: noua generaţie A-Class primeşte motorul diesel 1.5 dCi al grupului Renault, montat pe mai multe modele, inclusiv Dacia Logan!
Decizia celor de la Daimler pare cu atât mai aberantă, cu cât tocmai au dezvoltat un motor nou diesel de 1.8 litri pentru noua generaţie A-Class şi B-Class, pe care îl montaseră pe versiunile 180 CDI şi 200 CDI. În cazul noului A-Class, versiunea A 180 CDI cu transmisie automată va avea sub
capotă motorul Mercedes-Benz, de 1,796 cm cubi şi 109 CP, în timp ce versiunea cu transmisie manuală primeşte propulsorul celor de la Renault, de 1,461 cm cubi, care
dezvoltă exact aceeaşi putere de 109 CP. Care e logica, vă întrebaţi probabil? Adevărul e că nu prea există logică, unica motivaţie oficială fiind
consumul mixt omologat de 3.8 litri/100 km al motorului Renault cu transmisie manuală faţă de 4.1 litri al celui Mercedes-Benz, cu transmisie automată. Respectiv, 1.5 dCi va indica emisii de 98 g/km, faţă de 109 g/km ai motorizării germane cu transmisie automată. În rest, se invocă un
oarecare randament neînţeles de
producţie şi costuri. Oare nu e mai
complicat şi mai costisitor să pui două
motoare diferite cu două transmisii
diferite decât să menţii
un singur motor?
Unde te îndrepţi, Mercedes-Benz? Oare af fi astăzi Karl Benz
fericit de o astfel de stare de
lucruri?
PiataAuto.mdIlie Toma
6
13,112
COMENTARII (20)
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 15 Mai 2012 - 07:32
Da nu nah... deam mai asteptam Volvo cu motor de Geely si tot asa...
0
2
STEFF
Chişinău
la 15 Mai 2012 - 09:18
cel mai nereusit motor pe asa masina...peste 5 ani moldova o sa fie plina de asa automobile, cum e acum de meganuri,logan,kangoo etc. "devamare ieftina :D"
0
0
Avinci
Chişinău
la 15 Mai 2012 - 11:04
Cine ştie un sait unde pot afla sumele la orce maşină pentru devamare..................
0
0
OPC
Chişinău
la 15 Mai 2012 - 13:12
Motorul 1.5 dCi de 110 CP de pe Mercedes-Benz A-Class (este de aşteptat ca indicativul acestei versiuni să fie A150 CDI) va beneficia standard de sistem Stop&Start, iar cutia de viteze va fi manuală cu 6 trepte
0
0
Redacţia PiataAuto.md
Chişinău
la 15 Mai 2012 - 13:17
Pentru OPC: Am menţionat în text paradoxul: motorul 1.5 dCi vine pe A180 CDI cu transmisie manuală, în timp ce A180 CDI cu transmisie automată primeşte noul motor Mercedes-Benz de 1.8 litri. Ambele motoare dezvoltă 109 CP, de unde şi atribuirea aceluiaşi indice A180 CDI.
0
0
Viorel
Chişinău
la 15 Mai 2012 - 14:07
O decizie aberanta, dupa parerea mea, din partea celor de la Daimler. Ce rost va avea sa cumperi un A-class cu motor de Renault daca poti cumpara un Renault Clio sau chiar Megane la un pret mai mic decat cel al lui A-class? Oricum nu va fi integral Mercedes, ci un Mercedes cu motor de Renault.
0
0
dima
Chişinău
la 15 Mai 2012 - 16:22
:))))))))))))) eu cind scriam critici in adresa MB toti imi sareau in cap, acuma vedeti si singuri ca MB a ramas numai cu brandul, in rest nu se deosebeste cu nimic de dacia logan:))))))))))))))
0
1
dima
Chişinău
la 15 Mai 2012 - 16:27
Avinci vama.md, iti calculeaza singura automat!
0
0
G e o
Floreşti, Moldova
la 15 Mai 2012 - 19:04
Dima asa e .chiar intradevar acum MB a ramas doar cu numele si cu formele. Dar poate ca nu vor mai fi ati de rele acele motoare....oDa maisna e nicevo...mai tare imi place decit BMW Series 1
0
0
Avinci
Chişinău
la 15 Mai 2012 - 19:06
Mersi Dima.........)))))

0
0
Mihail
Chişinău
la 15 Mai 2012 - 19:18
eu nas spune cai asa de tragic... motoarele diesel franceze nus rele deloc... ami ales cele noi... destul de lucrate....
la sigur mercedes nu lea introdus din capu lor.. au fost motive care ia convins ca intradevar merita si nau nimic de pierdut...

iac acest A classsss ii classs ;)
1
1
Eugen
Frankfurt am Main, Germania
la 15 Mai 2012 - 22:34
deacord, stranie decizie.....oricum tind sa cred ca cei de MB au mai lucrat la acest motor, nu neaparat la marirea puterii sau cuplului. Probabil ei stiu ce fac.
Pacat totusi ca nu angajeaza ei niste moldoveni sa le dea niste lectii de management :)
0
0
dima
Chişinău
la 15 Mai 2012 - 23:32
pe mine stirea ma omorit, pina acum multe masini se laudau ca au motoare MB, sau facute pe licenta MB, acuma MB se lauda cu motoare tip logan by renault:))))) nu stiu cum sint motoarele acestea noi, insa cele pina in 2007 sint rahat, cel putin cu motorina noastra, si nu cred ca sau schimbat esential, asta demonstreaza inca odata ca MB nu mai vrea sa cheltuie bani pentru dezvoltare, se foloseste de nume pentru a vinde scump masini ieftine:)!!!
0
0
Redacţia PiataAuto.md
Chişinău
la 16 Mai 2012 - 06:42
Eugen: da, cei de la Mercedes au lucrat un pic la motor. Au menţionat în informaţiile oficiale că au modificat puţin elementele de fixare pe caroserie, ca să încapă după măsura lui A-Class, apoi câteva furtunuri şi conducte de ulei şi au mai schimbat cureaua de transmisie. Şi ca întotdeauna, au zis că au trecut motorul printr-o serie de teste riguroase, ca să fie siguri că va corespunde "standardelor Mercedes". Deci, cam zero modificări, de asta nici nu le-am menţionat în ştire.

Motorul 1.5 dCi e un motor bun, nu se pune problema că ar fi rău. Însă Mercedes-Benz e o marcă ce îşi datorează cel puţin 30-40% din vânzări elementului de ataşament faţă de marcă, tradiţie şi valorile acesteia. Tocmai de asta, astfel de decizii sunt motivate economic şi aduc profit imediat, însă distrug mitul esenţial al mărcii, identitatea în sine. Iar asta e sinucidere curată. După asta Mercedes va declara peste 7-8 ani că revine la tradiţiile de odinioară, cum a mai făcut-o de 3 ori în ultimii 5 ani, dar va fi prea târziu, pentru că nu vor mai exista fani înrăiţi ai mărcii - poate doar proprietarii de modele AMG. E cu atât mai aberantă decizia, cu cât tocmai au dezvoltat independent un motor de 1.8 litri diesel, pe care îl pun pe transmisia automată. Dacă ai un motor diesel de aceeaşi clasă şi putere, la ce bun să pui unul de Renault pe transmisie manuală, mai ales că vânzările cu cutie manuală sunt mult mai mici la număr în cazul Mercedes-Benz? Pentru 0.3 litri/100 km consum mai mic şi vreo 15 g/km de CO2? Să fie aceşti indici mai importanţi decât reputaţia mărcii, care îi asigură, de fapt, existenţa? Noi, cel puţin, cei din redacţie, considerăm că e o lipsă acută de un vector clar la Mercedes-Benz, în dorinţa de a maximiza profitul pentru următorii 2-3 ani şi de a nu se lăsa întrecuţi la cifrele de vânzări de concurenţă. Se pare că şefii Daimler s-au inspirat din experienţa BMW de împărţire a unui motor cu francezii de la PSA Peugeot-Citroen - doar că acolo a fost vorba de un un motor dezvoltat în comun, nu preluat de pe vreun Peugeot 107. Acel motor în rezultat a obţinut în repetate rânduri titlul de "Engine of the Year" şi continuă să fie unul din cele mai bune din lume. În cazul lui Mercedes-Benz, s-a preluat un motor instalat pe modele compacte ale grupului Renault şi s-au schimbat două furtune şi o curea de transmisie. Cum au de gând germanii să-şi convingă clienţii din propria ţară că motorul de Renault Megane / Dacia Logan a fost o soluţie mai bună decât cel dezvoltat de inginerii lor? S-ar putea ca peste câţiva ani să spunem că actualii şefi ai mărcii au fost cei mai neinspiraţi din istoria de 126 de ani a Mercedes-Benz.
0
4
dima
Chişinău
la 16 Mai 2012 - 08:29
piataauto complet de acord!
0
1
Eugen
Frankfurt am Main, Germania
la 16 Mai 2012 - 12:50
nu am avut scopul si nu-l am sa le justific decizia celor de la MB dar am mai citit in alte articole precum ca s-a lucrat si schimbat in total aprox 50 detalii. Bine, asta nu schimba faptul ca motorul (practic in intregime) vine de la Renault. Nici macar nu au redus consumul sau ridicat puterea.
Decizia le apartine si vom vedea in curind daca a fost una buna sau mai putin buna.
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 16 Mai 2012 - 15:16
Redacţia PiataAuto.md: foarte corect ...
0
0
brabus
Amsterdam, Olanda
la 16 Mai 2012 - 20:36
Nu ma deranjeaza deloc motoru celor de la renault .. cu toate ca poti alege inca trei versiuni pe diesel. cu asa design unic la masina aceasta, inchizi gura la multi
0
1
Roman Greni
Chişinău
la 3 Iunie 2012 - 09:22
renault furnizeaza motorul diesel de capacitate redusa pentru mercedes (care cred ca nu are asa motor in gamma sa) si platforma pentru asamblarea unui model similar renault twingo.in schimb renault-nissan-infiniti primeste un motor diesel de capacitate mare.in viitor cred eu ca pe baza platformei mercedes,va fi construit un automobil din gamma premium a marcii renault (initiale paris).lafel toyota va cumpara motoare diesel de la bmw,furnizind motoarele hybrid celor de la bmw....exemple de acest gen gasesti sumedenie,globalizare....
0
0
Roman Greni
Chişinău
la 3 Iunie 2012 - 09:24
motor 1.5 dci...generatia,2002-2007 nu sunt foarte fiabile...mai reusite sunt 1.9 dci...in locul celor de la mercedes as inlocui motorul 1.5 dci (109 cp) pe 1.6 dci(130cp).
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!