Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Slalom spectaculos în Piaţa Marii Adunări Naţionale din Chişinău

21 Mai 2012 - 10:37
Ilie Toma
Slalom spectaculos în Piaţa Marii Adunări Naţionale din Chişinău
Ziua de ieri a fost una în care centrul Chişinăului a fost bântuit la propriu de sunetul motoarelor dezlănţuite şi al anvelopelor în derapaj continuu. Pentru prima dată o cursă slalom din Campionatul Moldovei la Slalom a fost organizată chiar în inima capitalei, în Piaţa Marii Adunări Naţionale.

Noua locaţie a adus cu ea şi un suspans sporit, datorită unei configuraţii noi a traseului, necunoscută de piloţii participanţi şi foarte dificilă, după cum avea să descopere aceiaşi piloţi. Ploaia torenţială de dinaintea cursei a condimentat şi mai mult spectacolul, or, un carosabil ud e ingredientul perfect pentru a avea o succesiune interminabilă de derapaje şi alunecări.

Traseul a avut mai multe viraje de 180 grade, foarte strânse, în care maşinile mai grele sau cu ampatament mai lung au avut de mai multe ori dificultăţi în a se încadra. De asemenea, nu a lipsit nici zona cu traiectorie în formă de „8”, unde automobilele cu tracţiune pe puntea spate au putut să-şi demonstreze capacitatea de a derapa controlat. Ca întotdeauna, automobilele participante au fost divizate în clase, conform tipului de tracţiune de care dispuneau. Au existat doar două automobile cu tracţiune integrală – un Mitsubishi Lancer Evo şi un Audi 90 quattro – motiv pentru care acestea şi-au demonstrat performanţele în faţa spectatorilor, însă rezultatele lor nu au intrat în vreun clasament. La clasa tracţiunii faţă, au evoluat patru automobile – Honda Civic, Opel Corsa, Citroen C2 VTR şi Fiat Punto. Clasa tracţiunii spate a fost, ca de obicei, cea mai aglomerată, aici concurând modele precum Nissan 200SX, Nissan 240SX, BMW Seria 3, BMW Seria 5, Lotus Elise, Infiniti G35 şi chiar un Lexus IS 220d, cu motor diesel sub capotă. În fiecare cursă au participat câte două automobile, în diverse combinaţii, astfel încât fiecare din automobilele participante a reuşit să concureze cu toţi ceilalţi participanţi din grupa sa. Publicul a avut parte de câteva finaluri pline de suspans, cu depăşiri pe ultimii metri.

Din păcate, odată cu lăsarea serii, nu s-a trecut şi fără incidente. Pilotul unuia din BMW-urile Seria 3 participante a accelerat la maxim pe ultimii metri de până la finiş, după care s-a lăsat cuprins de euforia finalului de cursă, părând a uita să mai şi frâneze la timp după trecerea liniei de finiş. Atunci când a presat convusliv frâna, era deja prea aproape de marginea traseului, astfel încât maşina sa a a intrat direct în parapetul de acolo, accidentând serios şi o altă maşină participantă parcată după acesta – un Nissan 200SX. La momentul impactului, în acea zonă slab securizată era prezent şi un număr mare de spactatori, iar atunci când

BMW-ul necontrolabil a ieşit în forţă de pe traseu, au fost şi oameni care au riscat să se aleagă cu traume serioase. Din fericire, incidentul s-a lăsat doar cu avarieri serioase ale maşinilor, nici un spectator neavând a suferi.

La clasa tracţiunii faţă, învingătorul a fost micuţul Opel Corsa, pilotat de Eugen Panfil. Pe poziţia a doua s-a clasat Honda Civic, pilotată de

Evghenii Baranov, iar pe cea de-a treia poziţie a podiumului a urcat Valeriu Dunai, la volanul lui Citroen C2 VTR.

Clasa tracţiunii spate a avut parte de o finală spectaculoasă, în care s-au „bătut” pentru întâietate două Nissan-uri – un 200SX şi un 240SX. În final, puterea a invins, şi Nissan 240SX a ajuns învingător. Chiar şi aşa, cele două Nissan-uri au reuşit să detroneze dominaţia de mai mulţi ani a BMW-urilor din slalom-ul moldovenesc. Deci, pe poziţia 1 a podiumului a urcat pilotul Nissan-ului 240SX, Igor Groza, iar pe cea de-a doua s-a aflat Ivan Pinciuc, pilotul lui 200SX. Poziţia a 3-a din clasament e încă disputată şi urmează a fi dedusă ulterior de juriu, pe baza rezultatelor înregistrate. Făcând o concluzie despre evenimentul de ieri, se poate spune că autosportul moldovenesc se află pe calea cea bună în îmbunătăţirea considerabilă a calităţii organizaţionale şi a dozei de spectacol oferite publicului. Deşi au existat lacune de sincronizare a organizării sau de asigurare a securităţii publicului, Federaţia de Automobilism din Republica Moldova a demonstrat de această dată că poate aspira la un nivel nou de organizare a evenimentelor motorsport, care ar tenta publicul să vină în număr mare, motivat de spiritul competiţiei adevărate şi de un show pe măsură. Nu putem să nu menţionăm aici efortul unor persoane-cheie din autosportul autohton, precum Igor Vrabie şi Samir Aliev, datorită cărora aceste evenimente se desfăşoară într-o manieră tot mai dinamică şi mai bine organizată.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (105 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter