Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

MODELE DE SUCCES: Honda CR-V

3 August 2012 - 07:50
Ilie Toma
MODELE DE SUCCES: Honda CR-V
Creatorul SUV-urilor compacte e considerat a fi modelul Toyota RAV4, şi asta pentru că japonezii de la Toyota au fost primii care, în 1994, au lansat pe piaţă modelul lor. Peste doar un an, însă, Honda a venit cu o contra-ofertă greu de neglijat – modelul CR-V. Un singur an ar fi fost insuficient pentru a dezvolta de la zero un nou model, de asta multiplele declaraţii ale celor de la Honda, precum că aceştia lucrau la CR-V înainte de lansarea lui RAV4, par a fi întemeiate.

Cert este că, în toamna anului 1995, la Salonul Auto de la Tokyo, Honda lansa noul CR-V. Dimensiuni practice, utilitate excelentă, eficienţă – acestea erau calităţile care l-au făcut popular pe CR-V. Producţia primei generaţii s-a realizat la uzina Sayama, din Japonia. În 1997 modelul ajungea şi pe piaţa europeană, iar un an mai târziu a fost dat startul producţiei la uzina britanică Honda, din Swindon. Sub capota primei generaţii trona un motor aspirat natural pe benzină, de 2.0 litri, care dezvolta 128 CP sau 130 CP, în dependenţă de regiune. Chiar de la prima generaţie, sistemul de tracţiune integrală, numit Real Time 4WD, nu permitea celui de la volan să intervină în gestionare modului lui de funcţionare, ci opera deplin automatizat. În mod normal, cuplul era distribuit roţilor faţă, iar atunci când roţile spate pierdeau aderenţă, diferenţialul central cu pompă hidraulică transfera o parte din cuplu şi către roţile spate. La apăsarea frânei, însă, ambreiajul sistemului de tracţiune integrală se decupla automat, pentru ca eventuala includere a sistemului ABS să funcţioneze corect. În 1999, facelift-ul modelului aducea un nou motor, cu aceeaşi cilindree, dar care dezvolta 147 CP sau 150 CP, în funcţie de regiune. Această schimbare era un răspuns al inginerilor Honda faţă de criticile care spuneau că motorul anterior era prea slab pentru un vehicul de talia lui CR-V. În 2001 japonezii au lansat cea de-a doua generaţie a lui CR-V. Designul a păstrat elementele principale ale predecesorului său, însă a adoptat şi o serie de elemente moderne importante, menite să-l facă mai stilat. Motorul de sub capotă era unul cu sistem de gestiune variabilă a valvelor i-VTEC, care dezvolta până la 160 CP. Modelul era însă mai mare şi mai greu decât predecesorul său, fapt tratat contradictoriu de criticii acelor timpuri. În schimb, spaţiul din habitaclu a crescut considerabil. Cea de-a doua generaţie Honda CR-V a primit un facelift în anul 2005, iar odată cu acesta a găzduit sub capotă şi un prim motor diesel i-CDTi, de 2.2 litri, oferit pe un număr limitat de pieţe. Facelift-ul a adus şi câteva schimbări mecanice – pedala de acceleraţie a devenit una care comunica doar electronic cu motorul, sistemul de tracţiune integrală a fost perfecţionat, iar transmisia automată cu 4 trepte a fost înlocuite cu una nouă, cu 5 trepte.

A treia generaţie a modelului a venit în anul 2007. Din nou modelul a crescut în dimensiuni, mai ales în lăţime, apropiindu-se de talia unui crossover mediu, şi nu unul compact. Şi concurentul tradiţional al lui CR-V, Toyota RAV4, a mers pe aceeaşi cale, însă. Această generaţie a renunţat la uşa spate cu deschidere laterală şi a adoptat una cu deschidere verticală. Calităţile dinamice şi manevrabilitatea excepţională ale noii generaţii au fost printre cele mai apreciate atribute ale modelului. Facelift-ul din 2009 a adus o nouă generaţie a motorului diesel i-DTEC, dar şi o combinaţie între motorul diesel şi o transmisie automată.

A patra generaţie abia îşi face lansarea pe piaţa europeană, după ce a debutat cu succes în SUA. Pentru prima dată, noua Honda CR-V este disponibilă atât cu tracţiune pe faţă, cât şi cu tracţiune integrală. În Europa, modelul este disponibil cu două propulsorare – unul pe benzină, de 2.0 litri i-VTEC, şi altul diesel, de 2.2 litri i-DTEC. Exemplarele livrate în Europa sunt asamblate în Marea Britanie, la tradiţionala uzină din Swindon.

De ce un model de succes? Pentru că din 1995 şi până astăzi Honda a vândut peste 5 milioane exemplare CR-V în întreaga lume! Honda CR-V a fost şi continuă să fie unul din modelele care au definit segmentul SUV-urilor compacte. În ţara noastră, Honda CR-V este un model popular mai ales în rândurile celor care caută o maşină la mâna a două, cu calităţi practice şi cu o fiabilitate excelentă. Totuşi, povestea unei noi generaţii abia începe!
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (52 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter