Toyota vrea să vândă 1 milion de automobile în Europa, mergând pe linie de profit
13 August 2012, 08:20
Şeful diviziei europene
Toyota dezvăluie planuri foarte
ambiţioase pentru producătorul
japonez pe teritoriul bătrânului
continent. Toyota e hotărâtă să
impulsioneze nivelul vânzărilor
europene peste cifra de 1 milion de
exemplare anual în cel mult trei ani,
rămânând profitabilă.
Accentul asupra profitabilităţii e unul deosebit de interesant, mai ales dacă aruncăm o scurtă privire în istoria recentă a mărcii nipone în Europa. Între anii 2005 şi 2007 Toyota reuşea să
vândă mai mult de un milion de maşini anual pe continentul european, însă nu făcea nici un ban din toată afacerea. Balanţa operaţiunilor europene era una negativă, producătorul nipon suportând
pierderi în urma acestor
vânzări.

Acum, Toyota şi-a stabilit o strategie de creştere moderată, dar sigură, care să-i păstreze profitul. Toyota planifică să vândă 835,000 de automobile în acest an în Europa, faţă de 822,000 de
vehicule, cât a vândut în 2011. Şeful diviziei europene Toyota, Didier Leroy, spune că Toyota ar putea vinde şi în acest an peste 1 milion de maşini în Europa, dacă unicul scop ar fi creşterea volumelor de livrâri, fără a ţine cont de viabilitatea pe termen lung a acestor acţiuni.
E interesant să aflăm şi despre miza pe care o pune Toyota pe modelele hibride. Foarte mulţi producători asamblează în prezent modele hibride în pierdere, din cauza numărului mic de exemplare livrate, păstrând faţada de producător conştiincios faţă de mediu. Şi Toyota a produs hibrizi în pierdere
mulţi ani. Astăzi, însă, situaţia este cu totul alta, producătorul nipon reuşind să reducă costurile de producere a sistemelor de propulsie hibridă de 10 ori în raport cu primul an de producere a Priusului – 1997! Astfel, în 2011, 15% din livrările Toyota au fost modele hibride, iar Leroy declară cu mândrie că astăzi modelele cu propulsie hibride sunt cu adevărat profitabile pentru Toyota.
Didier Leroy s-a referit şi la viitorul automobilelor diesel în Europa, declarând că apropiatele norme Euro 6 vor provoca o creştere importantă a costurilor de producţie, fapt care se va reflecta simţitor în preţul final al automobilelor. În acest context, Toyota mizează pe sistemele de propulsie hibridă ca o alternativă viabilă şi tot mai atractivă pentru clienţii europeni
Totuşi, Toyota iQ, modelul mai scurt de 3 metri, cu o inginerie fascinantă, nu reuşeşte să înregistreze în Europa vânzări conforme cu aşteptările producătorului nipon. Toyota estima iniţial vânzări de 60,000 unităţi anual, în timp ce în anul 2011 s-au vândut doar 13,000 exemplare iQ. Leroy menţionează în acest sens criza economică dură, care a eclipsat
cariera modelului. Chiar şi aşa, Leroy declară că iQ este un apogeu de demonstraţie a inovaţiei şi ingineriei Toyota, fiind o locomotivă importantă de imagine pentru întreaga marcă.

În fine, Leroy s-a referit şi la piaţa Rusiei, ca o regiune deosebit de importantă pentru Lexus, şi în general pentru SUV-urile mari, cu o structură
de preţ mult mai profitabilă pentru producător. Uzina Toyota din Sankt-Petersburg este acum în proces de extindere, pentru a fi capabilă să producă peste 25,000 exemplare Toyota Camry anual, dată fiind cererea mare pentru acest model pe piaţa Rusiei.
PiataAuto.mdIlie Toma
2
2,098
COMENTARII (4)
Constantin-Padure.com
Piatra Neamţ, România
la 13 August 2012 - 08:24
Masini foarte bune dar cam scumpe ...
0
1
Robert
Bucureşti, România
la 13 August 2012 - 15:47
@Constantin.Ce e scump e si bun.Nu stiai?Dar eu zic ca nu mai trebuie sa ne uitam la acest aspect,cand Toyota ne ofera garantia ca am cumparat un automobil scrupulos testat si exceptional de fiabil.
0
1
G e o
Floreşti, Moldova
la 13 August 2012 - 17:38
Toyota is the best!!!
1
2
constantin
Bălţi, Moldova
la 14 August 2012 - 08:35
Model formidabil,eu sunt indragostit de ea!
0
1
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!