însumează 2,400 tone, iar distanţa sudurilor utilizate pentru consolidarea terenului măsoară 2,800 metri. Reţeaua electrică trasată măsoară... 130 km...
Programul de sporire a calităţii şi mărire a capacităţii de procesare a Petromidia a necesitat şi alte proiecte de susţinere logistică a acestuia. Astfel, Rompetrol a construit un terminal de aprovizionare cu ţiţei în largul Mării Negre, a triplat capacitatea de tranzit a produselor petroliere prin Dana 9 a portului Midia, a reabilitat parcul de rezervoare de ţiţei şi produse finite şi a construit un noul terminal de import şi export al gazului petrolier lichefiat.
KazMunayGas, deţinătorii Rompetrol, menţionează că rafinăria Petromidia este unul din cele mai importante active ale grupului, fiind acum capabilă din punct de vedere tehnologic să proceseze integral ţiţei din Kazahstan. Finalizarea modernizării Petromidia susţine obiectivele KazMunayGas de
diversificare a rutelor de export a ţiţeiului către Uniunea Europeană, prezenţa companiei în zona Mării Negre şi a Mării Mediterane, dar şi integrarea Rompetrol în cadrul reţelei valorice, de la sonda de extracţie până la rezervorul clientului. Noile realizări vor permite grupului şi intrarea pe pieţe noi, precum Ucraina şi Turcia.
În acest moment, grupul Rompetrol este susţinut de o reţea de peste 1,100 staţii de alimentare cu carburanţi, prezente în ţări precum România, Georgia, Bulgaria, Moldova, Ucraina, Franţa şi Spania. În următorii 3-5 ani, însă, vor mai fi inaugurate alte 350 de staţii, dintre care 50 pe teritoriul Moldovei. Practic, Rompetrol intenţionează să-şi dubleze numărul de staţii din Moldova. După cum declară Timur Azimov, Vicepreşedinte senior, responsabil de activitatea