Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Podiumul mondial: Toyota este din nou cel mai mare producator de automobile

21 Ianuarie 2013 - 10:00
Ilie Toma
Podiumul mondial: Toyota este din nou cel mai mare producator de automobile
Săptămâna trecută vă anunţam despre vânzările grupului VW şi despre bătălia celor mai mari trei producători mondiali pentru ocuparea poziţiilor podiumului mondial la vânzările pentru anul 2012. Iată că astăzi revenim la acest subiect, odată ce toţi cei trei granzi – General Motors, Toyota şi Volkswagen – şi-au făcut publice rezultatele pentru 2012, iar noi vă putem spune cu certitudine cine şi ce a reuşit să obţină în ultimele 12 luni.

Grupul Volkswagen – al treilea cel mai mare producător mondial

Grupul Volkswagen a vândut 9.07 milioane de vehicule în 12 luni ale anului 2012, fapt care l-a clasat pe poziţia a 3-a în rândul liderilor mondiali. Producătorul german şi-a atribuit oficial şi marca Porsche pe parcursul anului 2012, de la 1 august, fapt care i-a permis să includă şi vânzările acesteia (aproape 60 mii unităţi) în totalul său. Chiar dacă nu luăm în consideraţie rezultatele Porsche, grupul Volkswagen oricum ar fi înregistrat o creştere de vânzări 8.16% faţă de 2011, iar în cazul în care în socoteală intră şi marca Porsche, atunci creşterea totală anuală constituie 11.2%.

General Motors – al doilea cel mai mare producător mondial

Anul 2012 a detronat General Motors din vârful podiumului mondial pentru a doua oară în istoria ultimelor decenii şi l-a plasat pe poziţia a 2-a. Timp de 77 ani consecutiv General Motors a fost cel mai mare producător din lume, până în anul 2008, când Toyota l-a depăşit cu 600 mii de unităţi. Ulterior în urma unor ample campanii de recall-uri impuse de autorităţile americane, motivele cărora au fost ulterior recunoscute ca fiind neveridice, iar apoi în urma calamităţilor naturale din Japonia, General Motors şi-a recăpătat poziţia de lider. În 2012, însă, General Motors anunţă vânzări globale de

9.288 milioane vehicule, rezultat care îl clasează pe poziţia a 2-a. Faţă de anul 2011 General Motors a crescut cu 2.9% – un tempou bun, dar periculos în raport cu ocupantul poziţiei a 3-a, fapt care poate schimba tabloul podiumului pentru anul curent.

Rugat să comenteze rezultatele grupului GM, Dan Akerson, şeful General Motors, a declarat că nu-şi doreşte neapărat ca şi compania pe care o conduce să fie numărul 1 în vânzări, cât să fie nr. 1 în profitabilitate, lucru care îi reuşeşte, de fapt, întrucât producătorul american a înregistrat 11 trimestre consecutive de profitabilitate.

Chevrolet este de departe cel mai bine vândut brand al grupului General Motors, numărând mai bine de jumătate din vânzările totale ale grupului – 4.95 milioane maşini.

Toyota – din nou cel mai mare producător de automobile

Ajungem, în fine şi la Toyota, producător care a reuşit să depăşească orice aşteptări în anul 2012, crescându-şi vânzările cu aproximativ 22% faţă de 2011, până la o cifră totală de 9.7 milioane de vehicule. Pe lângă creşterile frumoase realizate de producătorul nipon în SUA şi alte zone de potenţial pe glob, e impresionant faptul că Toyota a reuşit să-şi crească vânzările chiar şi în Europa, într-o zonă în care vânzările totale au scăzut considerabil. În Europa Toyota şi-a crescut vânzările cu 2% faţă de 2011, până la 837,969 unităţi, sporindu-şi astfel şi cota de piaţă până la 4.5%.

În mod tradiţional, la nivel global Corolla este cel mai bine vândut model al mărcii japoneze, iar Toyota este cea mai vândută marcă a producătorului, la distanţă considerabilă faţă de mărcile Daihatsu, Lexus şi Scion.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter