Nissan Note, noul hatchback japonez care vrea să cucerească Europa
19 Februarie 2013, 08:47
Istoria „vizibilă” a
noului Note începe
acum un an, la
Salonul Auto de la
Geneva, unde conceptul
Invitation prefaţa un viitor model
intrigant, cu o siluetă aflată la limita
între un hatchback şi un monovolum.
Ulterior, în luna iulie a anului trecut,
Nissan ne-a anunţat că prototipul de
la Geneva se va materializa în noua
generaţie a lui Note, care îşi va
modifica niţel silueta pentru a deveni
un hatchback veritabil, capabil să se
lupte cu alte hatchback-uri urbane
renumite.
Acum, Nissan ne anunţă că noul Note a fost desăvârşit şi este gata să-şi înceapă cariera de piaţă, concurând cu modele precum Volkswagen Polo, Peugeot 208 şi Ford Fiesta.

Cu noul Note, Nissan îşi doreşte să repete succesul celor două SUV-uri populare în Europa – Qashqai şi Juke.
Tocmai de asta, designerii Nissan nu s-au sfiit să aplice soluţii îndrăzneţe pe noul hatchback, iar inginerii nu s-au sfiit să-l doteze cu un set incredibil de lung de tehnologii de ultimă oră, unele din ele prezente pentru prima dată pe un hatchback de segment B. Nissan Note va dispune de sistem de avertizare a prezenţei unei maşini în
punctul orb, sistem de avertizare la devierea de pe cursul benzii, sistem de avertizare a obiectelor în mişcare la rularea în marşarier (sistemul va avertiza, spre exemplu, dacă un copil ajunge în spatele maşinii în timp ce această se mişcă înapoi). Mai există
şi un sistem de monitorizare video a împrejurimilor maşinii, iar camera video spate, spre exemplu, e montată în aşa fel încât, dacă sistemul identifică faptul că aceasta devine murdară, se aplică un jet de apă cu ajutorul aceluiaşi sistem care spală luneta, camera video rămânând curată
şi reuşind să transmită imagini clare pe display-ul de 5.8 inch de la bord.

O maşină urbană compactă are nevoie şi de motorizări eficiente, iar cei de la Nissan vin bine pregătiţi. Toate motorizările vor beneficia de sistem start/stop, iar cea mai eficientă
motorizare va indica emisii CO2 de doar 95 g/km. Versiunea entry-level a lui Note va avea sub capotă un motor aspirat natural pe benzină de 1.2 litri, cu 3 cilindri şi 12 valve. În mod tradiţional, motoarele cu 3 cilindri au o vibraţie mai mare din cauza ciclului specific de funcţionare, însă inginerii
Nissan spun că au dotat noul lor motor cu elemente de contra-balansare, astfel încât funcţionarea lui va avea aceeaşi linearitate ca şi un propulsor cu 4 cilindri. Noul motor dezvoltă 80 CP la 6,000 rpm, cu un cuplu maxim de 110 Nm la 4,000 rpm. Consumul mixt al acestui propulsor se va situa la valoarea de 4.7 litri/100 km.

Ierarhia motorizărilor este urmată de un propulsor supraalimentat, pe benzină, de 1.2 litri, care reuşeşte să dezvolte 98 CP şi 142 Nm. Compresorul mecanic al acestui motor e unul foarte inovativ, datorită unul „ambreiaj” electronic, care îl deconectează de la motor atunci când propulsorul funcţionează la rotaţii mici. E o soluţie care ajută extrem de mult, întrucât problema compresoarelor mecanice a fost întotdeauna faptul că acestea necesită forţă continuă pentru a fi acţionate, întrucât sunt puse în mişcare chiar de cureaua de transmisie a motorului, spre deosebire de turbină,
care e pusă în mişcare
de gazele de eşapament.
În cazul decuplării prin
ambreiajul electronic,
compresorul lui Note
transformă motorul într-un
aspirat natural la turaţii mici, iar
atunci când pedala este apăsată
cu forţă, acesta se cuplează
imediat şi livrează un plus de
presiune pentru aerul de admisie.
În rezultat, cifra de consum mixt al
noului motor constituie doar
4.3 litri/100 km.

Pentru pasionaţii de motoare diesel,
noul Note a adoptat şi un propulsor dCi
de 1.5 litri, preluat de la Renault.
Acesta va dezvolta 90 CP şi va a
vea un consum mixt de doar
3.6 litri/100 km. Acest propulsor va
avea şi emisiile CO2 cele mai mici –
de doar 95 g/km.
Producţia europeană a noului
Nissan Note va începe în vara
acestui an la uzina din Sunderland,
Marea Britanie. Primele exemplare
vor ajunge în showroom-uri către
luna septembrie. Preţurile noului
Nissan Note nu au fost deocamdată
anunţate.
PiataAuto.mdIlie Toma
3
2,054
GALERIE FOTO (27 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)
COMENTARII (8)
GRED
Chişinău
la 19 Februarie 2013 - 11:07
Vom trai si vom vedea. Ce are ba motoru asta de 1.5 dci de la Renault ca se pune peste tot?
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 19 Februarie 2013 - 13:30
GRED: fac si ei experimente :-) mie imi place noul model...
0
0
G e o
Floreşti, Moldova
la 19 Februarie 2013 - 16:29
Serios..in Floresti acum 2 luni nu era nici un NOTE....in acest timp au aparut deja 6 NOTE...chiar ma miram si eu de asta.
0
0
Mihail
Chişinău
la 19 Februarie 2013 - 16:42
greg.. consumul si poluarea mica iar dupa legile europene e ceva care intra perfect in standarde... da de fiabilitate vom vedea in timp... totusi nu cred sa fie cine stie ce...
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 19 Februarie 2013 - 19:33
Gh1ţîşor: Ai si o baza de date referitor la masinile din oras? :-D
0
0
G e o
Floreşti, Moldova
la 19 Februarie 2013 - 21:20
VB_1One stii cine o are? Pantaz..:D:D
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 19 Februarie 2013 - 22:15
Gh1ţîşor: waw... :-))
0
0
ghenyg
London, Marea Britanie
la 19 Februarie 2013 - 23:32
o sa faca alt ceva da nu sa cucereasca europa.konserva.scuze celor ce detin asa masina
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!