Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Premieră: A treia generaţie BMW X5 - acum şi cu 7 locuri!

30 Mai 2013 - 10:48
Denis Godorozea
Premieră: A treia generaţie BMW X5 - acum şi cu 7 locuri!
Astăzi, BMW a prezentat a treia generaţie a SUV-ului său popular, pe care bavarezii îl numesc SAV (Sports Activity Vehicle), da, este vorba despre noul X5 în noua caroserie F15! Privind primele imagini, poţi îndată intui, că noul model X5, ca de obicei, a mers pe calea evoluţiei subtile.

Partea frontală reprezintă un amestec între predecesor şi noile tendinţe a mărcii, precum blocurile optice conectate de grila radiatorului şi elementele decorative a prizelor de aer în partea de jos a barei de protecţie faţă, care sunt inspirate de Seria 3. În rest, totul este destul de prozaic şi familiar cu o asemănare discretă cu modelul mai mic - X3.

Una dintre cele mai vizibile schimbări este priza de aer în spatele roţilor din faţă, care nu este butaforică, ci una reală, prin care trece aerul, eliberat din regiunea roţilor din faţă, astfel având nu numai o funcţie estetică, dar şi o reală funcţie aerodinamică. Aceste prize de aer, bavarezii le numesc "Air Breathers".

Pentru designul exterior, noul X5 oferă trei tipuri de kit-uri - Design Pure Experience, Design Pure Excellence şi M Sport.

Chiar şi dimensiunile nu s-au schimbat prea mult. Lungimea noului X5 constituie 4.886 mm (+19 mm), lăţimea – 1.938 mm (+5 mm), înălţimea - 1.762 mm (-14 mm), în timp ce ampatamentul rămâne acelaşi – 2.933 mm. Anume ultima cifră, ca şi în cazul noului Mercedes-Benz S-Class W222, ne spune direct, că noul X5 este o modernizare profundă a predecesorului său şi nu un model complet nou. În ciuda rădăcinilor ”vechi” structura caroseriei a fost revizuită, iar utilizarea oţelului de înaltă rezistenţă, a redus greutatea cu 90 kg.

Dimensiunile mai mari au adăugat un spaţiu suplimentar la interior şi portbagaj. Astfel, volumul portbagajului a crescut de la 620-1750 litri, până la 650-1870 litri. Acum, hayonul poate fi deschis şi închis de pe locul şoferului.

Interiorul la fel reprezintă o evoluţie, cu un mai mare accent pe eleganţă, obţinută prin forme suple şi materiale fine. Noul X5 a obţinut un tablou de bord la fel ca pe toate modelele de top BMW, care reprezintă un amestec digital şi analogic, iar display-ul central nu mai este integrat ci separat. Cel din urmă poate avea dimensiuni de până la 10,25 inch.

Dar principala noutate pentru a treia generaţie a modelului BMW X5, este disponibilitatea unui al treilea rând opţional de scaune, care va face ca SAV-ul să fie cu 7 locuri! Un ”must” pe piaţa Americii de Nord, unde şi se va produce noul X5. Dar, în conformitate cu creatorii acestuia, înălţimea ocupanţilor de pe al treilea rând nu trebuie să depăşească 150 cm. Pentru al doilea rând de scaune, sunt disponibile fotolii confortabile cu spătarul reglabil de până la 10 grade şi cu reglaj pe lungime de până la 80 mm. De asemenea, pentru pasagerii din al doilea rând este disponibil un sistem multimedia cu monitoare în stilul tabletelor moderne.

Iniţial, a treia generaţie a modelului BMW X5 va oferi o gamă formată din trei propulsoare – sunt practic aceleaşi propulsoare de pe generaţia precedentă, care au fost niţel modificate pentru o performanţă sporită şi pentru a corespunde emisiilor Euro 6. Versiunea xDrive50i este echipată cu un V8 twin-turbo de 4.4 litri, ce dezvoltă 450 CP şi 650 Nm disponibil între 2.000 şi 4.500 RPM, care va accelera până la prima sută de kilometri în 5 secunde (viteza maxima - 250 km/h), în timp ce consumul mediu de benzină va fi de 10,4 l/100 km.

A doua versiune, este xDrive30d, dotată cu un diesel de 3.0-litri ce oferă 258 CP şi 560 Nm, ea accelerează de la 0 la 100 km/h în 6.9 secunde (viteza maxima - 230 km/h) şi consumă 6.2 l/100 km (CO2 - 162 g / km).

Toate versiunile sunt echipate cu o cutie automată în 8 trepte şi sunt dotate cu aşa sisteme ca Auto Start Stop, ECO PRO şi Proactive Driving Assistant – toate din lista tehnologiilor BMW EfficientDynamics. În decembrie 2013 vor apărea versiuni adăugătoare şi anume xDrive40d, xDrive35i, xDrive25d şi pentru prima data în istoria modelului X5 o versiune cu tracţiunea pe puntea spate sDrive25d, care se va axa pe un consum redus şi un nivel redus de CO2 - 149 g/km. De asemenea, în luna decembrie, va fi disponibil un nou sistem numit Traffic Jam Assistant, care va putea adapta viteza şi ajusta unghiul volanului fără implicarea şoferului.

Preţurile în Moldova încep de la 55.810 Euro pentru X5 xDrive30d, versiunea X5 M50d va costa de la 72.470 Euro, iar pentru versiunea de top X5 xDrive50i clienţii din Moldova vor trebui să achite cel puţin 72.730 Euro! Noul BMW X5 va avea o garanţie de 5 ani sau 100.000 de km.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE VIDEO (4 MATERIALE):
GALERIE FOTO (60 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter