Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Premieră: A treia generaţie Mazda3

27 Iunie 2013 - 09:00
Denis Godorozea
Premieră: A treia generaţie Mazda3
Acest an marchează exact 10 ani de la apariţia primei generaţii Mazda3, iar acum, după două generaţii, care au însumat un total de vânzări de 3,6 milioane de exemplare, japonezii au prezentat cea mai recentă Mazda3 de a treia generaţie.

Designul KODO este prezent şi pe noua Mazda3, care pare a fi o copie micşorată a modelului Mazda6 în caroserie hatchback.

Cu toate acestea, noua Mazda3, are proporţii bine definite şi este mai arătoasă decât predecesoarea sa cu un puternic accent pe sportivitate. Chiar dacă grila radiatorului este aproape verticală, coeficientul aerodinamic este destul de bun - 0,275, iar în cazul în care Mazda3 este echipată cu clapete active, care parţial acoperă prizele de aer, coeficientul este redus la 0,255 - cea mai bună valoare din segmentul său!

Tradiţional, pentru automobilele de astăzi, noua generaţie a crescut în dimensiuni şi a ”slăbit” în comparaţie cu cea veche. Caroseria a devenit mai rigida cu 30%, iar însăşi automobilul a devenit cu 90 de kilograme mai uşor, datorită utilizării a mai multor oţeluri de înaltă rezistenţă şi revizuirii a peste 300 de piese!

Lungimea noii Mazda3 a rămas neschimbată (4.465 mm), în timp ce lăţimea a adăugat 40 mm (1.795 mm), înălţimea a coborât cu 20 mm (1.450 mm), iar ampatamentul a adăugat tocmai 60 mm (2.700 mm).

Este de remarcat garda la sol de 155 mm, şi ecartamentul faţă crescut până la 1.555 mm (+20 mm) şi cel spate crescut până la 1.560 mm (+40 mm). Volumul portbagajului a crescut cu numai 10 litri şi constituie 350 litri, sau 1.250 litri cu spătarele rabatate.

Pentru toate versiunile a fost dezvoltat un şasiu identic cu suspensia faţă McPherson, una multi-link spate, un volan ”scurt” (cu 2,57 de rotiri) şi dimensiunea roţilor de 16 sau 18 inch.

Sub capota vor fi instalate trei propulsoare pe benzină şi unul diesel – toate cu injecţie directă şi un raport de compresie de 14,0:1.

Cea mai slabă motorizare va fi 1.5 SKYACTIV-G, care dezvoltă 100 CP şi 150 Nm (accelerare 0-100 km/h – 10,8 secunde, viteza maximă - 182 km/h). Propulsorul 2.0 SKYACTIV-G va fi oferit în două versiuni de putere - 120 CP (accelerare 0-100 km/h – 8,9 secunde, viteza maximă - 195 km/h) şi 165 CP (accelerare 0-100 km/h – 8,2 secunde, viteza maximă - 210 km/h), ambele cu un cuplu identic de 210 Nm.











Versiunea cea mai puternică este dotată cu sistemul de recuperare a energiei i-ELOOP şi va fi oferită şi cu o transmisie automată în 6 rapoarte. Diesel-ul 2.2 SKYACTIV-D (150 CP şi 380 Nm) este şi cel mai dinamic, fiind cu 0.1 secunde mai rapid decât cea mai puternică versiune pe benzină, dar cu o viteză maximă similară de 210 km/h. Deocamdată nu este cunoscut consumul de combustibil al motorizărilor, dar japonezii au remarcat că propulsoarele sunt foarte eficiente, în timp ce versiunea diesel respectă normele Euro 6 privind emisiile. Pe piaţa Japoniei va fi disponibilă şi o versiune hibridă, iar pe viitor va debuta şi sedanul Mazda3.

Habitaclul a devenit mai spaţios, cu materiale mai calitative şi cu un mare accent pe sportivitate, ceea ce ne demonstrează turometrul instalat central, şi display-ul retractabil "Active Driving Display", ca la avioane de vânătoare, pe care se afişează viteza, indicaţiile sistemului de navigaţie şi alte informaţii vitale.

Noua Mazda3 a primit şi numeroşi asistenţi ai siguranţei active, cunoscuţi sub umbrela tehnologiilor i-ACTIVESENSE, care vor alerta o posibilă coliziune şi o vor preveni sau vor minimiza consecinţele acesteia.

Noua Mazda3 va apărea pe piaţă spre sfârşitul anului curent.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE VIDEO (4 MATERIALE):
GALERIE FOTO (13 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter